تغذیه کودک

آموزش تصویری طرز تهیه غذای سالم و خوشمزه برای کودک ۱ ساله

یکی از ناب ترین لحظات زندگی هر فردی در آغوش گرفتن کودک خود و غذا دادن به وی می باشد که بسیار دلنشین است. در این مقاله طرز تهیه یک غذای سالم مناسب کودکان یک ساله که کودکان هم علاقه زیادی به خوردن آن از خود نشان می دهند را برای شما آموزش می دهیم.

مقدمه:

از مزیت های تغذیه سالم کودکان می توان به سالم و شاداب بودن آنها در زمان حال و سالم و پرانرژی بودن آنها در آینده اشاره کرد. غذای کودکان باید از همه نظر تکمیل باشد و تمام گوره مواد غذایی را در بر بگیرد اما از آنجایی که سیستم گوارشی آنها هنوز کاملا رشد نیافته لذا باید از دادن غذاهای چرب و سنگین و دیر هضم به آنها خود داری نمود. سوپ سبزیجات یکی از مناسب ترین غذاهای کودکان یک تا ۲ ساله می باشد که در ادامه طرز تهیه آنرا به شما می آموزیم.

فیلم معرفی۷ ماده غذایی مناسب برای کودکان زیر ۱ سال:

پست مشابه: آموزش تصویری طرز تهیه غذای سالم و خوشمزه برای کودک ۲ ساله

طبق گفته پزشکان اسفناج منبع بزرگی از مواد مغذی لازم برای یک کودک در حال رشد است، زیرا ویتامین ها و مواد معدنی موجود در اسفناج، نیازهای کودک برای تغذیه سالم را فراهم می کند. پس با بزرگ شدن کودکان و شروع ۱۱ ماهگی از زندگی آن ها، کودکان خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید. یک فنجان برگ اسفناج تازه را کاملا بشویید، به طوری که تمام میکروب های آن از بین برود. سپس برگ های تمیز اسفناج را برای چند دقیقه بخارپز کنید تا آن ها چروک و پژمرده شوند. سپس شعله آن را خاموش کنید تا خنک شود و با استفاده از مخلوط کن، آن را به شکل پوره درآورید. می توانید مقدار کمی آب برای رقیق و یک دست شدن پوره اضافه کنید. به همین راحتی می توانید پوره اسفناج که مقوی ترین غذای کودک به شمار می آید را آماده کنید. در ادامه طرز تهیه غذای دیگری که با اسفناج می توان درست کرد را خواهید آموخت.


آموزش آماده کردن سوپ جو و سبزیجات برای کودک:

در جدول زیر مواد لازم برای تهیه سوپ جو و سبزیجات را مشاهده می کنید.

ردیف مواد اولیه مقدار مواد اولیه
۱ کرفس خرد شده ۱۰۰ گرم
۲ هویج خرد شده ۵۰ گرم
۳ پیاز خرد شده یک عدد
۴ سیر له شده یک حبه
۵ گوجه فرنگی خرد شده ۲ عدد
۶ برگ های سبز خرد شده اسفناج ۱۰۰ گرم
۷ آب گوشت های گیاهی یک لیوان
۸ جو پرک ۵۰ گرم
۹ روغن زیتون به مقدار لازم
۱۰ نمک و فلفل به مقدار لازم

آموزش تصویری طرز تهیه غذای سالم و خوشمزه برای کودک ۳ ساله را در بهترین کودک بخوانید.

دستور پخت این سوپ:
مرحله اول: ابتدا روغن را در یک ماهی تابه ریخته، سپس، پیاز و سیر را با حرارت ملایم سرخ کنید.
مرحله دوم: پس از اضافه کردن کرفس و هویج به آن، تا زمانی که مواد، خوب سرخ شوند، آن ها را به هم بزنید.
مرحله سوم: بعد گوجه فرنگی، آب گوشت گیاهی، جو و ادویه جات را به آن ها اضافه کرده و اجازه دهید همه این مواد به جوش بیاید و کاملا بپزد.
مرحله چهارم: سپس درب قابلمه را بگذارید تا در حرارت ملایم برای ۳۰ دقیقه دیگر نیز بجوشد.
مرحله پنجم: در مرحله آخر، با اضافه کردن اسفناج های خرد شده، نمک و فلفل به مدت ده دقیقه دیگر این سوپ را بجوشانید، حالا سوپ کودک شما برای خوردن آماده شده است.

به همین سادگی می توانید این غذا را برای فرزند خود درست کنید تا از خوردن آن لذت ببرد. اگر هم برای درست کردن این غذا سؤالی داشتید در بخش نظرات از ما بپرسید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن