دانلود کارتون و انیمیشن کودکان

دانلود 20 کارتون کودکانه شاد فارسی (و تاثیر آن بر کودکان)

bestkid b

در سنین کودکی ذهن کودکان بسیار کنجکاو، کاوشگر و متمرکز است. یکی از روش هایی که کودکان میتوانند ذهنشان را پروش دهند کارتون های آموزنده است. کودکان در طول روز با اسباب بازی، کودکان دیگر و یا والدینشان وقت میگذرانند اما جذابیت کارتون های زیبا و رنگارنگ میتوانند آن ها را برای ساعاتی جذب کنند و در بستر خود آموزش هایی برای کودکان داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا تاثیرات مثبت و منفی کارتون ها را بر کودکان بررسی کنیم و ویژگی های یک کارتون مناسب را شرح خواهیم داد. بعضی کودکان بهترین فیلم رزمی هم علاقه دارند.

تاثیرات کارتون ها بر کودکان

1- یادگیری

یکی از مهمترین تاثیرات کارتون ها بر کودکان، یادگیری آن هاست. در واقع کودکان از سنین کم در معرض آموزش ها قرار میگیرند کارتون‌های آموزشی که رنگ‌ها، شکل‌ها و شماره‌ها را یاد می‌دهند میتوانند منبع خوب آموزش باشند. در واقع تصاویر متحرک، گویا و رنگی باعث جذاب شدن فرآیند یادگیری برای بچه‌ها می‌شود. اما نتیجه عکس این موضوع نیز صادق است و ممکن است کودک با تماشای کارتون های نامناسب آموزش های غلط ببیند.

2- رشد شناختی

تماشای کارتون، مهارت‌های شناختی از جمله حافظه کوتاه مدت و بلند مدت، توجه پایدار و متمرکز، استدلال و تفکر منطقی را در فرزند شما پرورش می دهد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

3-تقویت مهارت‌های زبانی

یکی از مهمترین تاثیرات کارتون ها تقویت مهارت های زبانی و کلامی است. اینکه کارتونی که کودکتان میبیند به چه زبانی است میتواند انتخاب شما باشد. مثلا کارتون هایی به زبان مادری، مهارت برقراری ارتباط با دیگران را تقویت میکند و کارتون هایی با زبان های دوم میتواند موجب تسریع در یادگیری این زبان ها شود.

دانلود شعر، آهنگ و ترانه های کودکانه

4-افزایش خلاقیت

کارتون ها معمولا داستان ها و محتوایی دارند که قوه تخیل کودک را تقویت میکند و گاهی کودک با الهام از این محتوا ایده های جدید میسازد و این خلاقیت در کاردستی ها و حتی داستان سرایی ها تاثیر بسزا بگذارد.

5- کاهش تنش و استرس

قوه تخیل کودکان گاهی باعث همزاد پنداری کودکان با شخصیت های کارتون ها میشود. موقعیت های طنز خنده کودک را موجب میشود و افزایش اعتماد بنفس را موجب میشود. این احساسات موجب ترشح اندروفین و ایجاد احساسات مثبت میشود.

تاثیرات منفی کارتون نامناسب بر کودکان

1- رفتارهای نامناسب

در برخی کارتون های جذاب الگوهای رفتاری پنهانی دیده میشود که ممکن است بر کودک تاثیرات منفی بگذارد، مثلا در کارتون تام و جری شما شاهد دعوا و خشونت هستید. این کارتون ها ممکن است تصورات نامناسبی برای کودک ایجاد کند و الگوهای نامناسبی برای کودک باشد.

2- رفتار غیر قانومند

کارتون‌های زیادی وجود دارند که رفتار بی‌ادبانه و یا گوش نکردن به حرف بزرگ‌ترها را نشان می‌دهند. کودک ممکن است چنین رفتارهایی را در زمانی که والدین یا مراقبین از او می‌خواهند رفتار نامناسبی را متوقف کند، انجام دهد و آنها را به چالش بکشد.

آشنایی با ۱۰ اشتباه والدین در تربیت کودکان

3- ادبیات نامناسب

استفاده از برخی کلمات و ادبیات آن موجب بدآموزی در کودکان میشود و کودکان با الگوبرداری از شخصیت های موردعلاقه خود از آن ادبیات استفاده کنند.

4- رفتارهای غیراجتماعی

کارتون‌های زیادی هستند که رفتارهای غیراجتماعی را تشویق می‌کنند و کدهای رفتاری غلطی به بچه‌ها می‌دهند. رفتارهای جنسی، رفتارهای تهاجمی و بی ادبانه از جمله کدهای غیراخلاقی در برخی از کارتون هاست. در نتیجه کودک ممکن است تصور کند رفتارهای این‌چنینی نرمال هستند و می‌تواند مثل آن رفتار کند.

۵- سبک زندگی کم‌تحرک

گاهی کودکان به واسطه روابط کم با دیگران یا تک فرزندی ساعات زیادی را به تماشای این کارتون ها میپردازند به همین دلیل دچار کم تحرکی ، اضافه وزن و رشد ناکافی میشوند و سلامت جسمی آن ها به خطر می افتد.

۶- الگوهای نامناسب

معمولا کودکان از شخصیت‌های محبوب خود قهرمان‌سازی می‌کنند و سعی می‌کنند در زندگی واقعی هم مثل آنها رفتار کنند. در بیشتر موارد هم نقش‌های منفی که عادت‌های اشتباه و رفتارهای مخرب دارند، مورد توجه‌شان قرار می‌گیرند. این تاثیر منفی، عواقب جبران‌ناپذیری دارد و باعث می‌شود کودک رفتارهای ضداجتماعی، خلاف قانون و آسیب‌زننده انجام دهد که موجب طرد کودک از محیط‌های اجتماعی می‌شود.

ویژگی هایی یک کارتون خوب (اینفوگرافی)

کارتون های این صفحه را با دقت تمام و با توجه به آموزندگی و مثبت بودن آنها بر کودکان انتخاب کرده ایم و از این بابت نگرانی نداشته باشید:

دانلود بهترین کارتون های شاد فارسی (کاملا آموزنده و مثبت)

اگر لینک دانلود هر کدام از انیمیشن ها کار نکرد، در بخش نظرات اعلام کنید تا مشکل سریعا رفع شود. اگر در گوشی این صفحه را در حال نگاه کردن هستید، بهتر است گوشی را افقی نگه دارید. وی پی ان را هم خاموش کنید. بعد از پخش کردن هر ویدیو، علامت دانلود روی آن نمایش داده می شود که می توانید دانلود کنید:

کارتون شاد شماره 1

کارتون شاد شماره 2

کارتون شاد شماره 3

کارتون شاد شماره 4

کارتون شاد شماره 5

کارتون شاد شماره 6

کارتون شاد شماره 7

کارتون شاد شماره 8

کارتون شاد شماره 9

کارتون شاد شماره 10

کارتون شاد شماره 11

کارتون شاد شماره 12

کارتون شاد شماره 13

کارتون شاد شماره 14

کارتون شاد شماره 15

کارتون شاد شماره 16

کارتون شاد شماره 17

کارتون شاد شماره 18

کارتون شاد شماره 19

کارتون شاد شماره 20

در ادامه حتما مطالعه کنید: این ۱۸ مهارت ضروری را به کودکان تان آموزش دهید

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا