سلامت نوزاد

چه چیزی نوزاد را خوشگل می کند؟ (10 غذا و 5 ترفند)

bestkid b

قدیمی ها بر این باور بودند که هر چیزی را که یک زن باردار می بیند، مزه می کند، می شنود و لمس می کند بر نوزادش تأثیر می گذارد. اما آیا این باور صحیح است؟ پاسخ منفی است!

حقیقت این است که باور به این خرافات می تواند بسیار گمراه کننده باشد و بر نحوه پیوند مادر با نوزاد در چند روز یا هفته های اول پس از زایمان تأثیر بگذارد.

اگرچه برخی سنت ها معتقدند که آنچه مادران باردار تجربه می کنند می تواند بر نوزاد در حال رشد آنها تأثیر بگذارد اما این در مورد ظاهر فیزیکی صدق نمی کند. ظاهر نوزاد شما توسط ژن هایی که از شما و همسرتان به او منتقل می شود، تعیین می گردد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

چگونه بچه چشم رنگی داشته باشیم؟ (نتایج جدیدترین تحقیقات)

ژن های کودک، همه ی ویژگی های ظاهری او از رنگ پوست، مو و بینی گرفته تا قد او را هنگام رسیدن به بزرگسالی تعیین می کند. بنابراین برای تغییر ظاهر و ویژگی های فرزندتان، کارهای محدودی می توانید انجام دهید.

با اینحال انتخاب رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری هم می تواند در زیبایی و سلامتی جنین نقش داشته باشد که در قسمت زیر به آن اشاره شده است.

مصرف چه غذاهایی در دوران بارداری به زیبا شدن نوزاد کمک می کند؟

برخی از مواد غذایی که گفته می شود می توانند به زیبا شدن نوزادان کمک کنند عبارتنداز:

  • بادام: مصرف این ماده ی غذایی نه تنها باعث قوی شدن عضلات نوزاد می شود، بلکه باعث روشن شدن پوست او هم می گردد.
  • تخم مرغ: مصرف این ماده ی غذایی (بخصوص در سه ماهه ی دوم)، باعث روشن شدن پوست جنین می شود و به سلامتی او نیز کمک می کند.
  • اسید فولیک: مصرف این مکمل در دوران باراری نه تنها برای تشکیل سلول های مغز کودک مهم است بلکه می تواند به زیبایی پوست و موهای جنین نیز کمک کند.
  • پرتقال: مصرف میوه های حاوی ویتامین C از جمله پرتقال در دوران بارداری، می تواند به زیبایی و سلامت نوزاد شما کمک کند.
  • به: مصرف این میوه در دوران بارداری بسیار توصیه می شود چون علاوه بر باهوش کردن جنین و تقویت قلب، به زیبایی او هم کمک می کند.
  • کره: مصرف چربی هایی مانند کره آب شده در دوران بارداری می تواند به روشن و براق شدن پوست نوزاد کمک کند.
  • میوه ها: مصرف میوه هایی مانند گلابی، انار، هلو، خربزه و سیب نیز در حفظ سلامتی و همچنین زیبایی نوزاد شما تاثیر بسزایی دارد.

همه چیز درباره نوزاد در ماه دوم زندگی (تغذیه، نکات مراقبتی و بقیه موارد)

عوامل تاثیر گذار بر ظاهر نوزادان پس از زایمان

ظاهر نوزادان تازه متولد شده اغلب با آنچه والدین شان انتظار دارند متفاوت است. این به این دلیل است که قرار گرفتن در رحم و زایمان، ظاهر نوزاد را تحت تأثیر قرار می دهد. تغییر شکل و ظاهر برخی نوزادان تازه متولد شده، ممکن است به دلیل موارد زیر باشد:

  • مخروطی شکل شدن، صاف یا ناصاف شدن فرم سر نوزاد در حین زایمان یکی از مواردی ست که موجب تغییر شکل سر نوزاد می گردد. در حقیقت فشار موجود در کانال زایمان باعث می شود که استخوان های سر جنین روی هم بلغزند و بعبارت دیگر برای جا شدن در مجرای باریک زایمان فشرده شوند.
  • گاهی اوقات نحوه ی قرار گیری جنین در رحم مادر، باعث بدشکلی پای نوزدان مثلا پرانتزی بنظر رسیدن آنها می شود. این بدشکلی ها معمولا بتدریج اصلاح می شوند و جای نگرانی ندارند. در غیر اینصورت بهتر است به پزشک متخصص اطفال مراجعه شود.
  • گاهی اوقات استخوان های نرم بینی نوزاد بخاطر عبور از کانال تنگ زایمان بهم فشرده می شوند و بینی نوزاد متورم بنظر می رسد.

همه این اثرات بارداری و زایمان موقتی است و پس از دو سال، بطور کامل از بین می روند. برخی افراد از شیوه های سنتی زیر برای تغییر شکل ظاهر نوزادان استفاده می کنند:

  • اصلاح بد شکلی سر: با تغییر موقعیت سر کودک در زمان خواب (از چپ به راست یا برعکس)، صافی سر او را اصلاح کنید. سعی کنید قسمت گرد پشت سر را روی تشک قرار دهید. همچنین می توانید از کلاه های فرم دهی سر نوزاد که برای تغییر شکل سر او طراحی شده اند، استفاده کنید.
  • خوش فرم کردن بینی: برخی افراد برای خوش فرم شدن شکل بینی نوزاد، آن را با ملایمت فشار می دهند (توجه داشته باشید که اکثر پزشکان معتقدند که اینکار احتمال خونریزی داخل بینی و آسیب به غضروف های بینی نوزاد را بهمراه دارد و از این رو انجام آن توصیه نمی شود!)
  • از بین بردن موهای زائد بدن: موهای بدن نوزادان معمولا تا چهارماهگی بخودی خود از بین می روند اما اگر برای اینکار عجله دارید، می توانید به بدن او روغن زیتون طبیعی بمالید و روزی دوبار به آرامی ماساژ دهید.
  • اصلاح وضعیت پاها: در این مورد از روش های ماساژ درمانی برای صاف شدن پای نوزادان استفاده می شود.

توجه داشته باشید که استفاده از برخی روش های قدیمی و سنتی برای زیبا کردن نوزادان از لحاظ علمی اثبات نشده است و حتی اگر بیش از حد و یا بسیار شدید انجام شوند خطرناک خواهند بود. بنابراین بهترین کار این است که فقط صبور باشید و اجازه دهید فرزندتان بزرگ شود تا مرور زمان نقص های ظاهری او برطرف شود.

نتیجه گیری

ناگفته نماند که برخی از ویژگی های فیزیکی که توسط ژن ها تعیین می شوند نیز می توانند تحت تأثیر محیط قرار بگیرند. اما این فقط در مورد مواردی مانند قد و رنگ پوست صدق می کند که می تواند تحت تأثیر رژیم غذایی و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید تغییر کنند. اما وضعیت ظاهری و کلی فیزیکی نوزاد شما مدتها قبل از تولد او توسط ژن ها تعیین شده است.

چه چیزی نوزاد را باهوش می کند؟ (ترفندهای بارداری و بعد از تولد)

برای داشتن فرزندی سالم، سعی کنید که در دوران بارداری سبک زندگی سالمی در پیش بگیرید. داشتن یک بارداری سالم، کلید اصلی داشتن یک کودک سالم است. تغذیه سالم داشته باشید، ​​ورزش ملایم کنید و سطح استرس خود را به حداقل برسانید. با رعایت این نکات به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که زیباترین نوزاد دنیا را دارید!

منبع1 منبع2

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا