آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکان

17 تا از بهترین اپلیکیشن های رایگان مخصوص کودکان

bestkid b

برنامه ‌ها یا اپلیکیشن های آموزش زبان می‌توانند به یادگیری و سرگرمی کودکان شما کمک کنند. اپلیکیشن های رایگان زیادی برای کودکان وجود دارد که از همه چیز؛ از بازی تعاملی ، یادگیری و آموزش از راه دور پشتیبانی می کنند. این برنامه‌ ها که مخصوص کودکان نوپا و پیش ‌دبستانی هستند، رایگان اند و به کودکان شما کمک می‌ کنند تا در حین سرگرمی؛ آموزش هم ببینند. در حال حاضر والدین می‌ توانند اپلیکیشن های آموزشی باکیفیتی پیدا کنند تا بچه ها بتوانند همه چیز از خواندن گرفته تا ریاضیات و آموزش را یاد بگیرند.

فهرست اپلیکیشن هایی که در این مقاله در اختیارتان قرار خواهیم داد، بهترین برنامه ‌های آموزشی مخصوص کودکان که میلیون ها والدین از آن ها برای آموزش و سرگرمی فرزندان شان استفاده کرده اند را معرفی خواهد کرد. این لیست شامل برنامه های مختلف با محتوای داستان و فعالیت های تعاملی همراه با تصاویر زیبا، پازل، انگلیسی ، ریاضی، اعداد، موسیقی، رنگ آمیزی، یادگیری زبان و بازی های آموزشی است.

1- چرب زبان (بهترین اپ آموزش زبان کودکان و کاملا رایگان)

چرب زبان یک برنامه پر از کارتون و انیمیشن رایگان است که به کودکان خردسال کمک می کند حروف، صدای حروف، آواز و سایر مفاهیم اولیه خواندن زبان انگلیسی را بیاموزند. بچه ها با ردیابی حروف و انجام سایر فعالیتها مهارت های اساسی خواندن و نوشتن را در قالب بازی یاد می گیرند. این اپلیکیشن کاملا رایگان است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

2-اپلیکیشن 123 Kids Academy

Kids Academy یک اپلیکیشن رایگان برای آموزش به کودکان است . این برنامه با تمرکز بر حروف، اعداد، کلمات، رنگ آمیزی، افسانه ها و داستان های دوران کودکی، شعر های مهد کودکی و موارد دیگر پتانسیل آموزشی بیشتری دارد. بچه ها از طریق فعالیت های سرگرم کننده و جذابی مثل بازی های آموزشی، ورقه های تمرینی تعاملی، آزمون، آهنگ، کتاب، فیلم و کلی مورد دیگر یاد می گیرند و تمرین می کنند.

دانلود کنید: ۹ اپلیکیشن آموزشی برتر همراه با بازی برای کودکان

3- جنگل شاد الفبا

این اپلیکیشن که مناسب کودکان 3 تا 8 سال است، با محتوای سرگرم‌کننده و در قالب بازی‌های متنوع، یک برنامه آموزشی جذاب برای آموزش شمارش، الفبا و مواردی از این دست محسوب می‌شود. در این اپلیکیشن کودکان می‌توانند از بخش‌هایی مانند آموزش الفبا، اعداد، پازل حیوانات، غذای حیوانات و غیره نیز استفاده کنند.

4- OgStar Reading Explore

Ogstar Reading یک اپلیکیشن خواندن چندحسی منحصر به فرد است که از دانش خواندن الگو می گیرد. دروس OgStar به روشی بسیار سیستماتیک و ساختار یافته پیش می روند، اما این برنامه عناصری هم دارد که به صورت بازی گونه، در فرزند شما انگیزه یادگیری ایجاد می کند . بچه ها خواندن و نوشتن همه صدا ها را به صورت مجزا، در کلمات و جملات تمرین می کنند. Ogstar Reading یک اپلیکیشن رایگان مخصوص کودکان است که مهارت هایی مثل آگاهی واج شناختی، روان خواندن و دست خط ابتدایی را به آن ها یاد می دهد.

حتما بخوانید: معرفی ۵ کلاس آموزشی که حتما کودکان خود را باید به آنها بفرستید!

5- Tiny Minies Learning Games

این برنامه مفاهیم روزمره و اساسی را در قالب طیف گسترده‌ ای از فعالیت ‌ها و ویدیو های آموزش ریاضی، علوم، هنر، خواندن و بسیاری موارد دیگر آموزش می دهد و حس کنجکاوی بچه ‌ها را هم در حین یادگیری و سرگرمی بر می انگیزد. این برنامه رایگان محاسبات ابتدایی، مهارت ها و مفاهیم حل مسئله و چالش های جدید را با سطوح دشواری مختلف با هدف پیشرفت و توسعه مهارت و توانایی کودک ارائه می دهد.

6- Khan Academy Kids

Khan Academy Kidsیک برنامه آموزشی رایگان است که بر موضوعاتی مثل ریاضی، علوم ، خواندن، نوشتن، مطالعات اجتماعی و غیره تمرکز دارد . این برنامه فعالیت های خلاقانه ای هم برای نقاشی و داستان گویی ارائه می دهد.

آکادمی خان شامل هزاران فعالیت تعاملی برای کودکان نوپا، پیش دبستانی و مهدِ کودکی است. علاوه بر این، کتاب های داستان کودکان، فیلم های تعاملی، رنگ آمیزی و موارد دیگر هم دارد.

بهترین بازیها: ۱۰ تا از بهترین اپلیکیشن های بازی برای کودکان

7- PBD Kids Games

PBS Kids Games مجموعه ای از بازی های طراحی شده برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی است. این برنامه مجموعه ای شگفت انگیز از بازی های آموزشی با شخصیت های محبوب PBS Kids و سریال های محبوب کودکان دارد. این مینی بازی حروف، اعداد، اشکال، رنگ ها، تطبیق و کلی مهارت دیگر را هم به کودک آموزش می دهد. تمام محتوای این اپلیکیشن برای کودکان مناسب است و می ‌توان آن را در هر زمانی برای بازی آفلاین دانلود کرد.

برنامه PBS Kids Games مجموعه ‌ای رایگان از بازی ‌های آموزشی است که شخصیت ‌های مورد علاقه بچه‌های PBS را به نمایش می ‌گذارد. برنامه PBS Kids Video به کودکان و والدین امکان دسترسی به هزاران ویدیوی رایگان، از جمله قسمت ‌های کامل و کلیپ ‌های برتر سریال PBS Kids را می ‌دهد.

8-LogicLike: Brain Teaser Games

LogicLike یک برنامه رایگان است که کودکان می توانند با آن آموزش ببینند و کاوش کنند. این برنامه با پازل های تعاملی ، مسئله های منطقی و بازی های آموزشیِ حافظه ای که دارد، بچه ها را کاملا درگیر خودش می کند. کار با این اپلیکیشن آسان است ؛ اما لازم است برای رفتن به مراحل جدید پرداخت درون برنامه ای انجام شود.

حتما بخوانید: مضرات موبایل برای چشم کودکان + ۱۰ روش حل مشکل

9- تاچستان (فارسی)

اپ تاچستان به صورت ویژه برای کودکان زیر هشت سال طراحی شده و این رنج سنی حتی نوزادان را هم در بر می‌گیرد زیرا به جز محتوای صوتی و تصویری سرگرم کننده برای خردسالان، انواع صوت‌های معروف به نویز سفید را هم در خود دارد که به خواب بهتر نوزادان کمک می‌کند. این برنامه بخش ‌های مختلف (ریاضی، خواندن، سرگرمی و بازی ‌های زمین بازی) دارد که هر کدام شامل بازی ‌ها و فعالیت ‌هایی هستند تا به کودک کمک کند که مهارت ‌های لازم برای پیش ‌خوانی و پیش ‌نویسی را به دست بیاورند.

10- Coolmath Games

CoolMath Gamesیک برنامه آموزشی مخصوص کودکان است با فعالیت ‌ها و بازی ‌های ریاضی که به کودکان کمک می ‌کند تا مهارت‌ ها و مفاهیم اساسی ریاضی را یاد بگیرند. بازی های CoolMath مفاهیم پایه ریاضی را به روشی سرگرم کننده و جذاب به بچه ها آموزش می دهند. این اپلیکیشن محیط مناسبی برای یادگیری ریاضی و بازی های آموزشی برای بچه ها است. این برنامه به کودکان امکان می دهد تا با یک سری بازی ساده، مهارت های ریاضی شان را تقویت کنند.

11- نقاشی و طراحی هاشور

این اپ، آموزش نقاشی و طراحی برای کودکان است که در سه سطح ساده، متوسط و پیشرفته دسته‌بندی شده‌اند و علاوه بر ویدیو با صدای یک راوی همراه است که تمام مراحل کشیدن نقاشی را توضیح می‌دهد. اپ به شما این امکان را می‌دهد تا برای فرزندتان یک اکانت بسازید و عکس نقاشی‌های او را با بقیه به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: ۹ اپلیکیشن آموزشی برتر همراه با بازی برای کودکان (جهانی)

12- Starfall ABCs (یادگیری الفبای انگلیسی کودکان)

Starfall ABCs یکی از بهترین برنامه ها برای یادگیری الفبا است. این برنامه سرگرم کننده به کودکان پیش دبستانی کمک می کند تا برای خواندن آمادگی پیدا کنند . بچه ها حروف را در قالب کلمه و جمله می بینند، می شنوند و با آن ها ارتباط برقرار می کنند و همچنین می توانند بازی کنند. این برنامه به بچه ها در یادگیری تشخیص حروف، صدا حروف و کلمات بصری و حفظی کمک می کند.

13- BrainPOP

BrainPop هر روز یک فیلم آموزشی رایگان با یک آزمون مرتبط ارائه می دهد . فیلم هفته Brainpop Jr. برنامه‌ای است که به بچه ‌های کوچک ‌تر اجازه می ‌دهد تا به این ویدیو ها در کنار آزمون‌ های کوتاه مرتبط با آن ‌ها دسترسی داشته باشند.

برنامه درسی BrainPOP برای دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی طراحی شده است، اما BrainPOP Jr. هم وجود دارد که برای بچه های 0 تا 3 سال مناسب است . هر دو برنامه های درسی و فعالیت هایی برای یادگیری علوم، خواندن و نوشتن ، ریاضی، مطالعات اجتماعی و بهداشت دارند.

14- PicoToOns- Colouring Book

PicoToons یکی از بهترین برنامه ‌های رنگ ‌آمیزی رایگان برای کودکان است که تجربه رنگ آمیزی در کتاب ‌های فیزیکی را در دستگاه‌ های اندروید و iOS برای تان به ارمغان می ‌آورد و برای این که فرقی با نسخه ‌های کاغذی داشته باشد، چند انیمیشن هم اضافه شده است. تمام ابزار ها مثل مداد رنگی، قلم مو، برچسب، پس زمینه، الگو، شابلون، و غیره که برای خلاقانه تر کردن نقاشی نیاز است، در این برنامه در اختیار کودک قرار داده شده است. فرزند شما می تواند ساعت ها در این محیط سرگرم باشد و خلاقیتش را به نمایش بگذارد.

۴ تا از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای آموزش زبان کودکان

15- آرش و آنا

از بهترین اپلیکیشن های مناسب کودکان مقطع ابتدایی و یک اپلیکیشن آموزشی است. درواقع محتوای اپلیکیشن یاد شده به عنوان نرم افزار کمک آموزشی مقطع ابتدایی ایجاد شده است که در کنار طراحی، انیمیشن‌های زیبا و جذاب روایت داستانی از مطالب کتاب درسی دارد. خوب است بدانید همه کتاب‌های دوره ابتدایی به صورت کامل توسط این اپلیکیشن پوشش داده می‌شوند. علاوه بر این خوب است بدانید که آموزش کاردستی و همچنین زبان انگلیسی نیز در این اپلیکیشن برای کودکان در نظر گرفته شده است.

16- Toca Life: World

Toca Life: World همه محتوای سایر برنامه های Toca Life (مثل City، Vacation، Office و . . .) را در یک جا با هم ترکیب کرده است. این برنامه رایگان به تازه واردان این امکان را می دهد تا هشت مکان مختلف درون بازی مثل آرایشگاه و مرکز خرید را کشف کنند و با 39 شخصیت مختلف تعامل داشته باشند. Toca Boca سازنده برنامه های محبوب کودکان در تلفن های هوشمند و تبلت ها است. این برنامه بازی با فکر باز را رواج می دهد و تخیل کودک را تقویت می کند.

17- Slice Fractions

Slice Fractions یکی از بهترین برنامه های رایگان برای یادگیری نسبت ها است و بسیاری از مفاهیم نسبت را با به چالش کشیدن بچه ها آموزش می دهد. آن ها باید یخ و سنگ ها را به قسمت های کوچک برش بدهند تا جایی که راه برای ماموت باز شود. کودکان لزوما کسر ها و نسبت ها را آن طور یاد نمی گیرند که در امتحانات یا تمرینات کمک شان کند، بلکه دانش مفهومی در مورد این بخش از ریاضی را تقویت می کنند که مسلما مهم ‌تر است.

دانلود کنید: ۶ اپلیکیشن برتر آموزش قرآن برای کودکان

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید جناب حیدری. من خواهرم دوتا دختر 7ساله در امریکا داره و میخواد بازی رایگانی که مناسب سنشون هست رو بهشون معرفی کنه. خواهرم فعلا ایرانه و بچه ها در امریکا.و هر بار نمیتونه استیم کارت برای اونها بگیره باتوجه به قیمت دلار. میشه راهنمایی کنید تا بتونن از بازیهای رایگان هم استفاده کنند. سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا