آموزش ورزش و سلامتی به کودکان 1 تا 8 ساله

آموزش شنا برای کودکان (تصویری و کامل)

bestkid b

احتمالا شما هم مثل بسیاری از افراد یادتان می آید که اولین بار چه زمانی و چگونه شنا کردن را یاد گرفتید. شاید علت آن ترس از آب و استخر باشد. یا شاید هم خاطره ای است که از والدین تان دارید که به دلیل نبود امکانات مجبور بودند به جای جلیقه نجات، بطری های پلاستیکی خالی را به هم وصل کنند تا دور بازوهای تان ببندید و شنا کنید.

حالا که خود ما در جایگاه والدین هستیم، این احتمال وجود دارد که خواسته یا ناخواسته ، نقشی در نحوه یادگیری شنا کردن فرزندان مان ایفا کنیم. البته، همان طور که احتمالا قبلا هم ( بار ها ) تجربه کرده اید، حتی بهترین برنامه ریزی های والدین هم همیشه نتیجه مورد نظر را به همراه ندارد. ما فقط کاری را انجام می دهیم که فکر می کنیم برای فرزندانمان سودمندتر است و امیدواریم بهترین نتیجه را بگیریم. اگر می خواهید خودتان مربی شنای کودک تان باشید، در این مقاله به ذکر چند نکته در مورد نحوه آموزش شنا به بچه ‌ها می پردازیم که به شما کمک می کند تا اوقات خوشی را برای فرزندان تان به وجود بیاورید.

شنا کردن کودکان و سایر مبتدی ها

قبل از هر چیز، توجه به این نکته مهم است که شناگران مبتدی در هر سنی باید با یک مربی شنا آموزش دیده و دارای گواهینامه شروع کنند. اگر شما در جایگاه والدین، مربی هم باشید که نور علی نور است . اما اگر خودتان از نظر فنی به همه اصول شنا مسلط باشید ولی مدرک نداشته باشید ، قطعا باز هم دوست دارید فرزندتان زیر نظر یک مربی حرفه ای، بهترین تکنیک‌ ها و شیوه ‌های ایمنی را یاد بگیرد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

راهکار های اصولی برای تشویق کودکان به ورزش

نحوه آموزش شنا به کودکان

هنگامی که کودک شما اصول اولیه را یاد گرفت ، می توانید خودتان در بقیه آموزش ها و یا تمرین ها او را همراهی کنید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، در ادامه چند دستورالعمل اساسی ارائه شده است که کمک تان می کند:

1-با کودک تان در آب راه بروید، بازو ها یا دست هایش را بگیرید تا او را روی آب نگه دارید.

2- از زیر بغل کودک تان بگیرید و مطمئن شوید که در آرامش است . از او بخواهید نفس بکشد، دستانش را مثل سوپرمن به بیرون دراز کند و چند ثانیه زیر آب فوت کند تا تمرین بازدم کرده باشد.

3- اگر فرزندتان مشکلی نداشت این روند را تکرار کنید و این بار او را رها کنید . در این حالت کودک احتمالا 5 ثانیه در آب شناور خواهد ماند.

4- از زیر بغل کودک تان بگیرید و از او بخواهید در حالی که به آرامی پاهایش را به عقب هل می دهد، در آب فوت کند.

5- این روند را تکرار کنید، اما این بار از او بخواهید با پاهایش به بالا و پایین ضربه بزند.

6- مرحله قبل را تکرار و او را رها کنید.

7- هنگام آموزش شیوه نفس کشیدن، از کودک بخواهید سرش را از آب بیرون بیاورد، نفس بکشد و بازو ها و دستانش را به سمت جلو حرکت دهد.

علت لجبازی در کودکان، تعریف روانشناسی و ۱۰ روش مدیریت

ویدیوهای آموزشی

 

 

اولین مهارتی که هر شناگر باید یاد بگیرد

فرو بردن سر به زیر آب می تواند برای بچه ها طاقت‌ فرسا و کمی ترسناک باشد. اما برای یادگیری زیر و بم شنا، غوطه ور کردن سر و گوش در آب امری ضروری است و این اولین چیزی که بچه ها باید یاد بگیرند . هنگامی که کودکان با آب راحت می شوند، می توانند بیشتر در آن فرو بروند. از طرفی هم برای ایمنی بیشتر شان لازم است یاد بگیرند تا بدون این که آب داخل بینی شان فرو برود یا داخل گلوی شان بپرد، سرشان را در زیر آب فرو ببرند.

تفسیر نقاشی کودک از دید روانشناسی (آموزش کامل)

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا