دانلود کارتون و انیمیشن کودکان

کارتون دخترانه: 18 تا از بهترین ها (جدید زیبا دوبله)

bestkid b

در این مطلب بهترین کارتون های دخترانه با دوبله فارسی که همگی جدید، زیبا و پرطرفدار هستند را معرفی می کنیم و لینک دانلود رایگان را هم در اختیارتان قرار می دهیم. از تماشای کارتون لذت ببرید.

چرا کارتون برای بچه ها؟

تماشای کارتون برای بچه‌ها چندین فایده دارد:

1-سرگرمی و تفریح: تماشای کارتون‌ها برای بچه‌ها فرصتی است که از زندگی روزمره خود کوچکترین استرس و فشار را برطرف کرده و به جهانی از خلاقیت، خیال پردازی و فانتزی فرا می‌برند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

2-آموزش مفاهیم: بسیاری از کارتون‌ها داستان‌ها و مفاهیم آموزشی را در قالب داستان و تصاویر جذاب به بچه‌ها منتقل می‌کنند. این کارتون‌ها می‌توانند به بهبود تمرکز و توجه، یادگیری اعداد، حروف الفبا، مفاهیم اجتماعی و اخلاقی و مهارت‌های مختلف کمک کنند.

3-توسعه زبان: تماشای کارتون‌ها، به بچه‌ها کمک می‌کند تا زبان خود را بهبود بخشند، واژگان جدید را یاد بگیرند و با تلفظ صحیح کلمات آشنا شوند.

4-تقویت مهارت‌های اجتماعی و انفعالی: برخی کارتون‌ها به بچه‌ها در یادگیری مهارت‌های اجتماعی مثل همکاری، نقد سازنده، حل مسئله و واکنش به احساسات کمک می‌کنند.

5-الگوسازی: تماشای کارتون‌ها که شامل شخصیت‌های منفی و مثبت است، می‌تواند بچه‌ها را به الگوگیری از شخصیت‌های مثبت و کشف ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی هدایت کند.

به هر حال، مهم است تماشای کارتون‌ها را به میزان مناسب و با نظارت والدین همراهی کنید و از انتخاب کارتون‌های مناسب و آموزنده برای بچه‌ها اطمینان حاصل کنید.

ضمنا پیشنهاد می کنیم در کنار این کارتون ها، کارتون های قدیمی هم دانلود کنید: 10 تا از بهترین کارتون های قدیمی برای کودکان 

1-لوپتو (ایرانی)

لوپتو (ایرانی)

این کارتون سریالی جذاب هم جزو بهترین کارتون های کودکانه است که کاملا ساخت داخل و اموزنده و جذاب است که پیشنهاد می کنیم حتما برای کودک خود دانلود کنید.

انیمیشن لوپتو درباره کودکی به نام علی است که می‌کوشد به پدرش در درمان بیماران کمک کند. پدر علی به راه‌حل تازه‌ای رسیده تا با تولید یک اسباب‌بازی ایرانی بیماران را درمان کند. اما یک نفوذی در قالب بیمار، باعث شکست پروژه و اخلال در تولید می‌شود و…

2-دورورو (Dororo)

دورورو (Dororo) یک انیمه مبتنی بر مانگا است که نوشته و ترسیم شده توسط اوسامو تزوکا. این انیمه در سبک‌های اکشن، تاریخی، و همچنین ترسناک قرار دارد.

در دورهٔ سامورایی، یکی از اربابان فاسد به نام دایگو کونماکو معامله‌ای فرامی‌گیرد که با فراهم کردن بی‌دردی و ثروت به او توانایی برنده‌شدن در جنگ را می‌دهد. اما قرارداد با شیاطین بزرگی به نام آنمارو انجام شده است و نتیجه این معامله این است که همهٔ اعضای بدن فرزند دایگو به جز دل و روحش به شیاطین فراهم می‌شوند. به عنوان نتیجه، نوزاد دورورو به دنیا می‌آید و تمامی اعضای بدنش نابود می‌شوند و…

اگه کارتون انگلیسی برای تقویت زبان کودک می خواین: ۸ کارتون برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

3-پونی کوچولوی من (My Little Pony Friendship Is Magic)

My Little Pony: Friendship Is Magic (مای لیتل پونی: دوستی جادویی) یک انیمیشن تلویزیونی دخترانه است که بر اساس مجموعه عروسک‌های مای لیتل پونی ایجاد شده است. این انیمیشن در سبک انیمیشن ماجراجویی و دوستانه قرار دارد و به شهر پونی‌ها به نام پونی‌ویل می‌پردازد.

داستان My Little Pony: Friendship Is Magic در مورد دختری به نام توایلایت اسپارکل و دوستانش مانند رینبو دش، پینکی پای، اپلجک، فلاتر‌شای و راریتی است. این دختران پونی با رنگ‌ها و نشانه‌های مختلف اختصاصی هر کدام، ماجراجویی‌ها و مشکلات مختلفی را در پونی‌ویل تجربه می‌کنند.

4-سوفیا شاهزاده کوچولو (Sofia the First)

سوفیا شاهزاده کوچولو (Sofia the First) یک انیمیشن تلویزیونی دخترانه است که توسط استودیوی والت دیزنی ایجاد شده و به عنوان یک مجموعه انیمیشنی از شبکه دیزنی تلویزیون ارائه می‌شود. این انیمیشن در سبک انیمیشن ماجراجویی و خانوادگی قرار دارد.

داستان سوفیا شاهزاده کوچولو در مورد دختری به نام سوفیا است که زندگی معمولی‌ای دارد تا اینکه مادرش با پادشاه ازدواج می‌کند و او به این تاج و تخت جدید منتقل می‌شود. سوفیا در مدرسه‌ای جادویی به نام آکادمی آمبرلیا وارد می‌شود و با دیگر شاهزادگان و شاهزاده‌های دیگر دوست می‌شود. او در طول داستان ماجراهای مختلفی را تجربه می‌کند و می‌آموزد که چگونه یک شاهزاده خوب و مهربان باشد.

اگه کارتون شاد ایرانی می خواین: 20 کارتون کودکانه شاد فارسی (و تاثیر آن بر کودکان)

5-گیسو کمند (ایرانی)

گیسو کمند

جزو معدود کارتون های ساخت داخل است که انصافا هم آموزنده و هم جذاب می باشد، ویژگی که کمترین کارتونی دارد.

پس گیسوکمند یک کارتون ایرانی است که براساس داستانی معروف در ایران با همین نام ساخته شده است. این کارتون در سال ۱۳۹۱ توسط کارگردانانی به نام‌های مصطفی نعمت‌زاده و پرویز کرمی ساخته شد.

داستان “گیسوکمند” درباره‌ی دختری به نام “گیسو” است که با ماجراهای مختلف و معماهایی که باید حل کند، سفری به جهانی پر از راز و رمزها وجادوها می‌کند. در این سفر، با شخصیت‌های متنوعی مانند شمشیرزن، جادوگر و پادشاه مواجه می‌شود و در طول داستان به رشد و توانمندی‌هایش پی می‌برد.

“گیسوکمند” با استفاده از روش‌های آموزشی متنوع مانند داستان‌گویی، تصاویر زیبا و جذاب، درس‌هایی را برای بچه‌ها منتقل می‌کند. این کارتون علاوه بر سرگرمی، به تقویت مهارت‌های اجتماعی و انفعالی کودکان می‌پردازد و مفاهیمی مانند دوستی، شجاعت و روابط خوب را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

6-استیون یونیورس (Steven Universe)

استیون یونیورس (Steven Universe) یک انیمیشن تلویزیونی ایجاد شده توسط ربکا شوگر و پخش شده توسط شبکه کارتون نتورک (Cartoon Network) است. این انیمیشن در سبک علمی-تخیلی و انتزاعی قرار دارد و با داشتن عناصری از موسیقی و رمانتیک، به نسبت به انیمیشن‌های دیگر منحصر به فرد است.

داستان استیون یونیورس در مورد استیون، پسر نیروهای جادویی به نام روزگل، است. استیون خود هم یک نیروی جادویی دارد و به همراه گروهی از نیروهای فضایی به نام کریستال جم ماجراجویی‌های مختلف را تجربه می‌کند. این انیمیشن به موضوعاتی از جمله همبستگی، تنوع، خلاقیت، و قدرت دوستی پرداخته و پیام‌های مثبتی را به مخاطبان منتقل می‌کند.

دانلود کنید: دانلود شعر، آهنگ و ترانه های کودکانه

7-آوا‌تار قهرمانان تازه (Avatar The Legend of Korra)

آواتار: قهرمانان تازه (Avatar: The Legend of Korra) یک انیمیشن تلویزیونی ایجاد شده توسط مایک برای و برایان کونیتزکو و پخش شده توسط شبکه نیکلودئون (Nickelodeon) است. این انیمیشن، ادامه‌ای بر مجموعه محبوب آواتار: آخرین ارباب باد (Avatar: The Last Airbender) می‌باشد. آواتار: قهرمانان تازه در سبک انیمیشن اکشن و فانتزی قرار دارد و داستان جوانی به نام کورا را دنبال می‌کند.

داستان انیمیشن در دنیایی فانتزی و در دوره‌ای فناورانه قرار دارد. کورا، آواتار جدیدی است که قدرت‌های مختلفی را به ارث برده است و مسئولیت نگهداری تعادل بین قوای عناصر آب، خاک، آتش و هوا را بر عهده دارد. در طول داستان، او با تحدیات مختلفی روبه‌رو می‌شود و باید مهارت‌های خود را بهبود دهد تا به عنوان آواتار برجسته‌تری شناخته شود و دنیا را نجات دهد.

8-شاهزاده‌ی جلاد (She-Ra and the Princesses of Power)

شاهزاده‌ی جلاد: شاهزادگان قدرت (She-Ra and the Princesses of Power) یک انیمیشن تلویزیونی دخترانه و اکشن است که توسط استودیوی دریم‌ورکس انیمیشن و تخیلی تولید شده و توسط شبکه نتفلیکس (Netflix) پخش می‌شود. این انیمیشن یک تجدید نظر از مجموعه کارتونی شاهزاده‌ی جلاد (She-Ra: Princess of Power) از دهه ۱۹۸۰ میلادی است.

داستان شاهزاده‌ی جلاد: شاهزادگان قدرت در مورد دختری به نام آدورا می‌باشد که در جنگل‌ها بزرگ شده و به عنوان یک جلاد بر افراز می‌شود. اما وقتی که او با دنیایی خارج از جنگل‌ها آشنا می‌شود و اهمیت همبستگی و دوستی را متوجه می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا به دنیایی بزرگتر بپیوندد و با شاهزادگان قدرت دیگر به مبارزه با نیروهای شرور بپردازد.

9-میا و من (Mia and Me)

میا و من (Mia and Me) یک مجموعه انیمیشن دخترانه است که تولید شده توسط استودیوی m4e AG و Rainbow S.p.A و پخش شده در شبکه‌های تلویزیونی مختلف. این انیمیشن ترکیبی از انیمیشن کامپیوتری و عملیات زنده‌ای است و در سبک‌های ماجراجویی و فانتزی قرار دارد.

داستان میا و من در مورد دختری به نام میا است که پس از مهاجرت به یک مزرعه در ایتالیا، به دنیای جادویی و زمینی به نام سیترالیا منتقل می‌شود. در این دنیا، میا می‌فهمد که او یک پرنسس الف و جادوگر است و توانایی برقراری ارتباط با پنگولین‌ها و مخلوقات جادویی دیگر را دارد.

بلد باشید: آشنایی با ۱۰ اشتباه والدین در تربیت کودکان

10-باب‌ اسفنجی (SpongeBob SquarePants)

باب‌اِسفونجی (SpongeBob SquarePants) یک انیمیشن تلویزیونی آمریکایی است که توسط استیون هیلنبرگ ایجاد شده و توسط شبکه نیکلودئون (Nickelodeon) پخش می‌شود. این انیمیشن در سبک کمدی و کودکانه قرار دارد و به عنوان یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های تلویزیونی در تاریخ شناخته می‌شود.

داستان باب‌اِسفونجی در مورد باب‌اِسفونجی مربع‌شکل است، یک اسفنج دریایی که در شهر آبیکینی (Bikini Bottom) زندگی می‌کند. باب و دوستانش، از جمله پاتریک ستاره‌ای، سکوئیدوارد کرابس و دیگر شخصیت‌های عجیب و غریب از جمله خرچنگ‌ها و مرکبات‌فروشان در شهر، ماجراجویی‌های مختلفی را در شهر آبیکینی تجربه می‌کنند.

11-گرگ و میش (Wolf and Sheep)

گرگ و میش (Wolf and Sheep) یک انیمیشن سینمایی افغانی-سوئدی است که در سال 2016 منتشر شد. این انیمیشن به کارگردانی شهربانو سادات و توسط انجمن فیلم سوئد و گروه فیلم‌های کوتاه سوئد تولید شده است. این انیمیشن در سبک انیمیشن درام و فانتزی قرار دارد و داستان زندگی یک گروه کودکان در یک روستای کوهستانی در افغانستان را روایت می‌کند.

داستان گرگ و میش در یک روستای دورافتاده در کوهستان‌های افغانستان اتفاق می‌افتد. در این داستان، کودکان روستا داستان‌های مختلفی را بازگو می‌کنند و از خلاقیت‌شان در خلق داستان‌ها و شخصیت‌های مختلف، اهمیت داستان‌سرایی و هنر را نشان می‌دهند. انیمیشن همچنین به مسائلی چون دوستی، تعامل انسانی، و قدرت داستان‌گویی تاکید دارد.

12-دوری مون (Doraemon)

دوری مون (Doraemon) یک انیمیشن ژاپنی محبوب و طولانی‌مدت است که بر اساس مانگایی به همین نام ایجاد شده است. این انیمیشن در سبک کمدی، ماجراجویی و خانوادگی قرار دارد و از سال 1979 تا کنون در ژاپن پخش می‌شود.

داستان دوری مون در مورد یک ربات گربه به نام دوری مون است که به طور تصادفی از آینده به زمان حال فرستاده می‌شود تا پسر بچه‌ای به نام نوبیتا نوبی (Nobita Nobi) که دانایی ندارد و به مشکلات زیادی برمی‌خورد، کمک کند. دوری مون دارای جعبه جادویی از وسایل و ابزارهای آینده است که از آن‌ها برای حل مشکلات و ماجراجویی‌های مختلف استفاده می‌کند. این انیمیشن به شخصیت‌های مختلف و داستان‌هایی پر از معنا و پیام‌های آموزنده پرداخته و برای کودکان و نوجوانان تعاملی و سرگرم‌کننده است.

در ادامه حتما مطالعه کنید: این ۱۸ مهارت ضروری را به کودکان تان آموزش دهید

13-وینکس کلاب (Winx Club)

وینکس کلاب (Winx Club) یک مجموعه انیمیشن ایتالیایی ساخته شده توسط ایگنیو استرافی و رودوویکا ماسینی است. این مجموعه توسط استودیو Rai Fiction تولید شده و در سال 2004 پخش شد. وینکس کلاب در سبک انیمیشن اکشن، ماجراجویی و فانتزی قرار دارد.

داستان وینکس کلاب در مورد گروهی از دختران جوان به نام وینکس است که هر کدام دارای قدرت‌های جادویی منحصر به فردی هستند. این دختران به مدرسه جادوگری آلفیا (Alfea) می‌آیند و در آنجا مهارت‌های جادویی خود را بهبود می‌دهند و با تهدیدات مختلفی از جمله شیاطین و اهریمن‌ها مبارزه می‌کنند. داستان اصلی مرتبط با شخصیت اصلی به نام بلوم است که در ابتدا یک دختر معمولی است و پس از اینکه قدرت‌های جادویی خود را کشف می‌کند، به یکی از وینکس‌ها تبدیل می‌شود.

14- کاملا جاسوسی (Totally Spies)

ماموریت‌های دوری (Totally Spies!) یک انیمیشن تلویزیونی فرانسوی-کانادایی است که توسط دیوید میشل و وینسانت چابیلا ایجاد شده و در سال 2001 پخش شد. این انیمیشن در سبک انیمیشن اکشن، کمدی و جاسوسی قرار دارد.

داستان ماموریت‌های دوری در مورد سه دختر نوجوان به نام‌های کلوور، سام و الکس است که به طور مخفیانه به عنوان جاسوس‌های نخبه برای سازمان مخفی وی.وی.ها (WOOHP) کار می‌کنند. این دختران جوان به ماجراهای مختلفی در سراسر جهان فرستاده می‌شوند تا تهدیدات مختلفی از جمله بی‌پایانی مخلوقاتی شرور و جنایتکاران جلویی بگیرند.

15-پرنسس ژاسمین (همون علا الدین)

ژاسمین (Jasmine) یکی از شخصیت‌های محبوب انیمیشن دیزنی به نام آلادین (Aladdin) است. این انیمیشن در سال 1992 منتشر شد و به یکی از کلاسیک‌های دیزنی تبدیل شد. ژاسمین در واقعه‌ای از اشرافی‌ترین شهر آگرابا (Agrabah) نقش دارد و شاهزاده‌ای جوان به نام آلادین را ملاقات می‌کند.

در داستان آلادین، ژاسمین دختر شاه آگرابا است که از زندگی در کاخ و محدودیت‌هایی که به او تحمیل می‌شود خسته شده است. او تصمیم می‌گیرد از کاخ فرار کرده و به ملاقات زندگی جدیدی برود. او در این مسیر با آلادین آشنا می‌شود و عشقی نیکوتینی بین آن دو شکل می‌گیرد. داستان پس از آن به ماجراهای جادویی و سفرهای هیجان‌انگیز آلادین و ژاسمین می‌پردازد.

19-دراگون‌تیل تخته نجات (Dragons Rescue Riders)

دراگون‌تیل تخته نجات (Dragons Rescue Riders) یک مجموعه انیمیشن تلویزیونی آمریکایی است که بر اساس دنیای انیمیشن محبوب دراگون‌تیل ایجاد شده است. این مجموعه توسط شبکه دیزنی (Netflix) تولید شده و در سال 2019 به پخش رسید. این انیمیشن در سبک ماجراجویی و کودکانه قرار دارد.

در دراگون‌تیل تخته نجات، داستان در محیط شبیه به دوران وایکینگ‌ها اتفاق می‌افتد و در مورد دو دوره‌بین به نام‌های لایلا و گابو می‌باشد. این دو شخصیت با دوستی نزدیک با اژدهاها، ماموریت‌های مختلفی را در دنیای دراگون‌تیل انجام می‌دهند و ماجراهایی پر از هیجان را تجربه می‌کنند. اژدهاها در این انیمیشن نقش‌های مهمی ایفا می‌کنند و با دوره‌بین‌ها همکاری می‌کنند.

17-پیتر رابیت (Peter Rabbit)

پیتر رابیت (Peter Rabbit) یک مجموعه انیمیشن و کتاب کودکانه بسیار معروف است که توسط بیتر بیچیک و النور ویودال ایجاد شده است. این مجموعه از کتاب‌ها و انیمیشن‌ها در دهه 1900 معرفی شد و تاکنون محبوبیت خود را حفظ کرده است.

داستان پیتر رابیت در مورد یک خرگوش شهری به نام پیتر رابیت است که با دیگر حیوانات خرگوش‌هایی و دوستانش در مزرعه خود زندگی می‌کند. پیتر دائماً به ماجراجویی‌ها و سفرهای مختلف دل می‌بندد و ماجراهای او به شکل کتاب‌ها و انیمیشن‌ها روایت می‌شوند.

18-لالالوپسی (Lalaloopsy)

لالالوپسی (Lalaloopsy) یک خط تولید اسباب‌بازی‌ها و مجموعه انیمیشن تلویزیونی کودکانه است. این خط تولید توسط شرکت MGA Entertainment ایجاد شده و در سال 2010 معرفی شد. همچنین، مجموعه انیمیشن تلویزیونی لالالوپسی در سال 2013 شروع به پخش شد.

داستان لالالوپسی در مورد گروهی از عروسک‌های مخصوصاً دخترانه به نام لالالوپسی‌ها است. هر عروسک لالالوپسی دارای شخصیت و توانایی‌های خاصی است و در دنیای زیبا و پر رنگ خود ماجراجویی‌ها و داستان‌های مختلفی را تجربه می‌کنند. این داستان‌ها به شکل کارتون تلویزیونی تولید شده و به کودکان کمک می‌کنند تا مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی خود را تقویت کنند.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا