بهترین شعر و کتاب های نوجوانان

از کجا کتاب بخریم؟ 7 بهترین سایت خرید کتاب در ایران (آنلاین+ حضوری)

bestkid b

در این مطلب بهترین سایت/فروشگاه های خرید آنلاین و حضوری کتاب در تهران و شهرهای بزرگ را معرفی می کنیم. طبق نظر کاربران، تجربه 14 ساله و مقایسه قیمت و کیفیت خدمات. از کتاب خواندن لذت ببرید.

بدون شک تنوع و تعداد زیادِ کتاب‌ در کتاب ‌فروشی ها می‌تواند ذهن را مشغول کند، اما وقتی سلیقه ادبی خود یا فردی که می خواهید برایش کتاب بخرید را بشناسید، می‌ توانید خیلی سریع و راحت انتخاب کنید. با کمی تحقیق، پیدا کردن کتاب مناسب برای هر کسی آسان است، حتی اگر خودتان خیلی کتاب خوان نباشید هم به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

۶ نکته برای خرید کتاب مناسب

۱- با دوستانتان مشورت کنید می‌توانید از دوستانتان درباره کتاب مناسب پرس‌وجو کنید. مخصوصاً دوستانی که سلیقه‌شان مشابه سلیقه شماست .از آن‌ها بخواهید درباره‌ی نویسنده‌ها و کتاب‌های خوبی که می‌شناسند با شما حرف بزنند و اگر با روحیات و خلقیاتتان آشنا هستند به شما کتاب پیشنهاد دهند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

۲- به وبلاگ‌ها و سایت‌های معرفی کتاب سر بزنید سایت‌های معتبری در دنیا وجود دارند که می‌توانید برای انتخاب کتاب به آن‌ها سر بزنید. Bookseer  و طاقچه انتخاب‌های زیادی را در اختیار شما می‌گذارند و در goodreads هم می‌توانید نظرات خوانندگان بی‌شماری را درباره‌ی هر اثر بدانید . نمونه های ایرانی کافه‌بوک، خوابگرد، یک پزشک و… هم گزینه های خوبی برای پیدا کردن کتاب مورد علاقه تان هستند.

۳- شبکه‌های اجتماعی کتاب را بگردید گودریدز معروف‌ترین شبکه اجتماعی کتاب در سطح جهانی است. بخش کتاب‌ گردی اپلیکیشن طاقچه هم کارکرد شبکه‌های اجتماعی را برای کاربران طاقچه دارد. با خواندن بریده‌های کتاب و نظرات افراد مختلف درباره کتاب‌ها، می توایند خرید مناسب تری داشته باشید.

۴- بر اساس نویسنده موردعلاقه‌تان انتخاب کنید نویسنده ها علاوه بر خلق کتاب، خالق تجربه و برداشتی که ما از کتاب می‌کنیم نیزهستند. پس انتخاب نویسنده مناسب هم بخش دیگری از راهنمای خرید کتاب است که باید به آن توجه بسیاری داشته باشیم. معمولاً وقتی اثری را از نویسنده‌ای دوست داشته باشیم، به‌دنبال آثار دیگر او هم خواهیم رفت. می‌توانیم نام او را جست‌وجو کنیم و کتاب‌های دیگر او را هم پیدا کنیم.

۵- کتاب را از انتشارات موردعلاقه‌تان انتخاب کنید به طور کلی می‌توان ناشران را به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم‌بندی کرد. البته نمی‌توان گفت که کدام یک از انواع ناشران بهتر از دیگری است. برخی ناشران عمومی را به دلیل گستره کتاب‌های زیادی که منتشر می‌کنند ترجیح می‌دهند. اگر کتابی را از انتشارات به خصوصی خواندید و آن را پسندیدید، احتمال می‌رود که کتاب‌های دیگر این انتشارات را هم دوست داشته باشید. چون براساس همان قوانین چاپ می‌شوند.

۶- قبل از خرید کتاب پشت جلد و متن را بخوانید اگر کتاب الکترونیکی می خوانید، حتما قسمت توضیحات را بخوانید. در کتاب الکترونیکی چند صفحه اول را هم به صورت رایگان می توانید دانلود کنید و بخوانید تا با لحن و زبان نویسنده بیشتر آشنا شوید. معمولاً در صفحات ابتدایی کتاب‌ها و یا پشت جلد آن‌ها توضیحاتی درباره آن نوشته شده است که با خواندن آن‌ها فضای کتاب دستتان می‌آید. علاوه بر این همیشه چند  کتاب را ورقی بزنید و نگاهی به متن کتاب بیندازید تا بی‌واسطه زبان و نگارش نویسنده را ببینید.

حتما دانلود کنید: ۴ کتاب آموزشی کودک که والدین حتما باید بخوانند

جمع بندی نکات مهم موقع خرید کتاب- اینفوگرافی

بهترین سایت/فروشگاه های خرید آنلاین و حضوری کتاب در تهران و شهرهای بزرگ

1-فروشگاه اینترنتی بنوبوک

یکی از معتبرترین سایت های خرید کتاب آنلاین، بنوبوک است. بنوبوک انواع کتاب‌ ها در زمینه‌ های فرهنگی، زبان خارجی، کودک و نوجوان، علوم انسانی، هنر و بسیاری موارد دیگر را ارائه می کند. سایت بنوبوک همواره تخفیفاتی بر روی محصولاتش ارائه می کند. از خوبی های سایت می توان به گزینه ی ارسال هدیه و کادو پیچی اشاره کرد. با پرداخت مبلغی اندک می توانید از بین کاغذ کادوهای موجود یکی را انتخاب کنید تا سفارش را به صورت کادوپیچ به مقصد ارسال کنند.

بعد از انتخاب شیوه ی ارسال هزینه نهایی مشخص می شود(آماده ‌سازی سفارش‌ها حداقل 24 ساعت و حداکثر 48 ساعت کاری زمان نیاز دارد و مرجوعی فقط در مورد کتاب‌ ها و در صورت وجود هر نوع نقص فیزیکی یا صحافی تا حداکثر 24 ساعت پس از دریافت سفارش امکان‌پذیر است). یادتان باشد در صورت وارد نکردن کد پستی و استفاده از روش ارسال پستی، 20 درصد به هزینه ارسال شما اضافه خواهد شد. ایرادی که می توان به بنوبوک گرفت این است که مانند سایت های رقیب از جامعیت کاملی برخوردار نیست.

2-فروشگاه اینترنتی کتاب وب

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران، خیابان جلفا، خیابان شهید سید جلیل کاویان، پلاک 13.0، 02122882931

کتاب وب از محبوب ترین سایت های خرید آنلاین کتاب است که فعالیتش را از سال 97 آغاز کرد. دلیل محبوبیت کتاب وب قابلیت ارسال رایگان کتاب است (حتی اگر یک جلد کتاب بخرید). تخفیفات گوناگونی به مناسبت های مختلف دارد.

آماده سازی سفارش‌ ها، 2 تا 4 روز کاری زمان می برد و بعد از آن تحویل پست یا پیک، خواهند شد (روش ارسال را مشتری انتخاب می کند). هرگونه ایراد از جمله ناقصی فرم، تا خوردگی، کثیفی جلد باید نهایتا تا 24 ساعت پس از تحویل کتاب به کتاب ‌وب اطلاع داده شود تا بتوان از قابلیت مرجوعی استفاده کرد.

از کی برای کودک کتاب بخوانیم؟ چه کتابی بخوانیم؟ (8 کتاب پیشنهادی)

3-فروشگاه اینترنتی کتابچی

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران میدان انقلاب خیابان منیری جاوید کوچه نوروز پلاک 20، 02166483675

کتابچی مجموعه‌ ای از بهترین و جدیدترین کتاب ‌ها در موضوعات عمومی، زبان‌ های خارجی، کمک‌ درسی و کودک و نوجوان است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است. از ویژگی‌ های فروشگاه کتابچی ارسال سریع سفارش ‌هاست. سفارش ‌های تهران حداکثر در دو روز کاری و سفارش‌ های شهرهای دیگر حداکثر در چهار روز کاری به دست مشتریان می‌ رسد(طبق گفته خودشون).

کتابچی را می توان فروشگاهی همواره تخفیف در نظر گرفت چون با برگزاری جشنواره ‌ها و تخفیف‌ های فصلی شرایطی را ایجاد می‌ کند که در هر روزی از سال امکان خرید کتاب به همراه تخفیف فراهم باشد.

همچنین ضمانت 7 روزه ی بازگشت کالا از دیگر ویژگی های خوب کتابچی است (فقط یادتان باشد که باید کتاب را تحت همان شرایطی که به شما تحویل داده شده و با بسته‌بندی مناسب برای کتابچی ارسال کنید). هزینه‌ی ارسال تنها برای سفارش‌ های بالای سیصد هزار تومان رایگان است که شاید بتوان آن را جز نکات منفی کتابچی در نظر گرفت.

4-فروشگاه اینترنتی دانش لند

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران، خیابان کارگر جنوبی، خیابان شهید مهرداد روانمهر، کوچه درخشان، پلاک 8، 02166464123

دانش لند از بروزترین سایت های خرید کتاب است و همچنین کامل ترین کتاب های کمک آموزشی را دارد. در دانش لند می توانید علاوه بر کتاب های درسی و غیر درسی بازی های فکری، اسباب بازی و لوازم تحریر را نیز پیدا کنید. هزینه ارسال به صورت ثابت 25 هزار تومان است (ارسال رایگان تنها برای سفارشات بالای ۴۰۰ هزار تومان).

از ویژگی های جذاب و محبوب دانش لند بخش حراجی لند سایت است. در این بخش کتاب های کمک درسی با 50 درصد تخفیف به فروش می رسند (کتاب های موجود در این بخش کتاب هایی هستند که در حین جابجایی بین انبار ها آسیب دیدن یا کتاب های دوره های تحصیلی قبلند که اکثرا تغییرات خیلی کم دارن و قابل استفاده هستن).

دانش لند تضمین می کند که تمامی محصولات را از نظر فنی سالم و از نظر محتوایی طبق آخرین نسخه ارسال کند. در صورت وجود هرگونه اشکال چاپی یا محتوایی می توان کتاب ‌ها را از طریق پست سفارشی بازگرداند (دانش ‌لند هزینه را به مشتری برمی گرداند).

فوق العاده جالب: 8 فایده کتاب خواندن برای نوزادان (تحقیقات علمی)

5-فروشگاه اینترنتی اُ کتاب

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران ،خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، پاساژ ناشران، واحد 16/20 ، 02166961576 و 09303787259 (تلگرام)

در ادامه به معرفی سایت اُ کتاب می پردازیم. اُ کتاب به طور حرفه ای کتاب های آموزش زبان (انگلیسی، فرانسوی، عربی، اسپانیایی و دیگر زبان ها) را در اختیار مشتریانش قرار می دهد. تخفیفات مختلفی بر روی محصولاتش ارائه می کند (از 10 تا 50 درصد).

هزینه ی ارسال بعد از انتخاب روش ارسال مشخص می شود. ارسال فوری با مبلغ 30 هزار تومان فقط برای شهر تهران (بجز مناطق حکیمیه مشیریه جنوب بزرگراه ازادگان و شهرک استقلال) می باشد. هزینه ی پستی برای شهرستان ها از 22 تا 30 هزار تومان است و زمان رسیدن سفارش بسته به نوع روش پستی دارد که انتخاب می کنید. تنها برای خرید بالای 400 هزار تومان هزینه ارسال رایگان است. یادتان باشد اکثر کتاب های سایت، چاپ افست ایران بوده نه ناشر اصلی.

6-فروشگاه اینترنتی کتاب رایا

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران، ضلع جنوب شرقی میدان انقلاب، بازار بزرگ کتاب، طبقه 2 واحد 5، 02166414040

سایت کتاب رایا فعالیت خود را از سال 93 شروع کرد و انواع کتاب های درسی و کمک درسی، دانشگاهی، عمومی و مذهبی را عرضه می کند. هزینه ارسال بعد از انتخاب روش ارسالی مشخص می شود. کالاهای درخواستی طی 1تا 2 روز کاری تهیه و سپس ارسال می شوند.

ایراد کتاب رایا این است که همه کتاب های فعال روی سایت لزوما موجود نمی باشد و ممکن است پس از ثبت سفارش و پیگیری، کتاب موجود نباشد یا افزایش قیمت داشته باشد. در صورت افزایش قیمت خریدار باید مبلغ اضافی را واریز کند و در صورت موجود نبودن کتاب هزینه کامل به مشتری برگردانده می شود. در صورتی که از خرید منصرف شده باشید قبل از ارسال کتاب می توانید سفارش خود را لغو کنید (17 درصد از هزینه پرداخت شده به عنوان جریمه از پولتان کم می شود).

۸ مزیت بلند خوانی کتاب برای کودک و ۸ نکته برای تاثیر بیشتر

7-فروشگاه اینترنتی فدک بوک

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران، میدان انقلاب، خیابان شهید منیری جاوید، بین خیابان لبافی‌نژاد و خیابان جمهوری،ساختمان 10، 02166404532

آخرین فروشگاه آنلاینی که معرفی می کنیم، فدک بوک است. فدک بوک با ناشران زیادی همکاری می کند و تنوعی بی‌نظیر مخصوصا در عرصه کتب دانشگاهی دارد. همچنین کتاب‌های موردنیاز آزمون‌ های استخدامی و فنی و حرفه‌ای را نیز عرضه می کند. امکان دانلود چکیده‌ای از کتاب را برای کاربران خود قرار داده است که به این وسیله می‌توانند از خریدن یا نخریدن آن کتاب اطمینان حاصل کنند.

هزینه ی ارسال بعد از انتخاب روش ارسالی توسط مشتری محاسبه می شود (تنها برای خرید های بالای 150 هزار تومان ارسال رایگان است). با توجه به روش ارسال و موقعیت جغرافیایی بین 2 تا 7 روز طول می کشد تا سفارش به دست مشتری برسد. اگر مشتری ثابت فدک بوک باشید بن تخفیف از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود.

در صورت وجود هر مشکلی در محصول مشتری حداکثر تا هفت روز کاری فرصت دارد محصول را برای بررسی به فدک‌ بوک ارسال نماید. (این مورد شامل کتب ضربه ‌خورده، هرگونه پارگی یا خیسی، ایرادات در لوح فشرده همراه کتاب ‌ها، بسته ‌های نرم ‌افزاری و همچنین ایراد چاپی نمی‌شود).

9 نکته برای خرید کتاب به عنوان هدیه به دوست

1-کشف کنید که دوست تان چه کتاب هایی دوست دارد. مستقیما از او بپرسید، یا اگر این کار هدیه دادن تان را لو می دهد، بپرسید چه کتاب هایی را برای خواندنِ شما توصیه می کند که این گونه با سلیقه او آشنا خواهید شد.

2- قفسه کتاب دوست تان را بررسی کنید و ببینید چه کتاب هایی دارد. به طور مثال اگر چندین کتاب از یک نویسنده دارد، نام آن نویسنده را به خاطر بسپارید.

3- آن کتابی که در حال حاضر می خواند را کشف کنید و در خاطرتان نگهدارید.

4- با او به یک کتاب فروشی بروید و ببینید وقتی در حال چرخیدن بین قفسه کتاب ها است، به چه ژانر و چه چیز هایی بیشتر توجه نشان می دهد. آیا مستقیما به سراغ کتاب های رمزآلود و ماجرا های هیجانی می رود یا کتاب های پر فروش اخیر یا حتی روانشناسی و … .

5- حالا که می دانید دوست تان تمایل دارد چه چیزی بخواند، شروع به تحقیق کنید. کتاب هایی که دیگران توصیه می کنند را بررسی کنید و در اینترنت به دنبال کتاب های پر فروش در ژانر مورد علاقه او بگردید.

6- در مورد آثار نویسندگانی که هم رده نویسندگان مورد علاقه اش هستند، تحقیق کنید. به طور مثال اگر طرفدار همینگوی است، ممکن است به آثار دوستان او مثل F. Scott Fitzgerald، Ezra Pound، James Joyce و John Dos Passos هم علاقه مند شود .

7- اگر نگران این هستید کتابی را بخرید که قبلا خوانده است، نسخه‌ جدید یک کتاب کلاسیک و معروف قدیمی که هر کسی دلش می خواهد آن را دوباره بخواند را بخرید که اگر دوست تان عاشق کتاب باشد، از این نیز خوشش خواهد آمد.

8- از یک کتاب فروش کمک بگیرید. به مسئول آن جا بگویید که دوست شما چه نویسندگانی را دوست دارد و اخیرا چه کتاب هایی را خوانده و از آن ها خوشش آمده است.

در ادامه بخوانید: فواید کتاب خواندن کودکان و ۵ نکته برای والدین و معلمان

9- هنگامی که فکر می کنید کتاب خوبی برای هدیه دادن پیدا کرده اید، پشت جلد آن را بخوانید، تاپیک نقد کتاب را بخوانید و بعد برای بررسی بیشتر صفحات جلد داخلی را بخوانید . ببینید آیا با وجود همه این توضیحات ممکن است او از چنین کتابی خوشش بیاید؟

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا