بهترین شعر ها و کتاب های کودکان (دختر و پسر)

دانلود بهترین کتاب رایگان آموزش نجوم به کودکان ۶-۱ ساله

bestkid b

در این پست ، قبل از اینکه در مورد آموزش علم نجوم به کودکان حرفی بزنیم، ابتدا این نکته قابل توجه را به شما بیان می کنیم که علی رغم تحقیق و پژوهش های زیادی که انسانها طی سالیان طولانی انجام داده اند اما هنوز اطلاعات بسیار اندک و ناچیزی پیرامون فضا و جهان اطراف خود بدست آورده اند و گستره جهان هستس آنقدر بزرگ و عجیب است که هر روز شگفتی جدیدی را کشف می کنند.

مقدمه:

تیتان بزرگ‌ترین قمر شگفت انگیز و ناشناختۀ زحل، سراسر پوشیده از ابر ضخیمی از متان است ! انرژی آزاد شده از هسته خورشید در هر ثانیه، معادل ۱۰۰ میلیارد بمب اتم می باشد! سحابی خرچنگ به واسطه یک انفجار ابرنواختری در سال ۱۰۵۴ میلادی بوجود آمد! اگرچه عطارد نزدیکترین سیاره به خورشید است اما با اینحال گاهی اوقات دمای آن تا منفی ۲۸۰ درجه فارنهایت می رسد ! و … اطلاعاتی از این دست باعث می شود تا والدین علاوه بر یادگیری علم نجوم ، این دانش ارزنده را به کودکان خود نیز آموزش دهند. در ادامه دوتا از بهترین کتابهای آموزش علم نجوم مناسب کودکان را برای شما تهیه کرده ایم که برای دانلود رایگان در اختیارتان قرار می دهیم.

والدین بخوانند : چطور به سادگی خلاقیت کودکان خود را به طرز شگفت آوری پرورش دهیم؟


  لینک دریافت کتاب رایگان دانستنی هایی درباره فضا برای کودکان


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

  لینک دریافت کتاب رایگان آموزش نجوم به کودکان


 

شاید به مطالعه این مطلب علاقمند باشید : چطور کودکان را با اینترنت آشنا کنیم؟

علم نجوم چیست؟

تا چه حد با علم نجوم آشنا هستید؟ مطمئناً شگفتیها و جذابیت ستارگان و سیارات و نحوه حرکت آنها شما را مجذوب این علم کرده است. ستاره شناسی یکی از کهن ترین علوم به شمار می رود و منجمان قدیم از روی مکان حورشید در آسمان و وضعیت ستارگان ، زمان را تعیین کرده و به تنظیم تقویم و تعیین فصول و جهات می پرداختند. در حقیقت شناخت فعلی ما از کیهان تا حد زیادی مدیون کار ستاره شناسان قدیم است.

چگونه علم نجوم بوجود آمد؟

شاید بتوان گفت که سومریان نخستین قومی بودند که به بررسی حرکات ستارگان پرداختند . چینی ها به خسوف و کسوف توجه بسیاری داشتند اما بابلی ها خورشید را بیشتر از همه می پرستیدند. مصریان قدیم خورسید را ‍« رع » می نامیدند و عقیده داشتند که خدای بزرگ هر روز به هنگام طلوع با سوار شدن در قایقی که بر پشت الهه آسمان « نوت » قرار داشت ، از پهنه اقیانوس فضا می گذشت. قبل از اختراع تلسکوپ ، در نزدیکی قرن هفدهم ،نجوم بر مبنای مشاهده با چشم غیر مسلح پایه گذاری شده بود. در ابتدا مردم از محل ستاره ها و سیارات در آسمان نقشه تهیه می کردند . متمدن ترین ها برای نقشه برداری آسمان نظام داشتند و ما می دانیم که امروزه نجوم از نظریات یونانیان باستان سرچشمه می گیرد.

نجوم۱

اما بعد ها در سال ۱۵۰ میلادی یک منجم و ریاضیدان یونانی به نام کلودیوس بطلمیوس یک رساله در باره علم نجوم نوشت . او در آن ۴۸ گروه ستارهای که صورت فلکی نامیده می شدند را فهرست کرد ، مانند جبار ، برساووش و….که بیشتر از اسامی اساطیر گرفته شده اند . همانطور که ما هنگام نگاه کردن به ابرها ، آنها را به اشکالی از اجسام آشنا تصور می کنیم ،همانگونه بطلمیوس در گروهبندی ستارگان اشکال آشنا را مشاهده کرد. همچنین بطلمیوس متوجه شد که به نظر ستارگان در سر تاسر آسمان حرکت می کنند او گفت که تمام اجرام آسمانی به دور زمین که مرکز جهان بی حرکت ایستاده حرکت می کنند. این نظریه علمی برای قرنها پذیرفته شده بود . تئوری بطلمیوس راجع به جهان طرح زمین مرکز نامیده شد زیرا در آن زمین در مرکز عالم قراردارد. کاربران گرامی ! لطفا با ثبت نظرات با ارزش خود در بخش نظرات، ما را همراهی نمایید. ضمنا ما پاسخگوی سوالات مرتبط شما در بخش نظرات هستیم.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام بسیار سپاس،برای مطالب خوبتون. برای من مادر که جالب بود و یکمی برای کودک ۶ساله م سنگین. باید کودکانه ترش کنم برای کودک ۶ ساله.ولی سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا