آموزش زبان انگلیسی به کودکان به زبان ساده

8 بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی به کودکان (دانلود+ خرید)

bestkid b

کودکان تقریبا از هر فعالیتی لذت می برند، حتی خواندن! اما احتمالا خواندن را دوست دارند چون کتاب های کودکان پر از تصاویر سرگرم کننده است. در این پست 8 کتاب عالی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان را با تحقیق از موسسات خارجی آموزش زبان انگلیسی برای دانلود شما قرار  می دهیم.

چرا کتاب آموزش انگلیسی؟

تصاویر بیادماندنی: خیلی از کتاب های کودکان از تصاویر جذاب برای به تصویر کشیدن نوشته های کتاب استفاده می کنند. بنابراین کودکان به کمک همین عکس ها، داستان کتاب را راحت تر می فهمند

کلمات در قالب متن: ثابت شده است که کلماتی که در قالب جملات یا متن بکار می روند بسیار راحت تر به خاطر سپرده می شوند. اگر کودک معنای کلمه ای را متوجه نشود، می تواند به کمک متن ساده ی کتاب آن را حدس بزند. مثلا بیوگرافی انگلیسی بعنوان متن های ماندگار.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

گرامر و کلمات ساده:  کتاب های معرفی شده در زیر عمدتا کتاب هایی با کلمات و گرامر ساده هستند.

درس های آموزنده زندگی: جدای از یادگیری زبان انگلیسی، کودکان در این کتاب ها یاد می گیرند چطور یک شخصیت خوب را درون خود رشد دهند.

این کتاب های معرفی شده بعنوان کتاب برتر، به هیچ عنوان نظرات شخصی نیستند و حاصل یک مطالعه در وبسایت ها وموسسات معتبر آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور می باشند.

نکته مهم: بسیاری از کتاب های موجود در انتشارات سطح کشور، از استاندارد لازم برخوردار نیستند و ممکن است باعث دلزدگی کودک در زمینه یادگیری زبان انگلیسی شوند. خصوصا کتاب هایی که به رایگان برای دانلود قرار داده شده اند!

8 کتاب برتر آموزش زبان انگلیسی کودکان عبارتند از:

1-کتاب خانواده و دوستان امریکایی American Family and Friends

کتاب آموزش آمریکن فمیلی
کتاب آموزش آمریکن فمیلی

این کتاب که ویرایش دوم آن از انتشارات جنگل منتشر شده است، کتابی ست با ساختار ساده، و برنامه درسی متوسط رو به سریع، با داستان های سرگرم کننده و آهنگ های انگلیسی.

کتاب بهمراه سی دی صوتی ارائه شده است. این کتاب با مشورت کامل با اساتید زبان کودکان تهیه شده است و از جهت یادگیری، یکی از استانداردترین کتاب های دنیاست.

حتما بخوانید: 9 بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان+ 5 بازی 

2-کتاب کرم گرسنه The very hungry Caterpillar (توسط Eric Carle)

کتاب آموزش Caterpillar
کتاب آموزش Caterpillar

این کتاب درباره یک کرم شب تاب است که هر روز غذای بیشتری می خورد. کتاب با یک کرم کوچک داستان خود را شروع می کند. در ابتدا این کرم شب تاب از غذاهای سالم مانند سبزیجات و میوه های تغذیه می کند و سپس شروع به خوردن غذاهای ناسالم می کند.

کم کم معده و شکمش درد می گیرد و به همین خاطر، کرم شب تاب دوباره تصمیم می گیرد غذاهای خوب بخورد و به پروانه تبدیل شود.

این کتاب برای یادگیری کلمات ضروری زبان انگلیسی ضروری است (اعداد، غذاها، روزهای هفته و..). دقت کنید که تکرار در یادگیری کودکان بسیار بسیار مهم است، چیزی که در این کتاب به وفور یافت می شود.

دقیقا نمی دانم این کتاب در کدام انتشارات ایران یافت می شود یا اصلا در ایران وجود دارد یا نه، ولی من یک صفحه خلاصه پی دی اف این کتاب را برای دانلود گذاشتم.

نرم افزارهای استاندارد آموزش زبان انگلیسی کودکان مزیت های بی شماری نسبت به کتاب دارند. (از جمله افزایش سرعت یادگیری، تقویت قوه شنیداری زبان و …)  لیست نرم افزارهای ما را ببینید.

3-کتاب های Lets Go (بزن بریم)

کتاب های Lets Go

پیشنهاد من این است که با این کتاب ها شروع کنید. مجموعه کتاب lets go ، یک مجموعه آموزش زبان ویژه کودکان است که توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده و بسیاری از آموزشگاه‌های کشور از این مجموعه استفاده می‌کنند. کتاب لتس‌گو در هشت سطح (2 سطح مقدماتی و شش سطح اصلی) منتشر شده‌است.

از سری کتاب‌های لتس گو برای آموزش زبان رده سنی 5 تا 13 سال استفاده می‌شود. این مجموعه از همان ابتدا سعی می‌کند زبان‌آموزان را از طریق فعالیت‌های متفاوت وادار به صحبت کند. همچنین وجود تصاویر رنگی و جذاب، این فرایند را برای زبان‌آموزان راحت‌تر می‌کند. مجموعه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی کودکان Let’s Go که از ابتدا با صحبت و پرسش و پاسخ از کودکان شروع به کار می‌کند، شامل آهنگ‌های تعاملی و شعرهای زیبا و بازی‌های ارتباطی بین کودکان است.

4-کتاب Curious George (جورج کنجکاو)

کتاب جرج کنجکاو
کتاب جرج کنجکاو

این یک کتاب از سری معروف جرج کنجکاو است که در باره ماجراهای یک میمون ماجراجوست. واژه Curious به معنای اشتیاق برای دانستن چیزهای جدید است. در واقع جرج کنجکاو ما بیش از حد کنجکاو است. همین موضوع باعث می شود که انسان ها او را بگیرند و به شهر بزرگ خود ببرند.

در شهر، این میمون دوست داشتنی ماجراها و دردسرهای زیادی ایجاد می کند، به آتش نشانی زنگ می زند، با بالن به آسمان سفر می کند و نهایتا به باغ وحش بر می گردد.

این کتاب پر از جملات کوتاه و ساده کاربردی است. در ایران انیمیشن همین مجموعه برای دانلود در اینترنت وجود دارد، هر چند پر از کم و کاستی!

دقت کنید، کتاب های موجود در انتشارات کشور، ممکن است این کتاب ها یا بسیاری از کتاب های استاندارد جهانی را نداشته باشند. اگر این کتاب ها را پیدا نکردید، سعی کنید از نرم افزارهای تایید شده و علمی استفاده کنید.

بلد باشید: بهترین سن فرستادن کودک به کلاس درس و یادگیری زبان

5-کتاب درخت بخشنده (Giving Tree)

The_Giving_Tree
The_Giving_Tree

در این داستان جذاب، پسربچه ای ای عاشق بازی با یک درخت سیب است و درخت سیب هم او را دوست دارد. پسربچه بزرگ و بزرگ تر می شود تا اینکه دیگر با درخت بازی نمی کند. بعد از مدتی دوباره به پیش درخت می آید و از او کمک می خواهد…

این کتاب معنای عمیقی دارد و بسیار سرگرم کننده و جذاب است. از کلمات ساده برای رساندن مفاهیم استفاده می کند.

این کتاب ترجمه شده و در وبسایت های فارسی برای خرید آنلاین قرار داده شده است. از اینجا می توانید خرید کنید.

6-کتاب کردوروی Corduroy

کتاب  Corduroy

دیکشنری تصویری کودکان به آنها کمک می کند که سریع تر زبان انگلیسی را بیاموزند و وجود تصویر باعث می شود لغات برای همیشه در ذهن کودک باقی بمانند. این دیکشنری دارای فایل های PDF و MP3 می باشد که فایل پی دی اف این دیکشنری شامل: Student Book – Work Book – Teacher’s Book – Activity resource Book می باشد.

دانلود کنید: دانلود ۸ کارتون عالی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

7- کتاب اولین دوستان first friends

کتاب اولین دوستان first friends

مجموعه first friends یک دوره سه سطحی پرطرفدار پایه‌ای از مجموعه کتابهای آموزش زبان انگلیسی براساس سیستم بین‌المللی فونتیکس یا آواشناسی به کودکان است که در دو نسخه آمریکن و بریتیش توسط انتشارت دانشگاه آکسفورد به چاپ رسیده است. نویسنده این کتاب سوزان لانوزی یکی از مربیان، نویسندگان و مشاوران برجسته در امر آموزش زبان به کودکان است.

بسته آموزشی کتاب first friends با ارائه‌ی منابع آموزشی متنوع چه به‌صورت چاپی و چه به‌صورت دیجیتال، یک مجموعه کامل آموزشی را برای زبان‌آموزان نوپا فراهم ساخته و آنان را از سایر منابع بی‌نیاز می‌کند. محتویات این بسته آموزشی شامل کتاب‌ زبان آموز، کتاب کار، کتاب مربی، لوح فشرده‌ی حاوی فایل‌های صوتی کتاب برای تقویت مهارت شنیداری، ابزارهای تدریس نظیر فلش کارت‌های تصویری و دو کتاب آموزش اعداد برای فراگیری سریع و کامل کلیه‌ مهارت‌های زبان انگلیسی توسط کودکان می‌باشد.

8- کتاب فونیکس، کتاب آموزش الفبای انگلیسی برای کودکان

فونیکس

مجموعه کتاب‌های phonics for kids یک دوره سه سطحی از انتشارات آکسفورد برای آموزش صداها، لغات و الفبای زبان انگلیسی به کودکان دوره ابتدایی‌ست که براي دوره خردسالان (سنين 5 تا 8 سال) در نظر گرفته شده‌اند.

کتاب‌های این مجموعه شامل 6 جلد کتاب است که هرکدام از دروس آن، شامل چهار بخش اصلی Let’s Learn، Let’s Practice، Let’s Choose، Let’s Read هستند. کلیه موارد آموزشی کتاب فونیکس کودکان در این 3 بخش خلاصه می‌شود:

  • آموزش حروف الفبای زبان انگلیسی
  • اصوات و صداهای حروف زبان انگلیسی
  • آموزش لغات جدید و کاربردی

برای کودک دانلود کنید: 7 تا از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان به کودکان

اگر شما هم تجربیاتی در زمینه کتاب های مفید آموزش زبان انگلیسی به کودکان دارید با بهترین کودک در میان بگذارید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. درود برشما
      به خاطر همه ی زحماتی که برای جمع آوری مطالب وراهنمایی مامی کشیدعمیقا ازتون سپاسگذارم
      مطمئنن کسانی که برای ترویج وتعلیمعلم ودانش تلاش میکنن همچون شما جایگاه ویژه ایی در محضر خداوند دارند?????

  1. سلام
    از لطفتان کمال سپاس را دارم

    یکی از مهمترین مشکلات زبان آموزی مسائل فرهنگیه
    ممنون میشم اگر کتابی که به فرهنگ ما نزدیک تر باشه هم معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا