آموزش زبان انگلیسی به کودکان به زبان ساده

روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان 6 و 7 (و روش کمک در منزل)

bestkid b

کودکان بزرگ تر که می‌ شوند، یادگیری زبان انگلیسی به امتیاز بزرگ تری برای آینده‌ شان تبدیل می ‌شود. این مهارت به آن ها امکان رسیدن به فرصت ‌هایی را می ‌دهد که در غیر این صورت نمی ‌توانند به آن ها دست یابند. با این حال، یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان 6 تا 8 ساله مثل یادگیری سایر سنین نیست.

شناخت این که کودکان در چه مرحله ‌ای به چه سطحی از ادراک می ‌رسند، به والدین کمک می ‌کند تا تمام تلاش شان را برای یافتن بهترین موضوعات و مطالب در راستای آسان کردن یادگیری زبان انگلیسی بکنند.

اما کودک شما باید از چه نوع فعالیت‌ های یادگیری زبان انگلیسی برای آموزش ابتدایی استفاده کند؟


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی (5 تا 7 سال)

هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد! چندین گزینه وجود دارد که می ‌توانید آن ها را با هم ترکیب کنید تا یک برنامه یادگیری مناسب برای کودک تان ایجاد شود. مثلا استفاده از آهنگ های انگلیسی زبان که به تلفظ کمک می ‌کنند و یا بازی ‌ها و فعالیت‌ هایی به زبان انگلیسی که یادگیری را سرگرم ‌کننده می ‌کنند، می ‌تواند مفید باشد.

معرفی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یا خارجی به کودکان مقطع ابتدایی

بر اساس مطالعات انجام شده، کودکان ترجیح می ‌دهند تا با استفاده از منابع جالبی مثل محرک ‌های دیداری و شنیداری یاد بگیرند.

این نتیجه‌ گیری این را می ‌رساند که آموزش زبان انگلیسی به کودک در دبستان باید با فعالیت ‌های جالبی همراه باشد تا حس کنجکاوی و تخیل طبیعی کودک را برانگیزد.

از طرفی کودکانی که از فناوری به عنوان ابزار کمک آموزشی استفاده می ‌کنند، می ‌توانند مهارت‌های شان را گسترش دهند و در زبان انگلیسی مخصوصا توانایی های ریدینگ ، لیسنینگ و رایتینگ مهارت بیشتری کسب کنند.

دانلود کنید: ۴ آهنگ انگلیسی شاد و جذاب برای کودکان زیر ۹ سال

با داشتن این اطلاعات، می ‌توانید بهترین فعالیت‌ ها را برای یادگیری زبان انگلیسی برای فرزندتان انتخاب کنید. بهتر است مواردی را انتخاب کنید که با سن و سطح شناختی کودک تان سازگاری دارند.

چه طور می ‌توانید به کودک تان کمک کنید تا در دوران دبستان زبان انگلیسی را بیاموزد؟

اگر فرزند شما در طول دوره آموزش ابتدایی در حال یادگیری زبان انگلیسی است، توصیه می ‌شود نقاط عطفی که باید در مراحل مختلف این دوره پشت سر بگذارد را در نظر بگیرید. این نقاط عطف به شما کمک می ‌کند تا محتوایی را انتخاب کنید که برای فرزندتان جذاب باشد و به بهبود مهارت‌ های انگلیسی ‌اش کمک کند.

نقاط عطف یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان 6 ساله

کودکان در این سن در یکی از مهم ‌ترین نقاط عطف شان قرار خواهند گرفت. آن ها در 6 سالگی از پیش ‌دبستانی وارد دوره ابتدایی خواهند شد و احتمالا برای یادگیری زبان مشتاق تر خواهند بود. در این سن کودک شما باید:

  • بیشتر در مورد معنای کلمات ناشناخته در انگلیسی بپرسد.
  • کلمات هم قافیه و آخرین صدای کلمات را تشخیص بدهد.
  • در نام گذاری و تشخیص اعداد به زبان انگلیسی بهتر عمل کند .
  • از چند فعل بی ‌قاعده اصلی در زبان انگلیسی در زمان گذشته استفاده کند.
  • هنگام صحبت کردن در حال ساده ، سوم شخص در انگلیسی تشخیص بدهد.
  • حروف و صدا های آن ها را در زبان انگلیسی تشخیص بدهد.
  • به چند کلمه انگلیسی نگاه کند و معنی آن ها را تشخیص بدهد.
  • مفاهیم ساده برای صحبت در مورد زمان به زبان انگلیسی مثل Yesterday، Today و Tomorrow را بفهمد.
  • از صفت ‌ها در انگلیسی بهتر استفاده کند.

۳ تا از بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی کودکان برای کامپیوتر

نقاط عطف یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان 7 ساله

با این که ممکن است تفاوت کودکان 7 با 6 ساله فاحش نباشد، اما نقاط عطف ادراکی در این سن متفاوت است. درست در این سن است که آن ها تمام دانشی که قبلا آموخته ‌اند را عملی می ‌کنند. در این سن، فرزند شما به احتمال زیاد قادر خواهد بود:

  • از ضمایر انگلیسی کارآمدتر از قبل استفاده کند.
  • استفاده از مترادف ‌ها در زبان انگلیسی را یاد بگیرد و از برخی از آن ها به نحو احسن استفاده کند.
  • با تمرین، لغات جدیدی را در این زبان یاد بگیرد و لغات یاد گرفته شده را اصلاح کند.
  • مفاهیم ساده زمانی مثل روزهای هفته را بشناسد و از آن ها استفاده کند.
  • درک بهتری نسبت به عبارات روزمره مثل گفتن نام یا احوال پرسی داشته باشد و از آن ها استفاده کند.
  • سؤالات ساده ‌ای که پاسخ بله یا خیر دارند را به زبان انگلیسی بپرسد و به آن ها پاسخ بدهد و حتی برخی از سؤالاتی که با کلمات Whدار شروع می‌ شوند را هم بپرسد.
  • در املا مهارت بیشتری داشته باشد.
  • آنچه که به او گفته می ‌شود را درک کند، زیرا مهارت‌ شنیداری ‌اش باید بهتر شده باشد.
  • فعل To be را تشخیص بدهد و از آن در جملات مثبت و منفی استفاده کند .

نقاط عطف یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان 8 ساله

در این سن، تفاوت زیادی در واژگان کودک نسبت به سال‌ های گذشته وجود ندارد، با این حال کودک شما باید بتواند که:

  • از جملات پیچیده ‌تر با ساختار گرامری دشوارتر استفاده کند.
  • از اکثر ضمایر انگلیسی به درستی استفاده کند .
  • درک بهتری از کتاب ‌های سطح پایه و کتاب ‌های صوتی به زبان انگلیسی داشته باشد.
  • در ساختن قافیه با کلمات به زبان انگلیسی مهارت داشته باشد.
  • در خواندن متون مناسب سنش به زبان انگلیسی تسلط بیشتری داشته باشد.
  • متن ‌های واضح ‌تر و قابل ‌فهم ‌تری را به زبان انگلیسی بنویسد و بتواند نظرات شخصی ‌اش را به اشتراک بگذارد.
  • بداند که برخی از کلمات در انگلیسی می ‌توانند بیش از یک معنا داشته باشند ( مثلا Bat یک حیوان و جزئی از تجهیزات بیسبال است)
  • هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی کلمات را درست تلفظ کند.
  • قسمت ‌های مختلف جمله را تشخیص بدهد.

حتما بخوانید: 9 بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان+ معرفی 5 بازی

بهترین فعالیت‌ ها برای یادگیری زبان انگلیسی در دوران دبستان برای کودکان

در دوران دبستان، کودکان می ‌توانند هم زمان با یادگیری زبان انگلیسی، مطالب پیچیده را یاد بگیرند و تمرین کنند. اگر به دنبال فعالیت ‌‌هایی هستید که مناسب کودک تان باشد، بهتر است آن‌ هایی را انتخاب کنید که می ‌توانند چالش ‌برانگیز اما قابل انجام شده و مهم تر از آن سرگرم‌ کننده و انگیزه ‌بخش باشند.

شما می ‌توانید به کودک تان جرات بدهید تا در یک بازی جستجوی کلمات به زبان انگلیسی شرکت کند. این نوع بازی ها روشی خوب برای بهبود مهارت ‌های خواندن و حتی تلفظ آن ها خواهد بود. همچنین، می ‌توانید بر اساس کلماتی که فرزندتان از قبل می ‌داند، کلمات جدید بسازید و فرصتی برای تمرین ساختار کلمه ایجاد کنید.

با استفاده از آهنگ ‌ها به زبان انگلیسی و کتاب‌ های صوتی می ‌توانید مفاهیم گرامری مثل حروف اضافه یا حتی استفاده از افعال مختلف در انگلیسی را مرور کنید . علاوه بر این، این فرصت برای گوش دادن به کلمات مختلف و تقویت تلفظ عالی است.

در نهایت، در این سنین، استفاده از فناوری و اپلیکیشن‌ های یادگیری انگلیسی برای کودکان می ‌تواند راهی سرگرم ‌کننده برای تمرین زبان انگلیسی باشد. حتما این نوع فعالیت ‌ها را با بازی ‌ها و کتاب ‌هایی که می ‌توانند تخیل کودک تان را تحریک کنند؛ ترکیب کنید که همه این ها یادگیری زبان انگلیسی را به تجربه ‌ای همه ‌جانبه تبدیل می ‌کند.

آموزش اعضای بدن به زبان انگلیسی (مخصوص کودکان)

سال سوم: 7 تا 8 ساله

سال سوم اولین سال حضور فرزند شما در مدرسه است.

اکثر کودکان دوره ‌های صداشناسی ‌شان را به پایان رسانده ‌اند و بر یادگیری املا و الگو های املای خاص تمرکز خواهند کرد. آن ها طیف بیشتری از ژانر ها یعنی هم داستانی و هم غیر داستانی را خواهند خواند. آن ها گرامر و علائم نگارشی پیچیده ‌تری را یاد خواهند گرفت و همه‌ شان را با نوشتن طیف وسیعی از انواع متن کنار هم قرار خواهند داد.

چه طور در خانه کمک کنیم؟

کار های ساده مختلفی وجود دارد که می ‌توانید در خانه انجام دهید تا به رشد مهارت ‌های انگلیسی فرزندتان کمک کنید ، عبارتند از:

1-تا جایی که می ‌توانید برای فرزندتان وقت بگذارید و یا به کتاب ‌هایی که با صدای بلند خوانده می ‌شود گوش بدهید. این کار مهارت ‌های واژگان و درک مطلب شان را تقویت می ‌کند. در مورد هر واژه جدیدی که با آن مواجه می‌ شوید، صحبت و بعدا از آن استفاده کنید.

2- فرزندتان را تشویق کنید تا حد امکان بخواند. دیدن کلمات به صورت چاپی واقعا به کودکان کمک می ‌کند تا با املا و دستور زبان و علائم نگارشی درست بیشتر آشنا شوند. درباره کتاب ‌هایی که فرزندتان می ‌خواند صحبت کنید که آیا آن ها را دوست داشته ‌اند یا خیر؟

3- تا جایی که ممکن است به خواندن فرزندتان گوش دهید. سعی کنید کتاب های درسی و همین طور کتاب های دیگری که برای خودشان انتخاب کرده ‌اند را بخوانید. گاهی اوقات، بدون این که داستان را خیلی کُند کنید، به حروف ربط یا قید و علائم نگارشی هم اشاره کنید . هنگام خواندن کتاب ها و متون غیر داستانی، از کودک تان بخواهید عناوین، زیرنویس ‌ها و کلمات کلیدی را نشان بدهد.

حتما دانلود کنید: ۸ کارتون آموزش زبان انگلیسی به کودکان زیر ۸ سال

4- املا را تمرین کنید. با بازی به کودک تان کمک کنید تا کلمات املای هفتگی ‌اش را یاد بگیرد.

5- برای فرزندتان فرصتی برای نوشتن مهیا کنید ، مثلا بگذارید کتاب ‌های غیر داستانی کوچک، کتاب ‌های فصلی یا یک رمان گرافیکی بنویسد. فرزند تان را تشویق کنید تا داستان یک فیلم یا سریال تلویزیونی مورد علاقه ‌اش را بنویسد.

از او بخواهید داستان‌ هایی که ساخته است را برای تان تعریف کرده یا داستان‌ های مورد علاقه یا معروف یا حکایات شخصی را بازگو کند. از او بخواهید با مداد و کاغذ یا در کامپیوتر بنویسد. موضوعات یا حقایق غیر عادی که فرزندتان می ‌تواند به عنوان نقطه شروع داستان از آن ها استفاده کند را به او پیشنهاد بدهید.

6- فرزندتان را تشویق کنید تا با شما به انگلیسی صحبت کند. به آرامی اشتباهات گرامری را تصحیح کنید و به او کمک کنید تا در آنچه که می ‌گوید از حروف ربطی مثل Because،After، Where استفاده کند یا به درستی a یا an را انتخاب کنند. او را به چالش بکشید تا از واژگان جدید استفاده کند و داستان ‌هایی را برای تان بازگو یا حکایت ‌هایی از زندگی خودش برای تان تعریف کند.

7- به صحبت کردن با فرزندتان ادامه دهید و در این کار از واژگان جالب استفاده کنید. سعی کنید از اسم‌ ها، صفت‌ های توصیفی و قید های دقیق استفاده کنید.

۴ تا از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای آموزش زبان به کودکان

8- با فرزندتان تمرین دست خط کنید و کمکش کنید تا هنگام نوشتن حروف را به درستی به هم متصل کند.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا