سلامت کودکان

12 بهترین درمان سرفه شبانه کودکان در طب سنتی

bestkid b

این که کودک شما دائما سرفه کند، ممکن است نگران‌ کننده باشد. اما علت آن معمولا سرماخوردگی یا حتی آلرژی است. از آن جایی که مصرف دارو های سرفه و سرماخوردگی بدون نسخه برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی‌ شود، ممکن است کمک کردن به کودک را چالش برانگیز کند ، مخصوصا اگر سرفه نگذارد شب‌ ها بخوابد. 7 روش رایج در طب سنتی برای درمان سرفه کودک وجود دارد که در ادامه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت و بعد هم پاسخ یک متخصص طب سنتی برای درمان این مورد را ببینید. حتما توصیه می کنیم مطلب 12 روش افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کودک را یاد بگیرید.

بهترین درمان ‌های طب سنتی برای تسکین سرفه کودک

  • نوشیدن مایعات گرم: کودک تان را تشویق کنید که مایعات زیادی بنوشد. مایعات گرم مثل چای بدون کافئین ، آب گوشت یا آب ‌گرم به همراه لیمو می ‌توانند به شل شدن مخاط و تسکین گلو درد کمک کنند.
  • استفاده از یک دستگاه رطوبت ‌ساز: بدون شک هوای خشک می ‌تواند سرفه کودک را بدتر کند. بهتر است یک دستگاه رطوبت ‌ساز سرد در اتاق کودک و نزدیک به جایی که می ‌خوابد، قرار دهید تا به تنفس بهتر او کمک کند.
  • تنفس بخارات آب گرم : اجازه دهید کودک شما بخار آب حمام یا دوش آب گرم را تنفس کند. این کار می ‌تواند به شل شدن مخاط و آرام کردن کودک قبل از خواب کمک کند.
  • خوردن خوراکی‌ های یخی : به کودک خوراکی ‌های سرد مثل بستنی بدهید تا احساس بهتری در گلوی آسیب ‌دیده ‌اش داشته باشد.
  • استفاده از محلول آب نمک و ساکشن: محلول ‌های سالین یا اسپری ‌های بینی می ‌توانند به شل شدن مخاط بینی کمک کنند . از کودک بخواهید محلول را به داخل بینی اسپری کند و اگر کوچک است، از ساکشن لامپی برای جلوگیری از آبریزش استفاده کنید.
  • خوردن یک قاشق عسل (برای کودکان بالاتر از 1 سال): یک قاشق چای ‌خوری عسل می ‌تواند به تسکین سرفه کمک کند، اما فقط باید به کودکان بالای 1 سال داده شود.
  • خوابیدن به میزان کافی: کودک را تشویق کنید تا به قدر کافی استراحت کند و بخوابد تا حالش زودتر خوب شود. با این که ممکن است سرفه در شب تشدید شود، اما رعایت نکات فوق می‌تواند سرفه را کم تر کرده و البته به خواب بهتر او کمک کند.

حتما بخوانید: شربت سیتریزین برای سرفه کودکان

7 توصیه یک متخصص طب سنتی برای درمان سرفه شبانه کودکان

درمان سرفه شبانه کودکان در طب سنتی معمولاً شامل استفاده از روش‌ها و مواد طبیعی است که می‌توانند به تسکین سرفه و بهبود کیفیت خواب کمک کنند. با این حال، مهم است که قبل از استفاده از هرگونه روش درمانی طب سنتی برای کودک با پزشک مشورت کنید تا از ایمنی و مناسب بودن آن اطمینان حاصل شود:

  1. عسل: مصرف یک قاشق چای‌خوری عسل قبل از خواب می‌تواند به تسکین سرفه کمک کند. توجه داشته باشید که عسل نباید به کودکان زیر یک سال داده شود.
  2. بابونه: چای بابونه به دلیل خواص ضدالتهابی و آرام‌بخشی که دارد، می‌تواند به تسکین سرفه و بهبود خواب کمک کند.
  3. زنجبیل: مصرف چای زنجبیل یا افزودن زنجبیل تازه به آب گرم نیز می‌تواند به تسکین سرفه کمک کند.
  4. بخور با اسانس‌های طبیعی: استفاده از بخور با اسانس‌هایی مانند اکالیپتوس یا نعناع می‌تواند به باز شدن مجاری تنفسی و تسکین سرفه کمک کند.
  5. آب و مایعات گرم: نوشیدن آب و مایعات گرم می‌تواند به آرامش گلو و کاهش سرفه کمک کند.
  6. استفاده از بالش بلندتر: قرار دادن بالش اضافی زیر سر کودک برای بالا بردن سر او در طول شب می‌تواند به کاهش سرفه شبانه کمک کند.
  7. حفظ هوای مرطوب در اتاق: استفاده از دستگاه بخور یا رطوبت‌ساز می‌تواند به جلوگیری از خشکی هوا و تسکین سرفه کمک کند.

بلد باشید: ۴ تا از بهترین و جدیدترین شربت های سرفه کودکان

دو نکته مهم تکمیلی

باز هم تأکید می‌شود که قبل از امتحان کردن هرگونه روش درمانی برای کودک، باید با یک متخصص پزشکی مشورت شود، به ویژه اگر کودک دارای شرایط پزشکی خاصی است یا داروهای دیگری مصرف می‌کند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

یادتان باشد ممکن است چند هفته طول بکشد تا سرماخوردگی کودک خوب شود. با این حال، اگر سرفه اش هم چنان ادامه دارد و با علائمی مثل تب بالا یا مشکل در تنفس همراه است، یا احتمال می ‌دهید که نشانه‌ یک بیماری جدی ‌تر است، در اسرع وقت به یک متخصص اطفال مراجعه کنید.

حتما بخوانید: بهترین و جدیدترین روش درمان سرماخوردگی کودکان چیست؟

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا