آموزش ورزش و سلامتی به کودکان 1 تا 8 ساله

5 بهترین خمیر دندانها برای بچه ها (ایرانی و خارجی با قیمت)

bestkid b

توجه به بهداشت دهان و دندان از سنین کودکی از بروز مشکلات بهداشت دندان در بزرگسالی پیشگیری میکند. شروع سن پوسیدگی در کودکان از سن۶ تا۱۱ است. با انتخاب یک خمیردندان مناسب علاوه بر علاقه مند کردن کودک به مسواک زدن سلامت دندان های او را نیز تضمین خواهید کرد. انتخاب خمیردندان درست برای کودکتان اولین گام درجهت اطمینان از داشتن روال بهداشت دهانی سالم خواهد بود. در این مقاله به بررسی بهترین خمیردندان های کودک و نکات مهم خرید خمیردندان پرداختیم.

چرا برای کودکان باید از خمیردندان مخصوص استفاده کرد؟

خمیردندان مخصوص کودکان علاوه بر اشکال زیبا و طعم های متنوع، فلوراید کمتری نسبت به خمیردندان های بزرگسالان دارد و در صورتی که کودک اشتباها خمیردندان را ببلعد برای او مشکلی پیش نخواهد آمد.

حتما بخوانید: فواید مسواک زدن کودکان چیست؟ از چه سنی باید شروع کنند؟

شروع مسواک زدن در کودکان

۱-در کودکان نوپا که دندان های کامل نیز ندارند والدین باید لثه ها و دندان های کودک را با پارچه ای تمیز کنند تا با رشد دندان سلامت آن نیز تامین شود.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

۲-با رشد دندان های شیری توجه به بهداشت دندان های کودک نیز باید بیشتر شود. روزی دوبار (صبح و شب) دندان های کودک را با یک پارچه نم دار تمیز و یا مسواک نرم تمیز کنید.

۳-از بدو تولد تا ۱۸ ماهگی باید دندان ها را با آب تمیز کرد و از ۱۸ ماهگی تا۶ سالگی از خمیردندان های بدون فلوراید استفاده کنیم و از ۶ سالگی به بعد از خمیردندان های فلورایدی استفاده کنید.

۴-به این نکته توجه کنید مسواک کودکتان انعطاف پذیر و نرم باشد.

نکات خرید خمیردندان کودک

۱-تاییدیه های ADA و پروانه بهداشت

این نشان در واقع نشان دهنده ی واقعی بودن ادعای محصول است. بسته بندی های زیبا و یا حتی تبلیغات گسترده به تنهایی کافی نیست و خمیردندان باید استاندارهای بهداشتی را نیز داشته باشد.

۲-میزان فلوراید

وجود فلوراید برای استحکام دندانها، تمیزی، جلوگیری از پوسیدگی آن ها و انباشت موادی که بعدها تبدیل به پلاک می شوند ضروری می باشد. اما نمیتوان مطمئن شد که کودک تمام خمیر دندان را بیرون ریخته و یا مقداری از آن را قورت داده است. بهتر است آبکشی را به طور کامل به کودک یاد دهید(قورت دادن فلوراید سبب ایجاد فلوئوروزیس میشود).

حتما بخوانید: آموزش صحیح مسواک زدن برای کودکان: ۷ نکته کاربردی

۳-طعم های جذاب

پس از توجه به دومورد بالا حالا لازم است تا برای کودکتان یک خمیردندان با بسته بندی جذاب و طعم دلپذیر تهیه کنید تا او به مسواک زدن عادت کند. طعم های سنتی خمیردندان ها برای کودکان تند هستند و بهتر است از طعم های جذاب دیگر استفاده کنید.

۴-سایندگی ملایم

سایندگی ملایم باعث می شود تا رسوبات و باقی مانده غذا از دندان ها پاک شود اما میتواند سبب از بین رفتن مینای دندان هم بشود. از خرید خمیردندانهای سفید کننده برای کودکانتان که ساینده هایی همچون:کربنات کلسیم، ژل سیلیکا پسابیده، اکسید آلومینیوم آبدار، کربنات منیزیم و سیلیکات دارند خودداری کنید.

معرفی بهترین خمیردندان های کودک

1-خمیر دندان کودک میسویک مدل Spiderman

این محصول قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و برای کودکانی که دندان درد و یا دندان های حساسی دارند گزینه مناسبی است. همچنین عصاره موز به کار رفته در این محصول طعمی جذاب برای کودکان خواهد داشت. همچنین این محصول ارزش خرید خوبی نسبت به خرید و قدرت تمیز کنندگی خود دارد.

همچنین در معرفی این محصول به سه ویژگی سفید کنندگی، ضدحساسیتی و ضد پوسیدگی اشاره شده که موجب رضایتمندی استفاده کنندگان میشود.

buy-min  این محصول با قیمت ۱۶۳۰۰تومان در سایت دیجی کالا به فروش میرسد.

حتما بخوانید: پوسیدگی دندان شیری کودکان: همه نکات مهم که باید بدانید!

2-خمیر دندان کودک وی وان مدل ۲Plus

این خمیردندان دارای عصاره‌ی توت‌فرنگی است که می‌تواند در تشویق کودک برای مسواک‌زدن به صورت منظم تاثیر داشته باشد. خمیردندان کودک وی‌وان مدل Kids 2 Plus دارای فرمولاسیونی ضدباکتری و ضدپلاک است. که بدون از بین بردن مینای دندان لثه ها را تمیز میکند.

در معرفی این محصول به ویژگی هایی همچون خوشبو کنندگی، توقف پوسیدگی، حذف پلاک و کمک به سلامت لثه ها و حفظ مینای دندان میتوان اشاره کرد.

buy-min  قیمت این محصول از ۹۰۰۰تومان تا۱۲۰۰۰ تومان متغیر است و برای خرید آن میتوان به سایت ایمالز مراجعه کنید.

حتما بخوانید: دندان درد کودکان: علت، بهترین درمانهای خانگی و نکات مهم

3-خمیر دندان کودک بنسر مدل McQueen

خمیر دندان کودک بنسر با استفاده از ترکیب و طعم مناسب در این محصول باعث تقویت هر چه بیشتر دندان کودک می شود و این شرکت سعی دارد که با طرح و بسته بندی جذاب برای کودکان، آنها را تشویق به مسواک زدن کند تا از سلامت دهان و دندان بیشتری برخوردار باشند

در معرفی این محصول به ویژگی هایی همچون از بین بردن حساسیت دندان، جلوگیری از پوسیدگی دندان و خاصیت سفید کنندگی اشاره کرد.

buy-min  این محصول با قیمت۱۰۵۰۰۰ در سایت آی باند به فروش میرسد.

حتما بخوانید: چطور مسواک زدن را به طور اصولی به کودکان مان آموزش دهیم؟ بهمراه فیلم

4-خمیر دندان کودک کمفور مدل Kemphor Jounior

خمیر دندان کودک با فرمولاسیون منحصر به فرد برای مراقبت از دندان های دائمی تازه رسته، دارای فرمولاسیون ژله ای که موجب نفوذ بالای خمیر دندان در فضاهای دهانی و نقاط  دور از دسترس الیاف مسواک است. با قابلیت برداشت موثر پلاک میکروبی به ویژه در محل های شایع پوسیدگی دندان کودکان مانند شیارهای روی دندان های آسیاب.

این محصول یک ویژگی منحصر به فرد دارد. خمیر دندان کمفور فاقد گلوتن و قابل استفاده برای کودکان مبتلا به سلیاک است.

buy-min  این محصول با قیمت۴۹۳۰۰تومان در سایت داروشاپ به فروش میرسد.

5-خمیر دندان کودک ایروکس مدل S1

ژل دندان بچه ایروکس با طعم توت فرنگی محصولی بسیار مناسب برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌های کودکان بوده و ضمن برخورداری از ویژگی پاک‌کنندگی مؤثر، موجب سفید شدن دندان‌های کودک و خوشبو شدن دهان او می‌گردد. رایحۀ موز به کار رفته در ژل دندان بچه موز ایروکس کودک را برای استفاده از این ژل و مسواک زدن تشویق می‌نماید. کیفیت بالای ژل دندان بچه ایروکس به‌دلیل برخورداری از فرمولاسیون کامل و بسیار جدید آن است.

در معرفی این محصول به ویژگی هایی همچون سفیدکنندگی، از بین بردن حساسیت،ضدپوسیدگی،ضدباکتری و محافظت از مینای دندان اشاره کرد.

buy-min  این محصول با قیمت۱۰۲۰۰ درسایت دیجی کالا به فروش میرسد.

حتما بخوانید: شکستن دندان شیری کودک: بهترین درمانها و همه نکات مهم

نکات مهم مسواک زدن کودک

  • از کودک خود بخواهید بعد از مسواک زدن چیزی نخورد تا فلوراید در طول شب بر دندان ها باقی بماند.
  • تا سن ۷ سالگی بر مسواک زدن کودک خود نظارت کنید تا اطمینان حاصل کنید ودک دهان خود را به طور کامل آبکشی میکند.
  • تا ۳ سالگی از خمیردندان برای کودک خود استفاده نکنید.
  • با شروع رشد دندان ها مسواک زدن را برای کودک خود شروع کنید و از مسواک های مناسب برای آن استفاده کنید.
  • کودکان زیر ۶ سال نباید از دهان شوی فلوراید استفاده کنند.
  • به شرط استفاده صحیح، خمیردندان حاوی فلوراید بی خطر است و می توانید برای کودکانتان استفاده کنید.
charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا