نکات سلامتی مادران

۶ تا از بهترین راههای گیاهی موثر کوچک شدن شکم بعد از زایمان

bestkid b

مادر شدن مرحله ی بسیار مهم و حساسی در زندگی است و بنظر می رسد این عقیده که تولد به معنای بچه دار شدن نیست، بلکه به معنای مادر شدن است، درست باشد. لحظه ای که یک مادر کودک خود را در آغوش می گیرد، تمام دردها و ناراحتی هایش را فراموش می کند. اما جدا از حس زیبای مادر شدن، بعد از بارداری تغییرات زیادی در زندگی یک زن رخ می دهد. افزایش وزن در دوران بارداری یکی از مواردی است که می تواند عزت نفس مادر را مختل کند. بیشتر اضافه وزن و چاقی، در ناحیه ی شکم و پهلو دیده می شود بخصوص اگر زایمان با عمل سزارین انجام شده باشد. (منبع)

شاید شنیده باشید که با ورزش منظم و رژیم غذایی سالم، امکان بازگشت به اندام قبل از بارداری وجود دارد. فشار آوردن زیاد به بدن و تلاش های بی وقفه برای لاغری، می تواند منجر به عوارض ناخواسته و طولانی شدن روند بهبودی شود. بنابراین باید صبور و آرام باشید. در اینجا چند روش گیاهی مؤثر وجود دارد که به از بین بردن چربی های شکم بعد از سزارین به شما کمک می کند.

حتما بخوانید: درمان شل شدن پوست شکم بعد از زایمان (بدون ماندن خطوط آن)

بازگشت به اندام قبل از بارداری و کاهش چربی های شکم بعد از سزارین

بچه دار شدن از طریق سزارین بسیار پیچیده تر از زایمان طبیعی است، بنابراین بهبودی بعد از عمل بسیار مهم است. برای لاغری بعد از سزارین، بدن خود را تحت فشار قرار ندهید و کمی صبور باشید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

لاغری و تناسب اندام به تدریج اتفاق می افتد. بنابراین قبل از انجام هرگونه فعالیت های شدید یا وزنه برداری ابتدا صبر کنید تا بخیه ها برداشته شوند و بهبودی کامل حاصل شود (انجام تمرینات سخت قبل از بهبودی کامل، ممکن است موجب باز شدن بریدگی ها یا آسیب دیدگی شود) بنابراین بهتر است قبل از انجام تمرینات سخت، ابتدا با پزشک مشورت کنید.

حتما بخوانید: درمان افتادگی شکم بعد از سزارین: ۹ نکته و ۵ تمرین موثر یوگا

آب کردن شکم بعد از بارداری و زایمان، به خودی خود کار ساده ای نیست و اگر زایمان سزارین باشد، اینکار سخت تر هم می شود. این بدین خاطر است که در طی دوران بهبودی پس از سزارین، ممکن است تا مدتی مجاز به انجام تمرینات شکمی نباشید.

روش های غیر استرس زا و غیرتهاجمی وجود دارد که می توانید برای بدست آوردن شکم صاف و ایده آل از آنها استفاده کنید. یکی از این روش ها استفاده از داروهای گیاهی است. در ادامه لیست داروهای گیاهی مفید برای لاغری شکم آورده شده است.

داروهای گیاهی برای تخت کردن شکم بعد از زایمان

استفاده از این گیاهان طبیعی، برای لاغری شکم مادران بعد از سزارین استفاده می شود و اثر بخشی آنها اثبات شده است.

۱- چای نعنا، زنجبیل و هل

برای ساخت این معجون لاغری بی نظیر ابتدا آب را به جوش بیاورید. برگ های تازه ی نعنا خرد شده، زنجبیل رنده شده و ۲ تا ۳ عدد دانه ی هل را به آب جوش اضافه کنید. چند دقیقه آن را بجوشانید. شعله را خاموش کرده و روی ظرف یک بشقاب قرار دهید. بگذارید ۵ دقیقه بماند. محلول را داخل یک فنجان بریزید و آن را گرم بنوشید. شما حتی می توانید این مخلوط را سرد کنید و آن را به عنوان چای یخی میل کنید. همچنین، این چای با طعم زنجبیل و هل، یک چای بی نظیر و مناسب برای روزهای بارانی و سرد است!

هر کدام از ترکیبات موجود در دستور العمل فوق، دارای خواص دارویی است. این ترکیبات به تقویت متابولیسم و ​​پاکسازی دستگاه گوارش کمک می کنند که باعث بهبود جذب مواد غذایی می شود و نهایتا به کاهش وزن منجر می شود.

حتما بخوانید: آموزش بهترین راههای کاهش وزن و لاغری مادران در دوران شیردهی

۲- چای سبز

چای سبز خواص شگفت انگیزی دارد. اگر طعم این چای را دوست ندارید، بهتر است آن را با طعم های دلخواه خود ترکیب کنید. یا اینکه چای سبز با طعم های متفاوت و مارک های مختلف موجود در بازار خریداری کنید و ببینید که کدام یک را بیشتر دوست دارید. چای سبز با افزودن موادی مانند هل، لیمو، عسل، دارچین، زنجبیل و غیره می تواند پرخاصیت تر و خوشمزه تر شود.

چای سبز نه تنها چربی سوز است بلکه سیستم بدن را نیز سم زدایی می کند و در نتیجه هضم را بهبود می بخشد. این چای سرشار از آنتی اکسیدان و کافئین است که به کاهش وزن کمک می کند. بنابراین سعی کنید آن را در حد اعتدال، به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۳- آب جعفری و کرفس

کرفس و جعفری را با هم مخلوط کنید و یک نوشیدنی بسازید تا به شما در کاهش وزن کمک کند. نوشیدن این آب در تابستان باعث خنک شدن بدن هم می شود. کرفس می تواند به صورت خام نیز مصرف شود.

کرفس کالری کمی دارد و یک گیاه بسیار سبک است. در عین حال جعفری هم برای کلیه ها مفید است. این دو سبزی به شما کمک می کنند چربی های مزاحم شکم را به سرعت بسوزانید.

حتما بخوانید: روش کوچک کردن شکم بعد از زایمان (بهترین ورزشها و تغذیه)

۴- دارچین و میخک

ثابت شده است که ترکیب دارچین و میخک، در کاهش چربی های معده پس از بارداری بسیار مؤثر است. برای انجام این کار، باید ۲ تا ۳ میخک و نصف قاشق چای خوری دارچین را بجوشانید و پس از خنک شدن نوش جان کنید. نوشیدن این محلول بعد از زایمان، به کاهش چاقی کمک خواهد کرد. جدا از این، دارچین می تواند سطح قند خون و ریسک فکتورهای عامل بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد و شما را از دیگر مزایای سلامتی خود بهره مند سازد.

۵- تخم شنبلیله

شنبلیله می تواند به کاهش سطح کلسترول، کنترل ورم و اشتها کمک کند. علاوه بر اینها، این گیاه برای کاهش چربی های شکم بسیار مفید است. نکته ی جالب توجه این است که شنبلیله با حفظ تعادل هورمونی در زنان، شکم را آب می کند. ۱ قاشق چایخوری تخم شنبلیله را در ۱ لیوان آب بجوشانید. بگذارید کمی سرد شود و سپس در شب نوش جان کنید. اینکار تاثیر بسزایی در لاغری شما ایفا می کند.

۶- برگ کاری و سیر

آیا می دانید برگهای کاری برای سم زدایی بدن عالی هستند؟ علاوه بر این آنها به شما کمک می کنند تا از شر چربی های شکم نیز خلاص شوید.

در مورد سیر نیز جویدن دو حبه سیر خام و سپس نوشیدن آب لیمو می تواند به شما کمک کند تا بعد از زایمان، به شکم صاف و اندام ایده آل خود دست پیدا کنید.

حتما بخوانید: کوچک شدن سینه بعد از شیردهی: همه نکات مهم که باید بدانید!

نکات مهم تکمیلی

  • هیچگاه از مواد گیاهی یا داروهای خانگی که ادعای کاهش وزن دارند، بدون مشورت با متخصص زنان و متخصص اطفال (بخصوص در دوران شیردهی) استفاده نکنید.
  • هرگز با عجله تصمیم گیری نکنید. فکر کنید، بخوانید، درک کنید و در نهایت عمل کنید.
  • قبل از اضافه کردن یک ماده ی جدید به رژیم غذایی خود، ابتدا کاملاً تحقیق کنید.
  • اگر چربی های شکم یا شل شدن پوست بعد از زایمان شما را اذیت می کند، می توانید از گن های لاغری بعد از زایمان استفاده کنید. همچنین مقدار زیادی آب بنوشید، آرام باشید، وقتی فرزندتان خواب است کمی استراحت کنید، پیاده روی کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

وقتی مادر می شوید، فقط به خودتان متعلق نیستید. هر چیزی را امتحان نکنید و مراقب خودتان باشید. در آرامش بمانید و از حس مادری لذت ببرید. وقتی آرام شدید، بدن به طور خودکار مشکلات را تشخیص می دهد و بتدریج همه چیز درست می شود. پس صبور باشید!

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا