نکات سلامتی مادران

20 سوال بارداری ناخواسته‌ (رایج ترین و مهم ترین ها)

bestkid b

خبر بارداری ناخواسته می ‌تواند با خود احساس شوک، اضطراب و مهم تر از همه سردرگمی به همراه داشته باشد. احتمالا با رویارویی با چنین مسئله ‌ای هزاران سوال در ذهن تان دارید، اما شما اولین کسی نیستید که در این موقعیت قرار گرفته‌ اید و سؤالاتی در مورد بارداری ناخواسته دارید.

در این جا، می ‌توانید پاسخ برخی از متداول ‌ترین سوالات در مورد بارداری ناخواسته را پیدا کنید.

سوالاتی در مورد بارداری ناخواسته

فکر می ‌کنم ممکن است باردار باشم، چه کار کنم؟


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

اگر بارداری تان توسط پزشک تایید نشده است، فورا این کار را انجام بدهید. پزشک به شما اطلاع خواهد داد که بارداری تان تا چه حد پیشرفت کرده است و در آینده چه کاری باید انجام بدهید.

چه زمانی باید مراقبت ‌های دوران بارداری را شروع کنم؟

مراقبت ‌های دوران بارداری باید به محض این که باردار شدید، شروع شود. مراقبت ‌های پزشکی برای سلامت کودک و همین طور سلامتی خودتان، به خصوص در سه ماهه اول بارداری بسیار مهم است. پزشک به شما اطلاع می ‌دهد که چه اقداماتی باید انجام بدهید و چه زمانی باید ویزیت شوید.

بلد باشید: ۱۱ تا از بهترین روشهای پیشگیری از بارداری

در دوران بارداری چه انتظاری می ‌توانم داشته باشم؟

بارداری اثرات جسمی و روحی زیادی بر روی زن می‌ گذارد. در طول بارداری، می ‌توانید انتظار علائم زیر را داشته باشید:

  • سر درد یا کمر درد
  • تورم در پاها
  • سرگیجه یا خستگی
  • یبوست
  • سوزش سردل
  • فشار خون بالا
  • حالت تهوع یا استفراغ

خطرات بارداری چیست؟

عوارض پزشکی مختلفی ممکن است در دوران بارداری رخ دهد. با این که بسیاری از این موارد قابل درمان هستند، اما مهم است که علائم را بدانید تا بتوانید در اسرع وقت به دنبال کمک پزشکی باشید.

چه کسی می ‌تواند به من در تصمیم ‌گیری در مورد بارداری ناخواسته کمک کند؟

شما می ‌توانید با یک مشاور تلفنی بارداری، یک کلینیک سلامت زنان، یک آژانس فرزند خواندگی یا حتی با مشاورتان تماس بگیرید. به دنبال افراد حرفه ‌ای که می‌ توانند شما را در انتخاب بین گزینه ‌های موجود راهنمایی کنند، باشید.

گزینه ‌های پیش روی من برای بارداری ناخواسته چیست؟

هنگام مواجهه با بارداری ناخواسته، می ‌‌توانید فرزندتان را به دنیا بیاورید و خودتان بزرگ کنید، نوزاد را برای فرزندخواندگی به جایی واگذار کنید یا عمل سقط را انجام بدهید.

سوالاتی در مورد سقط جنین

سقط جنین چگونه انجام می ‌شود؟

سقط جنین را می‌ توان از طریق دارو یا جراحی انجام داد. در واقع نوع سقط جنین تان به مرحله بارداری و اولویت شما بستگی دارد. یک پزشک می ‌تواند به شما کمک کند که تصمیم بگیرید چه کار کنید.

خطرات سقط جنین کدام است؟

به طور کلی سقط جنین یک عمل بی ‌خطر است و بر توانایی شما برای باردار شدن در آینده تاثیری نخواهد داشت. شایع‌ ترین عوارض سقط جنین عبارتند از:

  • گرفتگی عضلات شکم
  • لکه ‌بینی یا خون ریزی خفیف
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • اسهال

اگر عوارض مثل خونریزی یا درد شدید را تجربه کردید، فورا با پزشک تان تماس بگیرید.

ریزترین علائم بارداری در هفته های اول

چه زمانی برای سقط جنین دیر است؟

اگر قصد سقط جنین را دارید، آخرین زمانی که می‌ توانید اقدام کنید هفته 16ام بارداری است.

اگر من زیر 18 سال باشم، برای تصمیم ‌گیری باید اجازه همسرم را داشته باشم؟

بله، قبل از سقط جنین باید رضایت همسرتان را داشته باشید.

سوالاتی در مورد فرزند پروری

هزینه تربیت فرزند چه قدر است؟

مطالعات اخیر نشان داده است که هزینه نگهداری کودک از بدو تولد تا 18 سالگی حدود 232000 دلار است. این هزینه‌ ها شامل مسکن، تحصیل، پوشاک، غذا و غیره می ‌شود.

آیا من شرایط مناسبی برای تربیت فرزند دارم؟

خانواده ‌های مختلف معیار های متفاوتی دارند. اگر یک مادر مجرد یا نوجوان هستید، ممکن است با چالش‌ های متفاوتی نسبت به زوج متاهلی که در حال حاضر بچه دارند، روبرو شوید. فقط باید ببینید آیا آمادگی و توانایی بزرگ کردن کودک تان را دارید یا خیر.

چگونه برای تولد نوزاد آماده شوم؟

در طول دوران بارداری تان می ‌توانید در کلاس ‌های زایمان و فرزندپروری شرکت کنید. بسیاری از آن ها در بیمارستان‌ هایی برگزار می ‌شوند که احتمالا فرزندتان را در آن جا به دنیا خواهید آورد.

۹ تا از نکات بارداری (قبل، حین و بعد از بارداری)

سوالاتی در مورد واگذاری فرزند

واگذاری فرزند چگونه است؟

اگر تصمیم بگیرید که یک خانواده دیگر فرزندخواندگی کودک تان را بر عهده بگیرید، والدینی انتخاب خواهند شد که صلاحیت لازم را داشته باشند.

آیا می ‌توانم خانواده جدید فرزندم را خودم انتخاب کنم؟

بله. این کاملا به شما مربوط می‌ شود که چه کسی کودک تان را بزرگ کند. علاوه بر این، همه والدین کاندید باید یک پروسه غربالگری کامل را انجام بدهند تا اطمینان حاصل شود که کودک شما در خانه ‌ای امن و پر مهر خواهد بود.

اگر فرزندم را به والدین دیگری بسپارم، فرزندم نسبت به من چه احساسی خواهد داشت؟

از آن جایی که اکثر فرزندخواندگی‌های امروزی مادر واقعی اجازه ملاقات کودک را دارد، فرزند شما با سوالات مشابهی که فرزندخواندگان در گذشته داشتند، بزرگ نمی ‌شود. اکثر کودکانی که امروزه به فرزندخواندگی گرفته می ‌شوند از همان ابتدا درباره مادران شنان می ‌دانند و به آن ها اجازه داده می‌ شود تا از داستان فرزندخواندگی شان کاملا باخبر باشند.

سایر سوالات رایج در مورد بارداری ناخواسته

من نمی ‌توانم در خانه فعلی ‌ام بمانم. کجا می توانم بروم؟

زایشگاه ‌ها مکان ‌های امنی برای زنان بارداری که در دوران بارداری مکان ثابتی برای زندگی ندارند، هستند. معمولا این خانه ‌ها بدون هیچ هزینه‌ای به شما سرپناه، مشاوره و سایر کمک‌ ها را ارائه می ‌دهند.

چطور با خانواده ‌ام در این باره صحبت کنم؟

در میان گذاشتن این مسئله با خانواده‌، به خصوص والدین تان، واقعا معزل بزرگی است. وقتی با خانواده ‌تان در مورد بارداری ناخواسته صحبت می‌ کنید، به آن ها بگویید که حمایت شان چقدر برایتان اهمیت دارد. آنها ممکن است از این خبر شوکه شوند، بنابراین فرصت بدهید تا واکنش نشان دهند و خبر را هضم کنند.

اگر نگران این هستید که خانواده‌ تان واکنش منفی نشان دهند یا از شما حمایت نکنند، می ‌توانید یک مشاور پیدا کنید تا به شما در دادن این خبر کمک کند.

نشانه های اولیه بارداری: 14 علامت واضح که باردارید!

آیا باید به پدر بچه بگویم؟

معمولا توصیه می‌ شود که با پدر کودک صحبت کنید. اگر در موقعیتی هستید که گفتن این مسئله به پدر غیرممکن یا مشکل‌ ساز است، با یک مرکز بارداری تماس بگیرید تا به شما بگویند چطور بدون پدر کارها را پیش ببرید.

طبیعی است که سوالات زیادی در مورد بارداری ناخواسته داشته باشید، از جمله این که چه کاری انجام بدهید و چطور بین گزینه‌ ها یکی را انتخاب کنید. اگر در این شرایط هستید منابع زیادی برای کمک وجود دارد.

با یک مشاور مشکلات بارداری ناخواسته تماس بگیرید. این متخصصان آموزش دیده‌ اند تا به تمام سوالات بارداری ناخواسته شما پاسخ داده و توصیه ‌های بی‌طرفانه ‌ای را برای کمک به شما ارائه بدهند.

بعد از رابطه جنسی محافظت نشده یا زمانی که کاندوم مشکل داشته، چه کاری می ‌توانم انجام بدهم؟

اگر کم تر از سه روز پیش این اتفاق افتاده است، می ‌توانید قرص ضد بارداری Norlevoرا از داروخانه خریداری کنید. شما نیازی به نسخه پزشک ندارید. قرص ضد بارداری صد در صد شما را از خطر حاملگی مصون نگاه نمی ‌دارد. اگر پریودی تان بیش از یک هفته تاخیر دارد، تست بارداری بدهید. می ‌توانید تست بارداری را از داروخانه خریداری کنید.

اگر کم تر از 5 روز پیش رابطه جنسی نا ایمن و محافظت نشده داشته ‌اید، می توانید آیودی (IUD) را داخل رحم تان قرار بدهید. این وسیله از ادامه بارداری و بارداری جدید جلوگیری می‌ کند.

قرص ضد بارداری چقدر موثر است؟

اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته ‌اید، برای جلوگیری از بارداری می ‌توانید قرص ضد بارداری لوونورژسترول را تا 72 ساعت و قرص ellaOne تا 120 ساعت مصرف کنید. قرص ضد بارداری از 85 درصد از بارداری ‌های احتمالی جلوگیری می ‌کند. هر چه مصرف این قرص را بیشتر به تعویق بیندازید، اثربخشی آن کم تر خواهد بود (95٪ در عرض 24 ساعت، 85٪ در 24 تا 48 ساعت، 58٪ در عرض 48 تا 72 ساعت ). اثربخشی این قرص بعد از 72 ساعت نامشخص است.

قرص ضد بارداری را از کجا تهیه کنم؟

شما می ‌توانید این قرص را از داروخانه خریداری کنید و نیازی به نسخه هم ندارید.

۱۰ نکته از کارهایی که قبل از بارداری باید حتما انجام دهید!

آیا سقط جنین می ‌تواند باعث چسبندگی رحم شود؟

تحقیقات زیادی در مورد چسبندگی رحم بعد از کورتاژ ساکشن انجام شده است . بسیاری از این تحقیقات بر روی زنانی متمرکز بود که تحت کورتاژ ساکشن قرار گرفتند. کورتاژ ساکشن حاملگی سالم (نه سقط جنین)، با آماده‌ سازی دهانه رحم با دارو و آنتی ‌بیوتیک بعد از آن، احتمال چسبندگی ناچیزی به همراه دارد که تقریبا 1 در 1500 است. در واقع، چسبندگی لزوما بر باروری تأثیر نمی‌ گذارد.

آیا سقط جنین می ‌تواند من را نابارور کند؟

این عارضه بسیار نادر است اما اگر رخ بدهد، معمولا به دلیل عفونت است. برای جلوگیری از عفونت در کلینیک آنتی ‌بیوتیک به شما داده می ‌شود. هیچ دلیل علمی برای کاهش باروری بعد از سقط وجود ندارد.

دلایل باردار نشدن زنان بعد از سقط جنین :

  • افزایش سن که با کاهش باروری همراه است.
  • عفونت نهفته کلامیدیا

اگر با بارداری ناخواسته‌ ای روبرو شوم اما نخواهم سقط جنین کنم، چه گزینه‌ هایی وجود دارد؟

آیا بارداری شما ناخواسته است اما مخالف سقط جنین هستید، می ‌توانید انتخاب کنید که حاملگی تان را به پایان برسانید یا کودک تان را به والدین دیگر بسپارید.

چه زمانی ضربان قلب شروع می‌شود و به چه معنا است؟

از حدود هفته ششم بارداری ( حدود چهار هفته بعد از لقاح )، ممکن است قلب کودک شروع به فعالیت کند. این بدان معناست که چند سلول ایجاد شده است که بعدا قلب را تشکیل می ‌دهد. این سلول ‌ها می ‌تپند و خون را به گردش در می ‌آورند. با این حال، قلب هنوز کاملا تشکیل نشده است. این تکامل تا حدود هفته دوازدهم بارداری اتفاق نمی ‌افتد.

چه طور می ‌توانم یک کپی از پرونده ‌ام را درخواست کنم؟

در صورت درخواست می ‌توانید یک کپی از ( بخشی از ) پرونده‌تان را دریافت کنید. می ‌توانید در ساعات اداری روز های کاری نسخه را از پذیرش دریافت کنید. البته باید شناسنامه ‌تان را نشان بدهید.

حتما بخوانید: آموزش ۲۰ نکات مهم قبل از بارداری برای زنان

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. انسان‌هایی هستند که حق حیات دارند؛ این حق را خدا به آن‌ها داده است. اما انسان‌های دیگری هستند که فکر می‌کنند مختارند این حق را از آنان بگیرند؛ آنانی که اتفاقا عزیزترین افراد زندگی‌شان هستند. انسان‌هایی که در مرحله جنینی هستند اما انسان هستند حتی اگر هنوز به چهار ماهگی جنینی هم نرسیده باشند و روح در آن‌ها دمیده نشده باشد، باز هم انسان هستند و می‌توانند در جامعه انسانی اثرگذار باشند.

  2. در مورد اثرات روحی بدی که سقط جنین بر مادر می ذاره چیزی گفته نشد .ضمن اینکه به صورت علمی قابل اثباته که احتمال بارداری در آینده از زن گرفته بشه و هیچ وقت دیگه ای طعم مادری رو نچشه همراه با احساس پشیمانی و ندامتی که از کشتن بچهمدی بچه ی خودش تا آخر عمر تحمل می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا