متدهای جدید آموزش آسان موسیقی به کودکان

کودکان خود را به آموزشگاه و کلاس موسیقی نفرستید! (حتما بخوانید)

bestkid b

بسیاری از والدین بدنبال یافتن بهترین آموزشگاه یا کلاس موسیقی برای کودکان خود هستند. ولی برای تان این سوال پیش آمده است که علت دلزدگی کودکان در ابتدای راه آموزش موسیقی چیست؟ ضمنا در کنار این مطلب آموزشگاه های برتر حسابداری تهران را ببینید.

در این نوشته، به کمک چند تحقیق علمی انجام گرفته سعی می کنیم به این سوال جواب بدهیم که چه زمانی باید کودک خود را به آموزشگاه موسیقی بفرستیم، قبل از آن چه کارهایی باید انجام دهیم؟ بهترین کلاس آموزش موسیقی برای کودک شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

۱-چه زمانی فرزند خود را به آموزشگاه موسیقی بفرستید؟

خب در پست های قبل به این موضوع اشاره کردیم که بهترین روش های آموزش موسیقی به کودکان کدامند؟ اما اینکه چه زمانی باید کودک وارد محیط کلاس های گروهی موسیقی شود کمی پیچیده تر است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

از آنجایی که تصویر اولیه از موسیقی بر عملکرد کودک و اشتیاق او در یادگیری تاثیر زیادی دارد، بهتر است این کار با دقت بیشتری انجام شود. تجارب موسسات مختلف نشان داده است که یکی از بهترین زمان ها برای ورود کودک به کلاس موسیقی، زمانی است که تا حدی با آن آشنا شده، و یکی دوتا از آلات موسیقی را با کمک والدین خود در منزل نواخته است.

علت هم این است که بخشی از کودکان وقتی وارد محیط کلاس ها می شوند، بدون شک خود را با همکلاسی های خود مقایسه می کنند، مثلا سرعت یادگیری دوستم از من بیشتر است، یا فلانی قبلا گیتار زدن را یاد گرفته ولی من … این موضوع باعث دلسردی و یاس در کودک می شود.

یکی از راه های بی دردسر آموزش مقدماتی موسیقی به کودک در منزل، استفاده از نرم افزارهای آموزشی است که حاوی فیلم بوده و به زبان ساده به کودک آموزش می دهند. خوبی نرم افزار این است که شما ده ها بار می توانید یک درس را مرور کنید در حالیکه خود شما بعنوان پدر یا مادر در کنار کودک هستید و او را تشویق می کنید. فراموش نکنید که نکته کلیدی در یادگیری موسیقی تکرار است.

حتما این نرم افزارهای مطالعه شده و عالی برای آموزش موسیقی به کودکان را ببینید.

۲-قبل از فرستادن کودک به کلاس موسیقی؟

قبل از ورود کودک به کارهای گروهی موسیقی، حتما یک آموزش مقدماتی با نظارت خودتان باید به کودکتان بدهید. این خیلی مهم است که خودتان نظارت کنید.

قبل از فرستادن کودک به کلاس موسیقی تحقیق کنید که بهترین آلت موسیقی برای یادگیری چیست؟ تحقیقات مختلف، گیتار و بعد از آن پیانو را به دلایل مختلف به شما پیشنهاد می کنند.

قبل از فرستادن به کلاس، تحقیق کنید که آیا آن آموزشگاه، فاکتورهایی که در زیر به شما می گوییم را در خود دارد؟

این پست مهم را حتما بخوانید:  بهترین روش های آموزش موسیقی به کودکان (۳-۹ ساله)

۳-ویژگی های یک کلاس موسیقی خوب؟

یک کلاس خوب موسیقی در ایران باید این ویژگی ها را داشته باشد:

  • محیط آموزشگاه کوچک نباشد و ترجیحا دارای فضای سبز و طبیعی جهت استراحت و قدم زدن
  • اساتید مخصوص آموزش کودکان داشته باشد (نه صرفا اساتید بزرگی که تخصص روانشناسی درزمینه آموزش کودک ندارند)
  • دسترسی مناسبی به محل زندگی تان داشته باشد، تا رفت و آمد خسته کننده نشود
  • یک واحد روانشناسی کودک در کنار بخش آموزش موسیقی داشته باشد
  • فعالیت های جنبی در کنار آموزش صرف انجام دهد تا ایجاد انگیزه برای کودک کند (مثلا برگزاری کنسرت نوآموزان موسیقی در یکی از سالن های شهر یا …)
  • ابزار و تجهیزات کمک آموزشی متنوع و سرگرم کننده برای کودکان داشته باشد.

اگر نظری در این زمینه دارید با بهترین کودک در میان بگذارید.

بسیار کاربردی

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام. دختر من علاقه زیادی به موسیقی داره ولی متاسفانه هیچ آموزشگاهی نزدیک به محل سکونت ما وجود نداره.چیکار کنم؟؟

    1. درود. همانگونه که توضیح داده شده است ابتدا از یک بسته خوداموز در منزل استفاده کنید و خود شما هم با کودک همراهی کنید. سپس دو سه جلسه از یک استاد بصورت آموزش خصوصی کمک بگیرید.

  2. سلام لطفا نشانی از این اموزشگاهی که فعالیت رو معرفی کنید اولین باری هست که پیام میدم

  3. سلام
    در مورد مطالبی که بر روی سایت می گذارید، لطفا نام نویسنده و کارشناس موسیقی که بر مطالب شما نظارت می کنند را اعلام کنید
    در بسیاری از موارد، مطالب و همینطور راهنمایی هایی که در کامنت ها می کنید از نظر کارشناسی موسیقی و علمی درست نیست
    سپاس

  4. به نظرم بخشی از مقالتون رویایی به نظر میرسید، چون توی فضای شهری مثل تهران چند تا آموزشگاه بزرگ می شناسید که فضای سبز و محیط بزرگ داشته باشه یا از روانشناس کمک بگیرند و اگر همچنین فضایی وجود داشته باشه چند درصد از قشر خانواده های علاقه مند میتونن بچه های خودشون رو به همچین جایی که حتما گرون هم خواهد بود بفرستند

  5. سلام.
    دختر من چهار ساله هستش و هیچ زمینه ای هم در مورد موسیقی نداشته ولی علاقه داره و هر جا پیانو ببینه دوست داره تماشا کنه و انگشتهاشو تکون میده لطفا راهنمایی میکنید چه سنی مناسب شروع یادگیری موسیقی هستش و چطور اقدام کنیم برای یادگیری که بتونه وارد دنیای موسیقی بشه

  6. سلام
    پسر من ۵سالشه و بردمش کلاس موسیقی ،اما بعلت اصرار بیش از حد معلم برای تمرین در منزل و اینکه هنوز پسرم با جو کلاس روبرو نشده بود ،بی اندازه متنفر شده و با فریاد به من میگه نمیخوام برم کلاس فقط در صورتی میرم که معلم موسیقی من زن باشه
    لطفا راهکاری در این زمینه ارائه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا