آموزش های درسی و دینی

آموزش الفبای فارسی به کودکان (از 3 سال تا پیش دبستانی)

bestkid b

در این مطلب با کمک مطلب و ترفندهای گفته شده در کلاس ترکی در تهران، ابتدا نکات و ترفندهایی برای یادگیری سریعتر الفبای فارسی به کودک از سن 3 سالگی تا 4 و نهایتا پیش دبستانی را یاد می گیرید و بعد هم ویدیوهای آموزش الفبای فارسی که کافی ست روزانه برای او پخش کنید تا براحتی یاد بگیرد.

نکات آموزش بهتر حروف الفبا به کودکان

ببینید کودکتان چه زمانی آمادگی دارد؟ کودک زمانی آمادگی دارد که وقتی شما دارید الفبا را بلند بلند می خوانید، با شما همراهی می کند یا به عکسی از حروف انگلیسی اشاره می کند.

آرام آرام و با حوصله: حروف انگلیسی ۲۶ حرف دارد که برای یادگیری یک کودکی که اندازه یک سنجاب است، خیلی کم نیست.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

آوازهای ABC برایش بخوانید: بدون اینکه از آنها بخواهید با شما همراهی کنند، آواز حروف انگلیسی بخوانید، مطمئن باشید که ناخودآگاه از شما کپی می کنند.

کارتون یا کلیپ هایی که در آنها الفبا با اهنگ خوانده می شود: بهمراه کودکتان بصورت آنلاین این ویدیو ها را تماشا کنید. کافی ست دریوتیوب سرچ کنید: English Alphabet song clips for child

از حروف الفبا در بازی ها استفاده کنید: از این حروف الفبا در اسباب بازی فروشی ها یا فروشگاه های دنیای کودکان فراوان یافت می شود. حتی می توانید از بازی های موبایل یا تبلت که در آنها از حروف الفبا استفاده می شود دانلود کنید و با کودک بازی کنید.

حتما برای کودک دانلود کنید: کتاب آموزش الفبای فارسی به کودکان

این ویدیوها را هر روز 3 بار برایش پخش کنید

سعی کنید هم خودتان هم او با صدای بلند آن را تقلید کنید و همزمان کودک به تصاویر حروف نگاه کند. بعد از دو هفته کودک شروع به یادگیری حروف الفبا خواهد کرد:

 

 

 

حتما دانلود کنید: دانلود ۵ نرم افزار آموزشی برتر کودکانه اندروید (برای کودکان زیر ۷ سال)

با کمک بسته آموزشی زیر با اهنگ و شعر به راحتی الفبای فارسی و انگلیسی و کلمات پیشرفته تر را کودک یاد میگیرد بدون نیاز به هیچ چیز دیگری! فوق العاده کاربردی و مهم

در طول روز با کودکتان الفبا را تمرین کنید

می توانید از وسایل خانه برای آموزش یک حرف یا کل حروف الفبا به فرزندتان استفاده کنید. یکی از کارهای سرگرم کننده و ساده این است که یک حرف را انتخاب کنید و از کودکتان بخواهید اشیائی که با این حرف شروع می شوند را پیدا کند. یا از او بخواهید موقع شستن دستهایش شعر حروف الفبا را بخواند و یا اینکه چیزهایی که یاد گرفته را به خواهر و برادرش هم یاد بدهد.

اول حروف بزرگ را آموزش بدهید و بعد حروف کوچک

خیلی از پدر و مادرها ترجیح می دهند اول شکل کوچک حروف الفبا را به بچه ها یاد بدهند، چون در متنهایی که می خوانیم یا می نویسیم بیشتر از حروف کوچک استفاده می شود تا حروف بزرگ. اما توصیه ما این است که اول شکل بزرگ هر حرف را به کودکتان یاد بدهید. فایده این کار تشخیص راحتتر و سریعتر حروف الفبا در متن است. علاوه بر این، چون شکل بزرگ حروف ساده تر است و به چیزی هم متصل نمی شود، نوشتن آنها هم برای بچه ها راحتتر است.

بعدش نوبت به انگلیسی میرسه: آموزش الفبای انگلیسی به کودکان ۱تا ۶ ساله

ما در زبان فارسی 29 واج داریم که 23 تای آنها صامت (بیصدا) و 6 تایشان مصوت (با صدا) هستند. این مصوتها خودشان به دو دسته مصوتهای کوتاه (فتحه، کسره و ضمه) و مصوتهای بلند ( آ ، ایـ ( ای ) ، او)، تقسیم می شوند. حروفی که به یک شکل تلفظ می شوند (مثل ص،ث، س) هم یک صامت محسوب می شوند.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا