تغذیه کودک

آموزش تصویری طرز تهیه سوپ جوانه گندم برای کودک

bestkid b

سوپ جوانه ی جو یکی از مفید ترین مواد غذایی در جهان است اما به علت اطلاعات کم در مورد این ماده ی غذایی از خوردن آن غافل می شوند.جوانه ی گندم سر شار از ویتامین ها و املاح معدنی به خصوص ویتامین A می باشد.در این قسمت می خواهیم که پختن سوپ جوانه ی گندم را به شما ارائه کنیم .امیدواریم که مطالب مفید باشند.


 بخش اول – مواد لازم برای تهیه سوپ جوانه گندم:

 جوانه گندم ۳ پیمانه
قارچ خردشده ۱ پیمانه
 جوپرک ۱ پیمانه
 رب گوجه فرنگی ۲ ق غذاخوری
 آب مرغ  ۲ لیتر
 پیاز ۱ عدد
 سیر ۲-۳ حبه
 گشنیز خردشده ۴-۵ ق غذاخوری
 کره ۱ ق مرباخوری
نمک، فلفل، آبلیمو به میزان لازم

طرز تهیه ی سوپ جوانه ی گندم

  1. برای تهیه سوپ جوانه گندم ابتدا پیاز را ریز خرد کنید و یا رنده بزنید و داخل تابه بریزید.
  2. سیر را هم رنده کنید و با مقداری کره تفت دهید.
  3. قارچ را ریز خرد کره و اضافه کنید.
  4. جوانه گندم را بعد از شستن داخل مواد قبلی ریخته و کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.
  5. آب مرغ یا گوشت را داخل قابلمه بریزید.
  6. در صورت تمایل می‌توانید مقداری بال و گردن مرغ را نیز با آب مرغ به سوپ اضافه کند و بعد از پخت، گوشت آن‌ها را از استخوان جدا کرده و داخل سوپ بریزید.
  7. جو پرک و بقیه مواد را نیز اضافه کنید و اجازه دهید مواد کمی بجوشند.
  8. بعد حرارت را کم کنید و کمی نمک و فلفل به سوپ بزنید.
  9. در آخرین مرحله، رب، گشنیز یا جعفری خردشده و آبلیمو اضافه کنید و یکی دو جوش که زد، از روی حرارت بردارید.

بخش دوم – آموزش تهیه ی سوپ جوانه ی گندم (ویدئو)

 

حتما بخوانید: ۷ صبحانه مقوی و مفید برای کودکان ۱ تا ۵ ساله

6 فایده سوپ جوانه گندم بر کودک

سوپ جوانه گندم یکی از غذاهای سالم و مفید است که می‌تواند برای کودکان نیز مزایا ویژه‌ای داشته باشد. گندم جوانه زده دارای ترکیباتی مانند ویتامین A،B1،B6،B12،E، اسید فولیک، کلسیم، فسفر، روی، ید، سلنیوم و منیزیم میباشد که یک پک سالم مقوی به حساب میاید در زیر به برخی از مزایای این سوپ برای کودکان اشاره شده است:

  1. تغذیه مناسب: جوانه گندم حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب اساسی است. مصرف سوپ جوانه گندم باعث تأمین نیازهای تغذیه‌ای کودکان می‌شود.
  2. سرشار از آنتی اکسیدان: جوانه گندم حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E است که می‌تواند در مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو و پیشگیری از آلودگی‌ها به بدن کودکان کمک کند.
  3. پشتیبانی از سیستم گوارشی: فیبر موجود در جوانه گندم می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک کند و مشکلات مربوط به گوارش را کاهش دهد.
  4. تقویت سیستم ایمنی: ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در جوانه گندم ممکن است به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک کنند و آنها را در مقابل بیماری‌ها محافظت نمایند.
  5. تأثیر مثبت بر رشد و توسعه: این سوپ ممکن است بهبود رشد و توسعه فیزیکی و ذهنی کودکان کمک کند و به طور کلی به سلامت کلیه آنها افزوده شود.
  6. مصرف آسان: تهیه سوپ جوانه گندم نسبتاً ساده است و ممکن است کودکان آن را با لذت مصرف کنند، به خصوص اگر با سبزیجات و ادویه‌های مختلف ترکیب شود.

سعی کنید که جوانه ی گندم را جزو وعده های غذایی خود قرار دهید. چون دارای خواص بسیاری است و کمبود مواد معدنی و املاح را در بدن جبران می کند.اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح کنید .


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا