متدهای جدید آموزش آسان موسیقی به کودکان

آموزش آنلاین موسیقی کودک (12 نکته و معرفی 4 کلاس برتر)

bestkid b

آموزش موسیقی هم مثل یادگیری آلمانی به کودکان در هر سنی که باشند یکی از بهترین کارهاییست که می توان انجام داد. فرقی نمی کند کودک در حال یادگیری نواختن ساز باشد یا آواز خواندن، در هر صورت استراتژی ها و روشهای موثری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند آموزش موسیقی به کودکان را به بهترین نحو ممکن انجام بدهید. ما در این مطلب 12 نکته برای آموزش موسیقی به کودکان به روشی موثر، سرگرم کننده و خلاق را در اختیارتان می گذاریم و ضمنا چند کلاس عالی برای آموزش آنلاین موسیقی به کودک را معرفی می کنیم در تهران و شهرهای دیگر ایران.

6 نکته برای آماده کردن بهترین درسهای آموزش موسیقی به کودکان

موقع آموزش موسیقی به کودکان باید تصویر کلی این مسیر را در خاطر نگه دارید. در ادامه بهترین روشها برای آموزش موسیقی به کودکان، چه به صورت آنلاین و چه حضوری را با هم مرور می کنیم:

1- سعی کنید جلسات آموزشی کوتاه و شیرین باشند

بچه ها نمی توانند برای مدت طولانی روی یک موضوع متمرکز بمانند. برای همین طول جلسات آموزشی شما باید متناسب با محدوده سنی کودک باشد. اکثر بچه های کوچک فقط می توانند بین 30 تا 45 دقیقه تحمل کنند و بعد از آن خسته می شوند. سعی کنید در این مدت توجه و تمرکز بچه ها با استفاده از فعالیت های متعدد آموزشی حفظ کنید و وقتی توجه بچه ها از این کارها دور شد، از فعالیتهای دیگر استفاده کنید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

2- از موضوعات و مضامین مختلف استفاده کنید

استفاده از موضوعات مختلف راه بسیار خوبی برای هیجان زده کردن هنرجوها در کلاس است که ساخت طرح درس را هم برای شما راحتتر می کند. می توانید روی تعطیلات معروف مثل کریسمس، عید نوروز و یا هالووین و همینطور روی فصلها تمرکز کنید. اگر متوجه شده اید که هنرجوهای کلاستان عاشق فیلم یا سریالهای خاصی هستند می توانید آموزشها را بر اساس همین موارد مورد علاقه آنها جلو ببرید.

آموزش خوانندگی برای کودکان+ 6 روش شکوفا کردن استعداد خوانندگی کودک

3- آهنگهایی انتخاب کنید که هنرجویانتان دوست دارند

با اینکه موسیقی کلاسیک به عنوان پایه و اساس آموزش موسیقی در نظر گرفته می شود، ولی آهنگهای کلاسیک برای خیلیها ناآشنا هستند. پس شما باید آهنگی را انتخاب کنید که هنرجو بتواند با آن ارتباط برقرار کند. فرقی نمی کند این آهنگ چه باشد، در هر صورت توجه به این نکته مهم است که تمرین آهنگهای آشنا باعث اشتیاق و علاقه بیشتر هنرجوها می شود.

4- کودکان را به تعامل داشتن با هم تشویق کنید

فعالیتهای گروهی راهی عالی برای تشویق بچه ها به کار گروهی و تعامل برقرار کردن با هم هستند. با اینکه می شود موسیقی را به صورت فردی هم اجرا کرد، اما اکثر قریب به اتفاق آهنگها به صورت گروهی یا به شکل ارکستر اجرا می شوند. با درگیر کردن بچه ها در فعالیت های گروهی روحیه کار گروهی و تیمی را هم در آنها پرورش می دهید.

5- بچه ها را با رقابت دوستانه آشنا کنید

بچه ها عاشق بازی کردن هستند؛ مخصوصا اگر پای جایزه هم وسط باشد. هنرجویانتان را تشویق کنید تا از طریق بازی مبانی تئوری موسیقی را یاد بگیرند. افراد کلاس را به دو گروه مساوی تقسیم کنید و اجازه بدهید با هم رقابت دوستانه داشته باشند.

6- همیشه مثبت و خوشبین باشید

آموزش موسیقی به کودکان باید پروسه ای سرگرم کننده و سبک باشد. نباید بیش از حد سختگیری کنید و درگیر درسهای سخت و فشرده شوید. اجازه بدهید نگرش مثبت و خوش بینانه شما به بچه ها هم منتقل شود. بهترین راه برای مشتاق و هیجانی کردن بچه ها این است که اول خودتان هیجان و اشتیاقتان را در کلاس نشان بدهید.

بهترین ساز برای شروع یادگیری موسیقی کودکان طبق جدیدترین تحقیقات

بهترین کلاس های آموزش آنلاین موسیقی برای کودکان در تهران و شهرهای بزرگ ایران

1-آموزشگاه موسیقی اکادمی فردوس

  • آدرس و تماس: زعفرانیه، خ مقدس اردبیلی، نبش خیابان ب، پلاک ۱۴۸ تماس ۰۲۱۲۲۰۱۱۵۴۷ وبسایت

در حال حاضر یکی از بهترین آموزشگاه های موسیقی آنلاین کودکان همین آموزشگاه فردوس است که در شمال تهران واقع بوده و اساتید مجرب، قیمت های مناسب و مدیریت منظمی دارد. از هر جای ایران می توانید در کلاس های آکادمی فردوس فرزندتان را شرکت دهید تا بخوبی و بصورت آنلاین موسیقی یاد بگیرد.

2-آموزشگاه موسیقی منظومه

  • آدرس و تماس: خیابان سید جمال الدین اسدآبادی(یوسف آباد) بین خیابان 19 و 21 پلاک 207 تماس 02188715340 وبسایت

آموزشگاه منظومه نیز درکنار آموزشگاه فردوس بصورت تخصصی در زمینه آموزش موسیقی به کودکان کار می کند و اساتید بسیار کاربلدی دارد تا کودک را کاملا به کلاس جذب کند و به خوبی موسیقی را آموزش دهد. پس چه در تهران باشید یا هر جای ایران می توانید با کمک آموزشگاه موسیقی منظومه، به صورت آنلاین موسیقی را به کودک اموزش دهید.

3-آموزشگاه موسیقی آنلاین آموزان

  • آدرس و تماس: خیابان آزادی، خیابان بوستان سعدی، نبش کوچه سلماسی، پلاک 18 تماس 02191302580  وبسایت

گرچه به صورت تخصصی کارش آموزش موسیقی نیست اما در زمینه آموزش آنلاین موسیقی کودک مدت زیادی ست فعالیت می کند و رضایت قابل توجهی توسط والدین داشته است. برای سراسر ایران کلاسهای آنلاین کودکان را برگزار می کند.

بهترین روش آموزش آواز به کودکان با استعداد +فیلم

6 روش برای آموزش آنلاین موسیقی به کودکان

برای خیلیها این سوال پیش می آید که مگر می شود موسیقی را به صورت غیر حضوری و آنلاین هم یاد گرفت؟ بله، البته که می شود. خیلی از آموزشگاههای تدریس موسیقی کلاسهای آنلاین هم دارند. می توانید از نکات زیر برای آموزش از راه دور و آنلاین موسیقی به کودکان استفاده کنید:

1- از اپلیکیشنهای موسیقی برای آموزش و تمرین استفاده کنید

اپلیکیشن های زیادی وجود دارد که روند آموزش موسیقی به بچه ها را سرگرم کننده و جالب می کنند. این برنامه ها با ترکیب فناوری و موسیقی، آموزش را برای کودکتان جذاب و ثمربخش می کنند. این اپلیکیشن ها عالی هستند (کلیک کنید)

2- کنسرتها را تماشا کنید

بخش بزرگی از یادگیری با مشاهده اتفاق می افتد. پس چه بهتر که بچه ها را به تماشای کنسرت تشویق کنید تا انواع مختلف موسیقی را ببینند و بشنوند. سعی کنید اجراهای مختلف ارکسترهای کلاسیک گرفته تا گروه‌های جاز را تماشا کنید. از هنرجوها بخواهید هر چیزی که برایشان جالب است را یادداشت و بعدا درباره آن با بقیه بحث و گفتگو کنند.

3- اجازه بدهید شاگردانتان آهنگسازی کنند

اپلیکیشنهای آهنگسازی زیادی در اینترنت وجود دارد که به تقویت تفکر خلاق بچه ها کمک می کنند. از کودکان بخواهید زیر و بمها (pitches) و بیتهای (beats) مختلف را کشف کنند و شاهکار خودشان را بسازند. مطمئن باشید وقتی آنها آهنگشان را ساختند با اشتیاق و افتخار آن را برای خانواده و دوستانشان اجرا می کنند.

این ترفندها را بلد باشید: 11 فایده یادگیری موسیقی برای کودکان و 7 ترفند

4- به بچه ها نحوه اجرای قدرتمند را یاد بدهید

یکی از جنبه های مهم نوازندگی، یادگیری نحوه اجرا جلوی جمع است. قبل از اینکه بچه ها روی صحنه بروند یک رسیتال آنلاین برگزار کنید و از آنها بخواهید اجرا کنند. اجرا در محیط مجازی استرس کمتری دارد و به هنرجوها کمک می کند تا اعتماد به نفس و مهارتهایشان را بالا ببرند.

5-موسیقی را با سایر اشکال هنری تلفیق کنید

از هنرجوها بخواهید کاغذ و آبرنگ یا مداد رنگی بردارند و وقتی موسیقی را پخش کردید شروع به کشیدن چیزی کنند که در ذهنشان می گذرد. این کار به بچه ها امکان می دهد تا موسیقی را با سایر اشکال هنری ترکیب کنند و درک خودشان از موسیقی را به هنر دیگری پیوند بزنند.

6- برای آشنایی با تاریخچه موسیقی پادکست گوش کنید

اگر هنرجوها کمی بزرگتر هستند می توانید از آنها بخواهید که پادکستهایی درباره موسیقی پیدا و به آنها گوش کنند. این کار باعث می شود بچه ها با تاریخچه موسیقی و بزرگان این عرصه آشنا شوند.

نحوه آموزش موسیقی به نوزادان و کودکان نوپا

شرکت در کلاسهای موسیقی راه فوق العاده ای برای آشنایی نوزادان و بچه های خردسال با موسیقی است. درسها و جلسات این کلاسها خیلی ساده ترند و همیشه هم یکی از والدین یا مراقب کودک باید همراهش باشد. در این کلاسها از آهنگها و صداهای مخصوص آموزش نوزادان و کودکان نوپا استفاده می شود. برای اینکه بچه ها تجربه حسی کاملتری داشته باشند می توانید برایش ساز اسباب بازی بخرید یا بسازید. برای اینکه کودک در کلاس خسته نشود هم از عروسکها، توپها و وسایل بازی استفاده می شود.

حتما بخوانید: 10 فایده ای که آواز خواندن برای کودکان دارد

روشهای موثر آموزش موسیقی به بچه های بزرگتر

خیلی از پدر و مادرها بچه های راهنمایی یا دبیرستانی خودشان را به کلاسهای موسیقی می فرستند تا آموزش ببینند. همه ما می دانیم که بچه ها در این رده سنی علایق و سلایق خودشان را دارند و وادار کردن آنها به کاری که ما دلمان می خواهد هم سخت است و هم اشتباه. بهترین کار این است که بین چیزی که بچه ها باید یاد بگیرند و چیزی که خودشان دوست دارند یاد بگیرند تعادل ایجاد کنید. اگر فرزندتان را در حال گوش دادن به موسیقی مورد علاقه اش یا نوشتن آهنگهای مخصوص خودش دیدید حتما او را تشویق کنید؛ چون همین قدمها تمرینی برای افزایش مهارت به حساب می آیند.

اگر احساس می کنید فرزندتان استعداد موسیقی دارد یا چند سال است که در این زمینه آموزش می بینید می توانید او را تشویق به اجرا در جمعهای فامیلی و دوستانه یا شرکت در مسابقات موزیکال مدرسه کنید. یادتان باشد که باید حامی فرزندتان باشید و او را تشویق کنید بزرگ فکر کند و برای رسیدن به جایگاهی که می خواهد تمرین و تلاش کند.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا