آموزش زبان انگلیسی به کودکان به زبان ساده

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 2 و 3 ساله

bestkid b

خیلی از پدر و مادرها دوست دارند در خانه به فرزندشان انگلیسی یاد بدهند ولی نمی دانند از کجا و چطور شروع کنند. آیا باید حتما به بهترین آموزشگاه زبان مراجعه کرد یا در منزل خیلی راحت به او با سرگرمی و کارهای جذاب آموزش داد؟ خب، ما اینجا هستیم تا همه نکات لازم برای این کار را در اختیارتان بگذاریم.

چگونه آموزش زبان انگلیسی به فرزندم در خانه را شروع کنم؟

خیلی ها به این فکر می کنند که به فرزندانشان در خانه انگلیسی یاد بدهند، اما درست نمی دانند باید از کجا و چطور شروع کنند. برای این کار لازم نیست که حتما زبان انگلیسی شما عالی باشد، مهمترین چیز این است که مشتاقانه کار را دنبال و فرزندتان را تشویق و تحسین کنید. وقتی کودکتان اشتیاق شما را ببیند خودش هم مشتاق یادگیری می شود.

اگر فرزندتان نتوانست خیلی زود به انگلیسی صحبت کند نگران نباشید و به او فرصت بدهید. یادتان باشد که بچه ها برای یادگیری به زمان نیاز دارند، پس صبور باشید و عجله به خرج ندهید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

با بازی و سرگرمی به بچه ها زبان یاد بدهید

بچه ها وقتی در حال بازی و سرگرمی هستند چیزهای مختلف را به طور طبیعی و بهتر یاد می گیرند. یکی از بهترین بازیها برای یادگیری زبان استفاده از فلش کارت است. با فلش کارت هم می توانید بازیهای مختلفی کنید و هم واژگان جدیدی به کودکتان یاد بدهید.

بازیهای دیگری هم هستند که برای آموزش زبان خیلی مفیدند مثل:

  • حدس کلمه
  • بازیهای آنلاین زبان
  • جستجوی گنج
  • بازیهای سنتی مثل مار و پله و بازیهای رومیزی

حتما بخوانید: دانلود رایگان ۳ نرم افزار برتر آموزش الفبای انگلیسی به کودکان ۱تا ۶ ساله

از موقعیت های روزمره برای آموزش زبان استفاده کنید

مزیت آموزش زبان انگلیسی در خانه این است که شما می توانید از اشیاء داخل خانه و همینطور موقعیت هایی که در طول روز پیش می آید برای آموزش زبان به فرزندتان استفاده کنید. به عنوان مثال:

  • وقتی کودکتان در حال پوشیدن لباس است یا وقتی خودتان در حال مرتب کردن لباسها هستید با او درباره لباس و اینکه این کلمه در انگلیسی چطور گفته می شود صحبت کنید و جملاتی که برای لباس پوشیدن استفاده می شوند را به او یاد بدهید. مثلا بگویید: Let’s put on your blue socks (بیا جورابای آبیت رو بپوش). It’s Dad’s T-shirt ( این تی شرت باباست).
  • موقعی که با کودکتان در حال تمیز کردن اتاق خوابش هستید، کلمه های مربوط به اسباب بازیها یا مبلمان را به او یاد بدهید؛ مثلا بگویید: Let’s put your teddy bear on the bed! (بیا خرس عروسکی رو روی تخت بزاریم!). Where is the blue car? (ماشین آبی کجاست؟).
  • موقع آشپزی یا خرید کردن کلمات مربوط به غذا و خوراکیها را آموزش بدهید. وقتی به سوپرمارکت می روید لیستی از کلمات انگلیسی با نقاشی کردن یا استفاده از تصویرش به کودکتان یاد بدهید. وقتی خرید کردید و به خانه برگشتید با اشاره کردن و نشان دادن هر کدام از اقلام، اسم آن را به انگلیسی با کودکتان کار کنید.

از کتابها و داستانها کمک بگیرید

بچه های کوچک عاشق کتابهای رنگارنگ و پر از عکس هستند. برای آموزش زبان انگلیسی به فرزندتان می توانید از تصاویر موجود در کتابها استفاده کنید. به هر تصویر اشاره کنید و اسم انگلیسی آن را بگویید. بعد می توانید از کودکتان بخواهید که به چیزهای مختلف اشاره کند و اسمش را بگوید یا مثلا بگویید: Where’s the cat? (گربه کجاست؟) و بعد از او بخواهید گربه را پیدا کند. بعد از مدتی می توانید به او یاد بدهید که برای پرسیدن هر چیزی به انگلیسی بگوید: What’s that? (اون چیه؟).

دانلود کنید: ۴ آهنگ انگلیسی شاد و جذاب برای کودکان زیر ۹ سال

یکی دیگر راههای فوق العاده برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان تماشای داستانهای کارتونی است. بچه ها عاشق کارتون هستند و دیدن فیلمها و برنامه های مخصوص کودکان به زبان انگلیسی هم به تقویت مهارت گفتاری و شنیداری آنها کمک می کند و هم روش سرگرم کننده و جالبی برایشان است.

از آهنگهای انگلیسی استفاده کنید

یکی دیگر از روشهای بسیار موثر برای یادگیری کلمات جدید و تقویت لهجه گوش دادن به آهنگهای انگلیسی است. مطمئنا کودک شما از شنیدن آهنگهای شاد انگلیسی مخصوص کودکان لذت می برد، حتی اگر نفهمد که در موزیک چه چیزی گفته می شود. سعی کنید از آهنگهایی استفاده که با حرکات مخصوصی همراه می شوند تا بتوانید کلمات جدیدی که در موزیک گفته می شود را با حرکت خودش نشان بدهید، مثلا چرخیدن، نشستن، پریدن و غیره را به همراه آهنگ انجام بدهید.

روی آموزش گرامر کار کنید

برای بچه های کوچکتر نیازی نیست که بخواهید گرامر انگلیسی را به طور مستقیم به آنها یاد بدهید، بلکه شما باید کاری کنید که کودکتان از طریق شنیدن، ساختارهای مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرد. مثلا وقتی درباره ظاهر کسی صحبت می کنید از have got استفاده کنید تا او متوجه ساختار جمله بشود، یا وقتی درباره قوانین مدرسه حرف میزنید روی must/mustn’t تاکید کنید تا کودک بفهمد که جمله با این ساختار چطور ساخته می شود. شنیدن ساختارهای گرامری از سنین پایین به کودک شما کمک می کند تا وقتی بزرگتر شد خیلی راحت و طبیعی از این گرامرها در جملاتش استفاده کند.

اگر فرزندتان در سن و سالی است که می شود گرامر را به او آموزش داد، می توانید از ویدئوها یا بازیهای مناسب برای این کار استفاده کنید تا او به روشی سرگرم کننده و جالب گرامر انگلیسی را یاد بگیرد.

یک روش موثر دیگر هم این است که از فرزندتان بخواهید چیزی که یاد گرفته را به خواهر، برادر یا یکی دیگر از اعضای خانواده یاد بدهد. توضیح دادن نحوه استفاده از گرامر به افراد دیگر، به کودک شما کمک می کند تا خودش هم روی آن مطلب مسلط تر شود.

۳ تا از بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی کودکان برای کامپیوتر

در شروع کار باید کدام کلمات و عبارات را آموزش بدهیم؟

موقع تصمیم گیری برای شروع کار آموزش زبان انگلیسی به فرزندتان، علایق و سلایق او را در نظر بگیرید و اجازه بدهید که او هم در این انتخال به شما کمک کند. می توانید آموزشتان را از موارد زیر هم شروع کنید:

  • اعداد (1 تا10؛ 10 تا20؛ 20 تا 100)
  • رنگها
  • صفات (مثل big (بزرگ)، small (کوچک)، tall (بلند)، happy (خوشحال)، sad (ناراحت)، tired (خسته) ).
  • اعضای بدن
  • اسباب بازی ها
  • لباسها
  • حیوانات (مانند حیوانات خانگی، حیوانات مزرعه، حیوانات وحشی)
  • غذاها

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید عادت کردن کودک شما به یادگیری زبان انگلیسی است. شما باید هر روز برای این کار وقت بگذارید و کودکتان را با انگیزه نگه دارید. مثلا بگویید: “وقت یاد گرفتن زبان انگلیسیه! امروز چه آهنگی گوش بدیم؟” و بعد دست به کار شوید و با شور و اشتیاق او را در مسیر یادگیری همراهی کنید. بچه ها خیلی زود عبارتهایی مثل Can I have…? (میتونم… رو داشته باشم؟)،Where is…? (…. کجاست؟)، What colour is it? (این چه رنگیه؟)، It’s… (این…. هست)، I like… (من …. رو دوست دارم)، I don’t like… (من… رو دوست ندارم) را یاد می گیرند.

حتما دانلود کنید: ۸ کارتون آموزش زبان انگلیسی به کودکان زیر ۸ سال

فرقی نمی کند از چه روشی برای آموزش زبان به فرزند دلبندتان استفاده می کنید، مهم این است که صبر و آرامش داشته باشید و سعی کنید تا جایی که می توانید سرگرم شوید تا یادگیری زبان انگلیسی به تجربه ای لذت بخش برای شما و کودکتان تبدیل شود.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا