آموزش های نگهداری از نوزاد

9 بازی برای نگهداری از نوزاد (بهترین ها برای سرگرمی نوزاد)

bestkid b

آیا کودکتان خیلی انرژی دارد و جست و خیز می کند؟ پس با ما همراه باشید تا شما را بهترین بازیهای سرگرم کننده، بامزه، هیجان انگیز و تخیلی برای کودکان نوپا آشنا کنیم.

وقتی هوا سرد یا بارانی است نمی شود از خانه بیرون رفت و بازی کرد. پیدا کردن بازیهای مناسب برای بچه هایی که تازه راه رفتن را یاد گرفته اند و مدام دلشان می خواهد این ور و آن ور بروند و در عین حال حوصله تمرکز طولانی مدت روی یک فعالیت خاص را هم ندارند کمی سخت است.

چیزی که در این شرایط نیاز دارید مجموعه کاملی از فعالیت های مختلف فیزیکی، حسی، هنری و… است که بتوانید در طول روز و بسته به خلق و خو و میزان انرژی کودکتان آنها را به کار بگیرید. در ادامه بهترین بازیهایی که می توانید در خانه با کودک دلبندتان انجام بدهید را به شما معرفی می کنیم.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

جالبه بدونید این 9 بازی، سرگرم کننده ترین و جذاب ترین بازیها طی یک تحقیق برای نوزادان بوده و بیشتر از همه آنها را سرگرم کرده اند!

1- هر کاری می کنم توام بکن!

  • زمان آماده سازی: – | وسایل لازم: –

برای انجام این بازی به هیچ وسیله یا آماده سازی خاصی نیاز ندارید. فقط کافیست به کودکتان بگویید هر کاری شما می کنید را تقلید کند؛ بپرید، بخندید، دستتان را روی شکمتان بگذارید، دمپایی روی سرتان بگذارید و خلاصه هر چه مسخره تر بهتر! بعد نوبت فرزندتان می شود که رهبر شود و شما باید همه کارهای او را عینا انجام بدهید.

رفتار با کودک 1 ساله، مهارت های کودک یک ساله

2- نجات دادن حیوانات

  • زمان آماده سازی: 3 دقیقه | وسایل لازم: حیوانات اسباب بازی، نوار چسب

چندتا از حیوانات عروسکی (یا ماشینهای کوچک اسباب بازی) کودکتان را بردارید و با استفاده از چسب نواری آنها را جدا جدا روی یکی از پنجره های اتاق بچسبانید. بعد از کودکتان بخواهید که با دقت و حوصله چسبها را جدا کند و حیوانات را نجات بدهد. این بازی برای بچه های نوپا سرگرم کننده است و در پرورش مهارتهای حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم آنها واقعا موثر عمل می کند. مطمئن باشد کودکتان وقتی همه حیوانات را نجات داد از شما می خواهد یکبار دیگر آنها را بچسبانید تا دوباره نجاتشان بدهد!

3- پیدا کردن گنج مدفون

  • زمان آماده سازی: 2 دقیقه | وسایل لازم: شن و ماسه، اسباب بازی، لگن کوچک

برای این بازی جذاب به چند اسباب بازی کوچک و مقداری شن و ماسه احتیاج دارید. شن و ماسه را در یک لگن کوچک بریزید و اسباب بازیهای کودک را در آن مدفون کنید. بعد یک قاشق و الک کوچک به کودکتان بدهید و از او بخواهید گنجهای مخفی زیر ماسه ها را پیدا کند. سعی کنید از اسباب بازیهای ریز و کوچک برای این کار استفاده کنید.

در حال بازی با نوزاد 1

بلد باشید: چه چیزی نوزاد را آرام می کند؟ (8 روش علمی)

4- حدس بزن چیه؟!

  • زمان آماده سازی: 10 دقیقه | وسایل لازم: اسباب بازی، روزنامه، نوار چسب

چند عدد از اسباب بازیهای مورد علاقه کودکتان را در روزنامه بپیچید و دورشان چسب بزنید. بعد یکی از این بسته ها را به کودکتان بدهید و از او بخواهید حدس بزند داخل روزنامه چیست؟ خرس عروسکی اش است یا ماشین اسباب بازی اش؟ شاید هم پاندای بامزه آنجا قایم شده! بعد از اینکه فرزندتان حدسش را زد اجازه بدهید روزنامه را پاره کند و ببیند درست گفته یا نه.

5- بیا گردگیری کنیم!

  • زمان آماده سازی: – | وسایل لازم: گردگیر یا جاروی اسباب بازی

بچه های کوچک عاشق تقلید از بزرگترها موقع انجام کارهای خانه هستند. در واقع کاری که ما معمولا از انجامش لذتی نمی بریم برای بچه ها حکم بازی و سرگرمی دارد. پس می توانید یک پارچه نرم به کودکتان بدهید و به او بگویید: “بیا با هم گردگیری کنیم!” یا مثلا برای کودکتان یک جارو و خاک انداز یا حتی جاروبرقی اسباب بازی بخرید و ببینید چطور همه جا را به شیوه خودش برایتان تمیز می کند!

6- نقاشی جادویی

  • زمان آماده سازی: 10 دقیقه | وسایل لازم: مداد رنگی و کاغذ و آب و آبرنگ

با مداد شمعی یا مداد رنگی سفید یک طرح ساده روی کاغذ بکشید. بعد آب و آبرنگ را کنار کودک بگذارید و از او بخواهید با قلموی آبرنگی شروع به رنگ کردن کاغذ کند. همانطور که او کاغذ را رنگ می کند، نقاشی جادویی کم کم خودش را نشان می دهد.

بلد باشید: چگونه از صدای گریه ی نوزاد بفهمیم چه می خواهد؟

7- صندلی بازی

  • زمان آماده سازی: -| وسایل لازم: صندلی

برای انجام این بازی مهیج و خنده دار فقط کافیست یک آهنگ کودکانه شاد پخش کنید و با کودکتان برقصید یا دور صندلی بچرخید. به او بگویید که شش دنگ حواسش را جمع کند و وقتی موزیک قطع شد سریع روی صندلی بنشیند. هر کسی زودتر روی صندلی نشست برنده است و نفری که ایستاده مانده می بازد. بهتر است خودتان را به فراموشی و تنبلی بزنید و اجازه بدهید کودکتان زودتر روی صندلی بنشیند تا از شکست دادن شما احساس خوبی پیدا کند. می توانید این بازی را دسته جمعی و با چند کودک انجام بدهید تا شادتر و مهیج تر هم بشود. فقط یادتان باشد که هر تعداد بازیکن داشتید یک صندلی کمتر از تعدادشان بگذارید.

در حال بازی با نوزاد 2

8- ادای حیوونا رو در بیار!

  • زمان آماده سازی: 15 دقیقه | وسایل لازم: مقوا، نی، نوار چسب

روی یک تکه مقوا طرح صورت یک حیوان را بکشید یا یک طرح آماده را پرینت بگیرید. جای چشمها و سوراخهای بینی را خالی کنید و اجازه بدهید کودکتان طرح را رنگ کند. بعد با نوار چسب یک نی در قسمت پایینی مقوا بچسبانید تا کودک بتواند آن را مثل ماسک جلوی صورتش بگیرد. حالا شروع به بازی کردن و تقلید صدای حیوان کنید و ادایش را در بیاورید.

9- جعبه بازی

  • زمان آماده سازی: 15 دقیقه | وسایل لازم: قیچی، جعبه، اشیاء مختلف

روی یک جعبه مقوا چند سوراخ بزرگ درست کنید و بعد از کودکتان بخواهید اشیاء مختلف را از این سوراخها داخل جعبه بیندازد. این کار بچه های نوپا را مجذوب خودش می کند و می تواند برای ساعتها آنها را سرگرم نگه دارد. این بازی بامزه برای پرورش مهارت های حرکتی بچه ها (مثل گرفتن اشیاء، قرار دادن آن روی سوراخ و رها کردنش) و همینطور فهمیدن این مساله که وقتی چیزی را در جعبه می اندازند از بین نمی رود، بسیار مناسب است. برای این بازی می توانید از وسایل بی خطری مثل لیوانهای پلاستیکی، دستمال و یا هر چیزی که خودتان صلاح می دانید استفاده کنید.

بلد باشید: چگونگی صحبت با نوزاد (22 ترفند عالی)

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا