آموزش ورزش و سلامتی به کودکان 1 تا 8 ساله

10 بهترین ورزش کودکان 4 ساله و 5 ساله (بازی ورزشی)

bestkid b

اگر کودک 4 یا 5 ساله دارید، حتما می دانید که سر و کار داشتن با بچه پر انرژی ای که بدون دلیل بالا و پایین می پرد ؛ چه حسی دارد. اما می شود این وضعیت را تحت کنترل در آورد. ورزش یک روش عالی برای تخلیه انرژی و رشد ذهن و جسم آن ها است. معمولا بچه ها در این سن و سال به سه ساعت فعالیت بدنی در روز نیاز دارند!

هیچ وقت برای شروع ورزش زود نیست . با شروع ورزش از دوران طفولیت طوری که سرگرم کننده هم باشد، بچه ها عاشق این کار می شوند و تا آخر عمر برای شان تبدیل به یک عادت خواهد شد.

وقتی از ورزش برای کودکان 4 و 5 ساله حرف می زنیم، باید دو چیز مهم یادمان باشد:


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

1-حرکات متنوع باشد.

2-سرگرم کننده و جذاب انجام شود!

12 غذای فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک

تلاش یک کودک 4 و 5 ساله برای پلانک فقط چند ثانیه طول می کشد، اما این که از او بخواهید مثل یک مارمولک ژست بگیرد، ممکن است برایش سخت باشد ! شما باید تمرینات را طوری نشان بدهید که کودک را درگیر کند. ببینید چارچوب بندی متفاوت تمرینات ورزشی چه تاثیری روی عملکرد و اشتیاق کودک تان می گذارد و او با کدام بیشتر ارتباط برقرار می کند . در تمرینات مخصوص بچه ‌های 4 و 5 ساله، سعی می ‌کنیم روی موارد زیر تمرکز نماییم :

  • کنترل حرکت
  • کنترل توپ
  • قدرت
  • هماهنگی
  • تمرکز

در ادامه چند ورزش مخصوصی که بچه های 4 و 5 ساله عاشق شان هستند و حالت بازیگونه دارند را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

1-بالا نگه داشتن بادکنک

این بازی ساده باعث ایجاد هماهنگی می شود و یکی از تمرینات سرگرم کننده برای بچه های 4 و 5 ساله است. فقط لازمِ که یک بادکنک بردارید و بدون این که بگذارید با زمین تماس پیدا کند، به آن ضربه بزنید. بچه ها بادکنک را دوست دارند. وقتی به بچه‌های تان فرصت بازی کردن با‌ بادکنک ها را می ‌دهید، هماهنگی بین چشم ‌ها و اندام‌ های شان ایجاد می ‌شود؛ چنین فعالیت ‌هایی تمرکز کودک را بالا می برد، زیرا باید حواسش را جمع کند که چه زمانی به بادکنک ضربه بزند.

2- تیر موازنه

فرقی نمی ‌کند که راه رفتن روی لبه جدول باشد یا روی تخته موازنه؛ حفظ تعادل یک مهارت کلیدی و بهترین تمرین برای کودکان 4 و 5 ساله است و در بسیاری از فعالیت ها کمک شان می کند . فرزندتان را تشویق کنید که به جلو، عقب یا پهلو راه برود . وقتی که بر راه رفتن روی یک خط مستقیم مسلط شد، حرکات زیگ زاگی یا نیم دایره ای را اضافه کنید.

برقراری تعادل نیاز به تمرین و تمرکز دارد و سنگ بنای بسیاری از فعالیت ها در زندگی است.

۲۰ نکته کاربردی برای انجام ورزش صبحگاهی شاد کودکانه

3- پرش روی برگ های نیلوفر آبی

با استفاده از چند پارچه کهنه یا کاغذ یک سری دایره به شکل برگ های نیلوفر آبی درست کنید و کف اتاق بچینید. شما و فرزندتان باید از یک برگ به دیگری بپرید و بگویید ” قور قور “. اول پرش به صورت ایستاده را امتحان کنید، بعد به سراغ پرش های قورباغه ای بروید ( پرش اسکات ).

4- چراغ قرمز، چراغ سبز

این ورزش سرگرم کننده مخصوص کودکان 4 و 5 ساله است که کودک شما هم می تواند آن را انجام بدهد. بزرگسالان در فاصله نیم متری از کودک قرار می گیرند. وقتی چراغ سبز اعلام می شود، کودک باید برود، چراغ قرمز هم به معنای توقف و نور زرد به معنی کم کردن سرعت است . اگر واقعا می خواهید سخت ترش کنید یک نور بنفش اضافه کنید که به معنای پرش باشد!

کودک شما مطمئنا این بازی را دوست خواهد داشت. او سرا پا گوش خواهد شد تا نور بعدی را اعلام کنید. این بازی ساده که به هیچ تجهیزاتی هم نیاز ندارد ؛ خیلی راحت لحظات شادی را برای شما و کودک تان به ارمغان خواهد آورد.

حتما بخوانید: تاثیر بارفیکس در افزایش قد کودکان و نوجوانان

5- دُم میمون

یک جوراب ساق بلند را به بند کمرتان ببندید و وانمود کنید که یک میمون هستید. همه بازیکنان باید فرار کنند و سعی کنند که دم دیگری را بگیرند! آخرین نفری که هنوز دم داشته باشد، برنده است.

6- بالا رفتن از درخت

بالا رفتن از درخت یکی از بهترین تمرینات برای کودکان 4 و 5 ساله است . فعالیت ‌هایی از این دست به کودک شما این شانس را می دهند تا قوی شود. شما به عنوان یک پدر و مادر مطمئنا نمی خواهید که فرزندتان خودش را به زحمت بیندازد یا احتمالا آسیب ببیند. ما هم از شما نمی ‌خواهیم که امنیت فرزندتان را فدای قوی ‌تر کردنش کنید اما کمی انجام چنین بازی هایی زیر نظر خودتان بد نیست! یک درخت با شاخه های کم را انتخاب کنید و اجازه بدهید که فرزندتان از آن بالا برود. برای کمک به او نزدیکش باشید، اما اجازه دهید تا او خودش تصمیم بگیرد تا کجا می تواند بالا برود!

7- هاکی تنیس

یک راکت تنیس، چوب بیسبال، چوب هاکی یا حتی یک شاخه درخت شکسته یا هر چیزی مثل آن برای این بازی می تواند به دردتان بخورد ! چوب و توپ خودتان را بسازید و هاکی بازی کنید! یک دروازه درست کنید و وقتی فرزندتان سعی می کند که به توپ ضربه بزند، بایستید و دفاع کنید.

حتما بخوانید: بهترین ویتامین ها برای افزایش قد (کودکان و نوجوانان)

8- دریبل

اگر قبلا این کار را نکرده اید، خیلی خوب است الان به کودک تان یاد دهید که چه طور توپ را دریبل کند. این بازی؛ بهترین تمرین برای کودکان 4 و 5 ساله است. از یک توپ بسکتبال سایز 3 استفاده کنید و به آنها یاد بدهید که به جای کوبیدن و توی سر توپ زدن، آن را به سمت پایین هل بدهند. هنگامی که آن ها روی دریبل با یک دست تسلط پیدا کردند، با دست دیگر تمرین کنند. سعی کنید اول روی دریبل زدن در حالت بدون حرکت مسلط شوید، بعد به طرفین حرکت کنید.

9- بازی با مامان یا بابا بنشین!

روی زمین بنشینید و پاهای تان را به پاهای کودک تان که رو به روی شما در حالت نشسته قرار دارد، قلاب کنید. ببینید چند بار می توانید هر دو بنشینید و کف دستان تان را به هم بزنید.

10- با توپ بزن!

این یک بازی سرگرم کننده و یک تمرین برای کودک 4 و 5 ساله است ! از فرزندتان بخواهید تا از یک توپ نرم استفاده کند. شما هدفی هستید که او باید به آن ضربه بزند. حدود نیم متر دور تر بایستید و بچرخید. کودک باید به جای خاصی که خودتان مشخص می کنید، ضربه بزند ! هنگامی که موفق شد این کار را انجام بدهد، شما باید دنبالش کنید و او را بگیرید!

تمرینات مخصوص بچه های 4 و 5 ساله می تواند ابتکاری ، تخیلی و بسیار سرگرم کننده باشد! هیجان زده نگه داشتن آن ها در مورد کاری که انجام می دهند، کلید موفقیت هنگام بازی با‌ آن ها است. انجام مقداری ورزش روزانه می تواند به رشد مغز و بافت ها و ایمنی شان کمک کند.

حتما بخوانید: 8 روش سرگرم کننده تشویق کودکان به ورزش

سایر ورزشهای خوب در ویدیوی زیر

 

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازی با ورزش حدود یک ساعت با بچه های ۵ ساله بدون هیچ وسیله یا فقط وسیله های شخصی کودک و گوشی که تنها ابزار ماست چی پیشنهاد میکنید؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا