سلامت کودکان

5 بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت لثه کودکان (زمان مصرف)

bestkid b

همه عفونت‌ های دندان نیاز به آنتی ‌بیوتیک ندارند. در برخی از موارد، دندان پزشک شما ممکن است بتواند آبسه را تخلیه کند. در موارد دیگر هم ممکن است نیاز به روت کانال یا کشیدن دندان آلوده باشد.

چه زمانی باید آنتی بیوتیک استفاده شود؟ از چه نوع؟

آنتی ‌بیوتیک ‌ها معمولا زمانی استفاده می‌ شوند که:

  • عفونت شما شدید است.
  • عفونت شما به بخش ‌های دیگر سرایت کرده است.
  • سیستم ایمنی تان ضعیف است.

نوع آنتی ‌بیوتیکی که شما نیاز دارید بستگی به نوع باکتری ایجاد‌ کننده عفونت دارد. آنتی ‌بیوتیک ‌های مختلف روش‌ های متفاوتی برای حمله به باکتری‌ ها دارند. دندانپزشک شما آنتی ‌بیوتیکی را انتخاب می ‌کند که بتواند به طور موثر عفونت را از بین ببرد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

آنتی ‌بیوتیک ‌های گروه پنی‌سیلین مثل پنی ‌سیلین و آموکسی سیلین معمولا برای کمک به درمان عفونت ‌های دندان استفاده می ‌شود.

یکی از بهترین آنتی بیوتیک ها: آموکسی سیلین برای عفونت دندان کودکان

آنتی ‌بیوتیکی به نام مترونیدازول ممکن است برای برخی از انواع عفونت‌ های باکتریایی تجویز شود. گاهی اوقات همراه با پنی‌ سیلین تجویز ‌شود تا گونه ‌های باکتریایی بیشتری را پوشش دهد.

با این که آنتی ‌بیوتیک ‌های نوع پنی ‌سیلین برای عفونت ‌های دندان استفاده می ‌شوند، اما بسیاری از افراد به آن ها آلرژی دارند. حتما در صورت داشتن هر گونه واکنش آلرژیک نسبت به این دارو ها، دندانپزشک تان را مطلع کنید.

اگر به پنی ‌سیلین آلرژی دارید، دندانپزشک تان ممکن است ‌آنتی ‌بیوتیک دیگری مثل کلیندامایسین یا آریترومایسین تجویز کند.

حتما بلد باشید: بهترین روش درمان دندان درد کودکان در منزل

چه قدر و چه مدت باید از آنتی‌بیوتیک استفاده کنم؟

اگر عفونت دندان دارید که نیاز به آنتی ‌بیوتیک دارد، باید از این دارو به مدت یک هفته استفاده کنید. بسته به نوع آنتی ‌بیوتیک، شما باید آن را دو تا چهار بار در روز مصرف کنید.

شما باید دستورالعمل‌ مصرف آنتی ‌بیوتیک را از داروخانه بپرسید.

یک داروی دیگه: ایبوپروفن برای دندان درد کودکان: روش استفاده و نکات

یادتان باشد ممکن است قبل از این که آنتی ‌بیوتیک ‌ها وارد بدن تان شوند و بر روی عفونت تاثیر بگذارد، باید چند دوره از آن ها مصرف کنید.

همیشه حتی وقتی که علائم از بین رفته ‌اند، دوره آنتی ‌بیوتیک تجویز شده توسط دندانپزشک را تکمیل کنید. اگر دوره مصرف را تکمیل نکنید، برخی از باکتری ‌ها ممکن است زنده بمانند و درمان عفونت را سخت ‌تر کنند.

آیا آنتی ‌بیوتیک بدون نسخه‌ وجود دارد؟

اگر عفونت دندان دارید، همیشه باید به یک دندانپزشک مراجعه کنید. دندان‌ ها خیلی نزدیک به مغز شما هستند و عفونت دندان می‌ تواند به سرعت به مناطق و اندام‌ های مجاور سرایت کند.

آنتی ‌بیوتیک ‌های بدون نسخه در دسترس نیستند، اما چند نکته وجود دارد که می ‌توانید قبل از فرا رسیدن وقت دندانپزشکی تان در خانه انجام دهید، به طور مثال:

  • دارو های ضد درد بدون نسخه مثل ایبوپروفن یا استامینوفن مصرف کنید.
  • دهان تان را با آب نمک ولرم شستشو دهید.
  • تا حد امکان، از خوردن غذا های گرم یا سرد پرهیز کنید.
  • سعی کنید با آن دندان‌ های سمت مخالف دندان عفونی غذا بجوید.
  • با یک مسواک نرم اطراف دندان آسیب‌ دیده را به آرامی مسواک بزنید. (منبع1 منبع2)

سیستم ایمنی کودک خیلی مهمه برای اینکه همیشه سالم بمونه: با این 12 غذا تقویت کنید

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا