آموزش ورزش و سلامتی به کودکان 1 تا 8 ساله

آموزش ژیمناستیک به کودک در خانه (8 ویدیو و نکات کاربردی)

bestkid b

ژیمناستیک ورزشی است که کودکان را از نظر جسمی و عاطفی رشد می دهد و آن ها را به در بزرگسالی به افرادی قوی و سالم تبدیل می کند. ژیمناستیک نقش پر رنگ تری در زندگی کودکان دارد تا بزرگسالان. به چالش کشیدن انعطاف جسمی و ذهنی با ژیمناستیک شروع می شود.

سنِ یادگیری ژیمناستیک به میزان علاقه بستگی دارد. کودکان می توانند این ورزش را از دو سالگی شروع کنند، اما سن ایده آل برای شروع ژیمناستیک بالای پنج یا شش سال خواهد بود. یک کودک دو ساله سریع تر از سایر سنین یاد می گیرد زیرا در این سن کودک هر آن چه که به او آموزش داده می شود را به صورت بازی دنبال می کند.

ژیمناستیک عمدتا روی انعطاف بدن کار کرده و کمک بسزایی می کند، اما سطح اعتماد به نفس را هم افزایش می دهد . این ورزش یکی از باور نکردنی ترین راه ها برای افزایش علاقه به ایجاد تناسب اندام دائمی در کودکان است. دپارتمان اطفال آکادمی آمریکا بیان می‌کند که هر کودک باید در ورزش ‌های سازمان ‌یافته و سایر فعالیت ‌هایی که او را از نظر جسمی و روحی سالم نگه می ‌دارد، شرکت کند. به این ترتیب بهترین انتخاب در ورزش های هنری، ژیمناستیک است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

حتما بخوانید: بهترین ویتامین ها برای افزایش قد (کودکان و نوجوانان)

اجازه دهید در این جا بیشتر به جوانب مثبت و منفی این ورزش بپردازیم. برای یک کودک با اشتیاق و متعهد ، همیشه کلاس های زیادی جهت یادگیری و پیشرفت وجود دارد. نام این ورزش یعنی ژیمناستیک، از کلمه یونانی باستان گرفته شده است که به معنای کلیه تمرینات انضباطی مثل کنترل بدن ، هماهنگی ورزشکار و مهارت های چابکی در کنار مهارت های غلتیدن و آکروباتیک است که باید هنرمندانه اجرا شوند. بسیاری از باشگاه ها و مدارس محلی کالج ها و دانشگاه ها ، در مسابقات ملی و بین المللی به رقابت می پردازند.

 

ژیمناستیک چیست؟

ژیمناستیک نامش را از فلسفه یونان باستان گرفته است . یونانیان در دوران باستان انواع مختلفی از تمرینات مثل دویدن، پریدن و شنا را انجام می دادند. آن ها مفهوم Gymnazein را معرفی کردند که به معنای برهنه ورزش کردن است.

ژیمناستیک مهارت های مختلفی مثل هماهنگی ، تعادل و خوش اندمی را با هم ترکیب می کند که هنرمندانه اجرا می شوند. جالب است بدانید که هم مردان و هم زنان می توانند ژیمناستیک انجام بدهند. این رشته برای کودکان تمامی سنین، سرشار از سرگرمی است. متخصصان آموزش دیده در کلاس ها حضور دارند و مهارت هایی که آموزش داده می شود ؛ به رشد کلی کودک کمک می کند. این کلاس های ژیمناستیک معمولا دو یا سه بار در هفته برگزار می شود.

در چند وقت اخیر با اثبات فواید فعالیت های این چنینی ، در مدرسه کلاس ها و سایر فعالیت های ورزشی و فوق برنامه مثل رقص و حرکات موزون موسیقی برای فعال نگه داشتن کودک و ایجاد نگرش مثبت ارائه شده است.

کلاس های مختلف باشگاهی هم برای اعضای جدید موجود است . ژیمناستیک هنر آماده کردن کودک از درون خودش به روشی سرگرم کننده و جذاب است. این یکی از بهترین چیز هایی است که می توانید به فرزندتان بدهید. ژیمناستیک نقش حیاتی در آینده هر کودکی خواهد داشت. به علاوه باعث تقویت اعتماد به نفس، هماهنگی ورزشی و حتی شخصیت کودک شده و به او در غلبه بر چالش ها و فعالیت های اجتماعی کمک می کند.

8 روش سرگرم کننده برای تشویق کودکان به ورزش (موثر)

مراکز ورزشی برای پسران و دختران وجود دارد و والدین می توانند هر هفته در این کلاس ها شرکت کنند. کودکان در این کلاس ها بیشتر سرگرم خواهند شد و دوستان جدیدی پیدا می کنند . برخی از مدارس کلاس های بدن سازی را برای والدین هم ارائه می دهند . از کودک خواسته می شود که با اعضای خانواده اش بیاید تا با چنین برنامه هایی از کنار آن ها بودن لذت ببرد. این کلاس ها نوعی برنامه تناسب اندام خواهد بود. عمدتا در آن ها از کار گروهی برای ایجاد اعتماد به نفس ، تقویت مهارت بین فردی و افزایش قدرت کودک و والدین استفاده می شود.

فواید ژیمناستیک برای کودکان

کلاس های ژیمناستیک چیز های بزرگی را وارد ذهن کودک می کنند تا به وسیله آن ها همیشه شادابی و جوانی اش را حفظ کند . ژیمناستیک یک فعالیت عالی برای کودکان است. این ورزش می تواند بسیار سرگرم کننده باشد و می تواند خلق و خوی آن ها را بهتر کند. همچنین، مواد شیمیایی شادی بخشی به نام اندورفین را ترشح می کند که باعث نشاط کودکان می شود.

حتی اگر کودک شما در سنین پایین نمی تواند به درستی این کار را انجام دهد، اما هنوز هم می تواند به طرق مختلف از فوایدش بهره ببرد. اولین فایده ، فواید سلامتی است که از ابتلا به بیماری هایی مثل بیماری قلبی و دیابت پیشگیری خواهد کرد و به حفظ وزن مناسب بدن کمک می کند. مورد دوم این است که پایه ورزشی برای بچه ها به وجود می آورد.

همچنین مهارت های اجتماعی آن ها را تقویت می کند و به آن ها یاد می دهد که چه طور با اعضای تیم شان به شیوه ای مثبت ارتباط برقرار کنند. آن ها برای پیروی از قوانین سخت گیرانه آموزش دیده اند. ژیمناستیک قدرت شان را تقویت و همچنین کمک می کند بر ترس درونشان غلبه کنند. آن ها به صورت فردی اما همراه با تیم کار می کنند .

حتما بخوانید: تاثیر بارفیکس در افزایش قد کودکان و نوجوانان (تحقیقات جدید)

نحوه انجام ژیمناستیک برای مبتدیان

ژیمناستیک با جنبه های مختلفی که دارد، یک برنامه ورزشی جامع است که مهارت ها و حرکات متعدد را شامل می شود . این رشته یک راه عالی برای بهبود انعطاف پذیری، قدرت و تعادل است. هدف از این کلاس ها یادگیری موقعیت های اولیه بدن و تقویت مهارت های تعادل است. رقص یکی از این ابزار ها در ژیمناستیک است.

شرکت در کلاس ژیمناستیک می ‌تواند به کودکان کمک کند تا بهتر بخوابند ، مهارت ‌های حرکتی درست را تقویت و موقعیت ‌های استرس ‌زا را مدیریت کنند. چند مهارت ژیمناستیک برای مبتدیان وجود دارد. اولین مهارت قبل از شروع با وسایل ژیمناستیک، تمرین روی زمین است . شما باید گرم کردن را خوب تمرین کنید و یاد بگیرید که درست و بدون هیچ آسیبی روی زمین فرود بیایید. پوزیشن ‌های جمع کردن بدن (Tuck)، زاویه دار کردن بدن ( Pike ) و استرادل ، پوزیشن ‌های اولیه ژیمناستیک برای مبتدیان هستند که باید قبل از شیرجه یاد بگیرید . پوزیشن های دیگر شامل غلت به جلو، غلت به عقب ، ایستادن روی دست، چرخ و فلک، نیم پشتک پیچ و نیم وارو است.

کلاس ‌های ژیمناستیک کلاس‌های آزمایشی رایگانی برای کودکان دارند که البته به صورت هفتگی برگزار می شوند . اگر به دنبال کلاسی برای کودکمان باشیم، کلاس ‌های ژیمناستیک زیادی هم برای پسران و هم دختران در دسترس است. میزان شهریه بسته به نوع کلاس هایی که فرزندتان را در آن ثبت نام می کنید، متفاوت است.

نحوه انجام ژیمناستیک در خانه برای کودکان

ژیمناستیک را می توان در خانه تمرین کرد، اما بهتر است کودکان در باشگاه با سایر گروه های هم سن و سال آموزش ببینند تا مهارت های اجتماعی شان هم تقویت شود.

حتما بخوانید: ۲۰ نکته برای انجام ورزش صبحگاهی شاد کودکانه

در خانه، کودک می تواند مهارت های اولیه را البته کاملا تحت نظارت بزرگ سالان آموزش ببیند. آن ها می توانند نحوه پریدن، تاب خوردن ، غلت خوردن و حتی رقصیدن را تمرین کنند. اگر چه ژیمناستیک برای کودکان در خانه شادی به همراه می آورد ، اما ثبت نام آن ها در کلاس های ژیمناستیک مزایای بیشتری دارد.

ویدیوهای آموزش ژیمناستیک در خانه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام عرض ادب و احترام گوشه سمت راست روی کلمه آپارات بزنید وارد صفحه آپارات می‌شید و دانلود میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا