دانلود کارتون و انیمیشن کودکان

دانلود 20 انیمیشن کودکانه شاد فارسی (و تاثیر آن بر کودکان)

bestkid b

انیمیشن نام تکنیکی است که در آن هر فریم فیلم به صورت انفرادی چه به صورت یک گرافیک کامپیوتری یا عکاسی از یک تصویر و یا ایجاد تغییرات مکرر کوچک در یک واحد مدل تولید و سپس فیلم‌برداری نتیجه توسط یک دوربین مخصوص انجام می‌پذیرد. کره ای ها نه تنها بهترین فیلم کره ای  را میسازند بلکه بهترین انیمیشن های کودکانه را نیز تولید می نمایند به همین دلیل هم اکثر انیمیشن های خوب ساخت کره می باشند. انیمیشن ها مخاطبان خردسال و بزرگسال دارد و محدودیت سنی ندارد اما در این مقاله میخواهیم به تاثیر انیمیشن ها بر کودکان بپردازیم و بهترین انیمیشن ها را معرفی کنیم.

تاثیرات مثبت انیمیشن ها بر کودکان

1- افزایش کاوشگری

انیمیشن با موضوعات جذاب و علمی میتواند قدرت کاوشگری و کنجکاوی کودکان را افزایش دهد و آن ها را به مطالعه، مشاهده و کاوش در محیط اطراف خود تشویق میکند. همچنین انیمیشن با چنین موضوعاتی ذهن کودک را فعال و نبوغ آن ها را پرورش میدهد.

2- سلامتی

یکی دیگر از جنبه های مثبت انیمیشن ها را میتوان به تاثیر آن ها بر ذائقه غذایی کودکان اشاره کرد. طبق تحقیقات انجام شده، کودکانی که کارتون ملوان زبل را دیده اند به اسفناج علاقه پیدا کرده اند بسیار زیاد بوده است. همچنین انیمیشن هایی با موضوعات طنز موجب خندیدن و کاهش استرس و تنش در کودکان میشوند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

دانلود شعر، آهنگ و ترانه های کودکانه

3- یادگیری

ذهن انسان در زمانی که برای یادگیری فعالیتی از قدرت بصری استفاده می کند، به مراتب فعال تر شده و درصد یادگیری بالا می رود. بنابراین انتخاب یک انیمیشن خوب میتواند تاثیر زیادی بر یادگیری کودک داشته باشد.

4- تقویت کلام

یکی از اثرات مثبت و موثر تماشای کارتون این است که کودک نه تنها زبان مادری بلکه زبان خارجی را نیز یاد می گیرد. بسیاری از سریال های کارتونی در زبان های مختلف ترجمه شده اند که این امر یادگیری زبان کودک را تسهیل کرده وآن را افزایش می دهد و باعث می شود که به نحوه ای صحیح صحبت کنند.

تاثیرات منفی انیمیشن ها بر کودکان

1- تاثیرات تربیتی

محتوای انیمیشن ها تاثیرات زیادی بر تربیت کودک ایفا میکند. گاهی رده سنی یک انیمیشن مناسب کودکتان نیست و کودک دچار سردرگمی و در معرض اطلاعات نامناسب قرار میگیرد.

همچنین برخی الگوهای رفتاری نامناسب در انیمیشن ها کودکان را تحت تاثیر قرار میدهد.

خشونت یکی از الگوهای رفتاری نامناسب در انیمیشن هاست. بن تن یکی از انیمیشن هایی است که الگوی نامناسبی در ترویج خشونت است همچنین پوشش نامناسب و کدهای جنسی نامناسب گاهی مغایر با فرهنگ ایرانی است.

2- الگوبرداری

الگوی برداری شاید مهم ترین تاثیر انیمیشن بر کودکان باشد. معمولا در انیمیشن ها با موضوعاتی ابر قهرمانی ، کودک خود را در وجود یک ابرقهرمان میبیند وممکن است دست به فعالیت هایی بزند که سلامت جسمی و روحی خود را تحت تاثیر قرار دهد.

آشنایی با ۱۰ اشتباه والدین در تربیت کودکان

3- بروز رفتار ناهنجار

بعضی شخصیت‌های کارتونی رفتارهای بی‌ادبانه‌ای با دیگران دارند. در این حالت ممکن است کودک از آن شخصیت الگوبرداری کند و همان رفتار را با والدین یا معلم خود داشته باشد. اگر کارتونی مانند درون و بیرون را برای کودک خود پخش کنید، می توانید پس از تماشای کارتون با او درباره طبیعی بودن احساساتی مانند غم و خشم و شادی و ترس و ضرورت کنترل آنها صحبت کنید.

4- بروز مشکلات جسمانی

تماشای بی‌وقفه‌ی کارتون و ثابت نشستن برای مدت طولانی می‌تواند باعث مشکلات فیزیکی جدی شود. چاقی، مشکلات بینایی و عادت‌های بد غذایی در نتیجه‌ی غذا خوردن در حین تماشای کارتون نمونه‌هایی از این مشکلات هستند. کنترل میزان تماشای برنامه‌های کارتونی توسط والدین می‌تواند در این معضل راهگشا باشد.

نکات مهم انتخاب انیمیشن مناسب کودک (اینفوگرافی)

دانلود بهترین انیمیشن های شاد فارسی (کاملا آموزنده و مثبت)

اگر لینک دانلود هر کدام از انیمیشن ها کار نکرد، در بخش نظرات اعلام کنید تا مشکل سریعا رفع شود. اگر در گوشی این صفحه را در حال نگاه کردن هستید، بهتر است گوشی را افقی نگه دارید. وی پی ان را هم خاموش کنید. بعد از پخش کردن هر ویدیو، علامت دانلود روی آن نمایش داده می شود که می توانید دانلود کنید:

انیمیشن 1

انیمیشن 2

انیمیشن 3

انیمیشن 4

انیمیشن 5

انیمیشن 6

انیمیشن 7

انیمیشن 8

انیمیشن 9

انیمیشن 10

انیمیشن 11

انیمیشن 12

انیمیشن 13

انیمیشن 14

انیمیشن 15

انیمیشن 16

در ادامه دانلود کنید:  دانلود 19 کارتون کودکانه شاد فارسی

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. اینقدر تنوع !بابا اینا که هممش اهنگ و شعره.تا کی ما نباید تعدادی کارتون زیبای ایرانی داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا