آموزش های نگهداری از نوزاد

معایب استفاده از پستانک برای نوزادان +فیلم آموزشی

bestkid b
خیلی از والدین احساس می کنند یکی از روش های برای ساکت کردن و سرگرم کردن کودک پستانک باشد ولی والدین این را نمی دانند که معایب پستانک بیشتر از مزایای ان است.

5 عوارض استفاده از پستانک در طولانی مدت برای نوزاد

استفاده از پستانک برای نوزادان ممکن است باعث ارام شدن نوزاد و سرگرم شدن او باشد اما این را نیز باید در نظر گرفت که ممکن هست با معایبی همراه باشد. البته باید توجه داشت که هر فرد و شرایط خاص خودشان را دارند و ممکن است برخی از معایب برای یک فرد خاص تاثیر گذار نباشند. اما می‌توان به بعضی از معایب استفاده از پستانک اشاره کرد:

  1. عدم تطابق با ساختار دهان نوزاد: پستانک‌ها ممکن است ساختار متفاوتی نسبت به سینه مادر داشته باشند. این ممکن است باعث شود که نوزاد سختی کند در نوشیدن از پستان مادر بیافتد و مشکلاتی نظیر عدم تطبیق با ساختار دهان و کمبود استقامت را تجربه کند.
  2. اعتیاد به پستانک: استفاده مداوم از پستانک ممکن است باعث اعتیاد نوزاد به آن شود و باعث شود که نوزاد ترجیح دهد از پستانک تغذیه بخورد به جای اینکه از سینه مادر بخورد.
  3. مشکلات ارتودنسی: استفاده طولانی مدت از پستانک ممکن است به مشکلات ارتودنسی (مشکلات در تشکیل و ترتیب دندان‌ها) منجر شود. برخی از کودکان ممکن است دچار مشکلات در دهان و فک شوند.
  4. عدم تحریک کافی برای تولید شیر: وجود پستانک ممکن است باعث شود که مادر کمتر احساس نیاز به تغذیه‌ی نوزاد از سینه کند، که این می‌تواند تأثیر منفی بر تحریک تولید شیر مادر داشته باشد.
  5. مشکلات بهداشتی: پستانک‌ها می‌توانند زیر نورده شوند و باکتری‌ها و میکروب‌ها را به نوزاد منتقل کنند. بنابراین، نگهداری و تمیزکاری مناسب پستانک‌ها حائز اهمیت است.

توضیحات ویدئو (معایب پستانک)

 

توضیحات نوشتاری:

خیلی از خانواده ها به اشتباه فکر می کنند که استفاده از پستانک بهترین روش برای ساکت کردن، احساس آرامش، یا سر گرم کردن کودک باشد. در صورتی که این را نمی دانند که معایب استفاده از پستانک بیشتر از مزایای آن است.

معایب استفاده از پستانک و راهکارها

  • شاید برای مدت خیلی کوتاه می تواند کودک را ساکت و آرام کند اما این را بدانید که باعث به خطر انداختن سلامت دهان و دندان کودک می شود.
  • کودک با هر بار مک زدن پستانک ممکن است بزاق ترشح کند. ممکن است در حال بازی و زمانی که از پستانک استفاده نمی کند ترشح بزاق داشته باشد.
  • استفاده از پستانک باعث بزرگ شدن و شل شدگی لوزه ها در کودکان می شود.

مطلب آموزشی برای مادران: ۹ راهکار ترک مکیدن انگشت در کودک

حتی این را بدانید گرفتن و عادت بد پستانک حتی بیشتر از شیر مادر کودک را اذیت می کند. شاید یک مادر در طول ۱ تا دو سال شیر خودش را به کودک بدهد اما استفاده از پستانک دسترسی بیشتری برای کودک دارد چون ممکن است به گردن یا لباسش آویزان باشد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

از شما تقاضا دارم از پستانک برای آرام کردن کودک استفاده نکنید.

سعی کنید اگر کودک از پستانک استفاده می کند به مرور زمان و با برنامه ریزی یک جایگزین مناسب برای ان انتخاب کنید.

بعضی کودکان بعد از گرفتن پستانک در واقع دچار اختلال یا عادت منفی انگشت مکیدن و… می شود که این باعث بروز بسیاری از بیماری و خطرات بعدی می شود.

مطلب مهم: آموزش تصویری طریقه صحیح شیردادن به نوزاد

 

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا