نکات سلامتی مادران

قرص استرادیول والرات برای قبل بارداری (و نکات مصرف)

ترکیب دینوژست با استرادیول والرات برای جلوگیری از بارداری استفاده می ‌شود. استرادیول والرات در واقع یک قرص ضد بارداری است که حاوی دو نوع هورمون ، استروژن و پروژستین است و اگر به درستی مصرف شود، از بارداری تا حد بسیار زیادی پیشگیری می ‌کند. این دارو از رشد کامل تخمک زن در هر ماه جلوگیری می‌ کند. یعنی تخمک دیگر نمی ‌تواند اسپرم را بپذیرد و از لقاح جلوگیری خواهد شد.

ترکیب استرادیول والرات و دینوژست هم برای درمان خون ریزی شدید قاعدگی استفاده می ‌شود که دلیلش هیچ کدام از بیماری‌ های رحمی تشخیص داده شده در زنانی که قرص‌ های ضد بارداری مصرف می‌ کنند، نخواهد بود.

علل زایمان زودرس، عوارض آن و ۴ روش پیشگیری موثر

در حقیقت هیچ روش پیشگیری از بارداری 100 درصد جواب نمی ‌دهد. روش‌ های ضد بارداری مثل جراحی برای عقیم کردن یا نداشتن رابطه جنسی موثرتر هستند. با پزشک تان در مورد این که کدام روش برای کنترل بارداری برای شما مناسب ‌تر است، مشورت کنید.

ترکیب استرادیول والرات و دینوژست از ایدز یا سایر بیماری ‌های مقاربتی جلوگیری نمی ‌کند. این قرص برای پیشگیری از بارداری مخصوصا پس از داشتن یک رابطه جنسی محافظت ‌نشده کاری نمی ‌تواند بکند.

  • این دارو فقط با نسخه پزشک در دسترس است.
  • این محصول فقط به صورت قرص موجود است .

چند نکته که حتما باید بدانید

استفاده از قرص استرادیول والرات (یک نوع استروژن مصنوعی) در دوران قبل از بارداری باید طبق دستور و تحت نظارت پزشک صورت گیرد. این دارو معمولاً برای درمان علائم یائسگی، برخی از اختلالات قاعدگی، و در موارد خاص برای آماده‌سازی رحم برای باروری تجویز می‌شود.

  1. آماده‌سازی رحم: در برخی موارد، استرادیول والرات برای تقویت پوشش رحم و آماده‌سازی آن برای باروری در درمان‌های ناباروری استفاده می‌شود.
  2. کنترل دقیق توسط پزشک: مصرف این دارو باید تحت نظر دقیق پزشک و با دوزهای مشخص شده انجام شود، زیرا دوز و زمان مصرف برای هر فرد متفاوت است.
  3. بررسی عوارض جانبی: استفاده از استرادیول می‌تواند عوارض جانبی مانند تغییرات خلقی، نوسانات وزن، تورم یا ناراحتی سینه‌ها و سردرد را به همراه داشته باشد.
  4. تعاملات دارویی: این دارو ممکن است با سایر داروها تعامل داشته باشد. لذا، هنگام مشورت با پزشک، اطلاعات کاملی از داروهای مصرفی خود ارائه دهید.
  5. موارد منع مصرف: استرادیول در زنانی که دارای سابقه لخته شدن خون، سرطان‌های وابسته به استروژن، یا برخی مشکلات کبدی هستند، ممکن است منع مصرف داشته باشد.
  6. قطع دارو قبل از بارداری: در صورت بارداری یا برنامه‌ریزی برای بارداری، مصرف این دارو باید تحت نظر پزشک مدیریت شود، زیرا استفاده از استروژن‌ها در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

قبل از شروع هرگونه درمان هورمونی و برنامه‌ریزی برای بارداری، مشاوره با پزشک متخصص زنان و زایمان یا متخصص ناباروری ضروری است. آنها می‌توانند بر اساس شرایط سلامتی شما و اهداف باروری، بهترین راهکار درمانی را توصیه کنند.

حتما بخوانید: ۷ راهکار برای زایمان طبیعی راحت تر (کاملا موثر)

نکات قبل از استفاده از دارو

هنگام تصمیم ‌گیری برای استفاده از این دارو، باید خطرات و مزایای مصرف آن در نظر گرفته شود . این تصمیمی است که شما و پزشک و البته همسرتان با هم خواهید گرفت. قبل از مصرف این دارو باید به نکات زیر توجه شود:

آلرژی

اگر تا به حال واکنش غیر عادی یا آلرژیک به این دارو یا هر داروی دیگری داشته ‌اید، به پزشک تان اطلاع دهید. همچنین اگر نسبت به یک سری مواد غذایی، رنگ ‌ها، مواد نگهدارنده یا حیوانات آلرژی دارید، به پزشک بگویید . در مورد محصولات بدون نسخه هم برچسب یا مواد تشکیل ‌دهنده روی بسته را با دقت بخوانید.

اطفال

مطالعات مناسبی در مورد ارتباط سن با عوارضی که ترکیب استرادیول والرات و دینوژست برای کودکان به همراه دارد، انجام نشده است. با این حال، اگر این دارو مشکلی برای کودکان ایجاد کند، آن طور نیست که بخواهد نوجوانانی که از مصرف آن بازدارد. می ‌توان از این دارو برای کنترل بارداری در دختران نوجوان استفاده کرد اما قبل از شروع قاعدگی تجویز نمی ‌شود.

سالمندان

مطالعات مناسبی در مورد رابطه سن سالمندان با اثرات ترکیب دینوژست و استرادیول والرات انجام نشده است. گزارشی هم مبنی از استفاده از این دارو در بین زنان مسن داده نشده است .

شیردهی

گزارشی در مورد این که آیا مصرف این دارو در زمان شیردهی توسط مادر، مشکلی برای نوزاد ایجاد می‌ کند یا خیر هم منتشر نشده است. به هر حال بهتر است مزایای این دارو را نسبت به خطرات احتمالی که می ‌تواند داشته باشد بسنجید و بعد آن را مصرف کنید. (منبع)

اینا رو یاد بگیرید: ۱۱ تا از بهترین روشهای پیشگیری از بارداری


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا