نکات سلامتی مادران

نکات زایمان طبیعی در آب، مزایا و معایب و روش انجام

bestkid b

زایمان در آب به معنی انجام حداقل بخشی از زایمان، خروج نوزاد یا هر دو در یک استخر زایمان آب گرم است. می تواند در بیمارستان، یک مرکز زایمان یا در خانه اتفاق بیافتد. پزشک، پرستارمامایی یا ماما به شما در این کار کمک می کنند. شاید شماهم از مزایایی این نوع از زایمان باخبر باشید. درد کمتر، زایمان سریع تر و عدم استفاده از داروهای بیهوشی همگی از مزایای این نوع از زایمان محسوب میشوند. در این مقاله همه نکاتی که باید درباره این نوع از زایمان بدانید نوشته شده است.

روش های زایمان در آب

۱- خانم باردار قبل از زایمان، تمام مراحل زایمان را در زیر آب انجام میدهد و زمانی که دهانه رحم کاملا باز شده و برای بیرون آمدن بچه آماده میشود، روی تخت زایمان رفته و مرحله آخر زایمان را روی تخت انجام میدهد.

۲- خانم باردار تمام مراحل زایمان و دردهای زایمانی را داخل آب تجربه کرده و نوزاد نیز در آب متولد و در آب رها میشود. پرسنل اتاق زایمان بچه را از زیر آب گرفته و به مراحل دیگر زایمان کمک و رسیدگی میکنند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

زنانی که گزینه مناسب برای زایمان در آب نیستند

چندقلویی سابقه سزارین
زایمان زودرس بالا بودن سطح مکونیوم
نوزادتان قبل از زایمان از مکانیوم عبور کرده باشد نچرخیدن جنین
تبخال تناسلی داشته باشید زنانی که لگن آن ها مشکل دارد
پیش اکلامپسی دیابت بارداری
ابتلا به عفونت شدید جنین درشت و وارونه
دمای بالای بدن قبل از زایمان مشکل درمایع آمینوتیک
داشتن خونریزی سابقه جراحی شکمی

آموزش زایمان در آب

معمولا زنان قبل از آموزش از انجام زایمان در آب احساس نگرانی دارند، به همین دلیل به خانمهایی که میخواهند از این روش به عنوان یک روش کمکی برای کم کردن به دردهای زایمانی استفاده کنند توصیه میشود حتما کلاسهای آموزشی را گذرانده و از مراکزی که کار زایمان در آب را انجام میدهند، بازدید کنند.

این کلاسها به صورت استاندارد، به مدت ۸ هفته و از هفته بیستم بارداری زنان شروع میشود؛ در این کلاسها، وان آب نیز با درجه حرارت بدن تنظیم شده و تمام پروسه زایمان زیر آب همراه با فیلمهای آموزشی، مرور و تمرین میشود.

آنچه درباره زایمان طبیعی باید بدانیم (۲۰ نکته مهم)

همراه زن باردار حتما در طی کلاسهای زایمان همراه او باشد تا در صورت ایجاد مشکل در روند زایمان مادر را آرام کند و به اوکمک کند تا زایمان راحتتری داشته باشد.

مسکن های زایمان در آب

برخی اوقات به دلیل حمایت و فشاری که به شما می دهد، آب به عنوان “اپیدورال” یا “اکودروال” یاد می شود. با این حال، اگر کمی بیشتر نیاز دارید، استفاده از گاز و هوا (اننتوکس) هم متداول است. لوله اننتوکس ضد آب است و این می تواند در استخر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تاخیر در بستن بند ناف

تاخیر در بستن بند ناف (DCC) بسیار عادی شده است. اغلب مراکز زایمان، بخش های زایمانی و تیم های زایمان خانگی برای هر تولد این تلاش را خواهند کرد. می تواند سطح و میزان سلول های بنیادی که آن ها دارند را افزایش دهد و به رشد و سیستم ایمنیشان کمک خواهد کرد. با اینکه بسیاری از مراکز در حالت عادی این کار را می کنند، اما می توانید این را به برنامه زایمان خود اضافه کنید، در صورتی که بیمارستان شما این کار را نکند.

۷ راهکار برای زایمان طبیعی راحت تر (کاملا موثر)

بهداشتی بودن زایمان در آب

برخی از پزشکان نگران عفونت بالقوه ناشی از زایمان آب هستند، با این حال، تحقیقات نشان می دهد که خطر افزایش آلودگی برای مادر یا کودک در طول زایمان وجود ندارد – تا زمانی که اقدامات احتیاطی مانند موارد زیر انجام می شوند:

  • وان را قبل از زایمان با پاک کننده های ایمن تمیز کنید.
  • از آب فیلتر شده و تمیز استفاده کنید.
  • بعد از اینکه نوزاد به دنیا آمد مواظب باشید که لایه سفید و بیرونی پوست او دست نخورده باقی بماند.

نحوه زایمان در آب

۱- برای مادران، زمانی که انقباضات ۳-۴ دقیقه به مدت یک ساعت طول می کشد، شروع به پر کردن استخر می کنند.

۲- برای مادران باتجربه، شما می توانید وان را در زمانی پر کنید که انقباضات حدود ۵ دقیقه از هم فاصله دارد.

۳- ماماها اغلب به مادران هشدار می دهند تا زمانی که واژن باز نشده، داخل وان نشوید. یک دلیل این است که آب ممکن است زایمان را کند یا متوقف کند.

۴-دمای آب باید تا حد امکان نزدیک به دمای بدن باشد, اما نه بیش از ۱۰۰ درجه. شما می توانید یک دماسنج برای پایش دما بگیرید.

۵- زمانی که دهانه رحم به طور کامل متسع و باز میشود، شما شروع به فشار برای به دنیا آمدن نوزادتان می‌کنید. اگر این موضوع با روند طبیعی خود اتفاق بیفتد و نوزاد شما به دنیا بیاید؛ زایمان شما با موفقیت انجام شده است. اما اگر در زمان خروج نوزاد دچار مشکلی شوید؛ شما را به صورت اورژانسی برای سزارین به اتاق عمل می‌برند.

علائم نزدیک شدن زایمان طبیعی و مراحل آن در رحم

نکات تکمیلی

  • از بهداشتی و ایمن بودن وان اطمینان حاصل کنید.
  • انجام دادن اقدامات لازم برای مقابله با بروز عفونت
  • کنترل کردن تندرستی مادر و نوزاد
  • همکاری پزشک متخصص زنان و زایمان، ماما و پرستار در پروسه زایمان درون آب
  • باید از داشتن یک مراقب بهداشتی و پزشک متبحر مطمئن شوید.
  • از استاندارد بودن وسایل پزشکی، تمیز بودن وان و آب درون آن مطلع شوید.
  • مطمئن شوید که اقدامات کنترل عفونت در محل بیمارستان انجام می‌شود.
  • درجه حرارت آب درون وان، معمولا باید بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه فارنهایت (۴۵ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد) باشد.

۶ تا از بهترین راههای گیاهی موثر کوچک شدن شکم بعد از زایمان

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا