تغذیه کودک

معرفی ۵ تا از بهترین مارک های پستانک برای نوزادان در ایران

bestkid b

ممکن است از همان روز اول تولد نوزاد تصمیم گرفته باشید، برای ساکت کردن نوزاد وی را به پستانک عادت دهید. در ادامه این مطلب می خواهیم ۵ تا از بهترین مارک های پستانک برای نوزادان که در ایران موجود می باشد را به شما معرفی نماییم.

مقدمه:

چرا با وجود اینکه پستانک هیچ ارزش تغذیه ای نداره باز هم گفته می شود که باید به کودک پستانک بدیم؟ پاسخ این سؤال واضحه!!! چونکه ماهیت و غریزه نوزاد به مکیدن انگشت دست بسیار مورد توجه بچه بوده و براش دلپذیره و از نظر عاطفی حساس خوبی درونش ایجاد می شه. امروزه روانشناسها میگن بچه هایی که پستونک میخورن نسبت به اونایی که نمیخورن در بزرگسالی آرامش بیشتری دارن.  درواقع یکی از وسایل نوزاد که جزو ملزومات سیسمونی نیز به شمار می رود همین پستانک است که در اشکال و مارک های مختلفی نیز موجود می باشد. به همین دلیل هنگام خرید پستانک نکاتی را باید مد نظر قرار داد تا پستانک تهیه شده، کیفیت و محبوبیت بیشتری داشته باشه. ادامه این مطلب رو بخونید تا با این نکات مهم آشنا بشید.

کلیپ :

 

حتماً بخوانید: ۵ تا از بهترین مارک های شیشه شیر نوزاد +لیست قیمت جدید

ویژگی های یک پستانک خوب:

  • سبک باشد.
  • زود مستهلک نشود بخصوص بخش سرپستونک.
  • پستانک ارتودنسی و هماهنگ با ساختار داخلی دهان و دندان نوزاد و رشد آنها باشد.
  • سری سیلیکونی بدون مزه و بو شفاف بهتر از انواع لاتکس قدیمی است.
  • دارای درپوش قفل شو یا محفظه نگهداری مخصوص باشد تا کثیف نگردد.
  • دارای دستگیره برای سهولت جابجایی توسط والدین و حتی خود نوزاد باشد.
  • روی بدنه پستانک منافذ و سوراخ هایی برای جریان هوا و تنفس پوست نوزاد تعبیه شده باشد.
  • طرح و رنگ زیبایی داشته باشد و شیک بوده تا بتوان آنرا با لباس های کودک سِت کرد.
  • طراحی به اندازه ، همگام و متناسب با صورت کودک داشته باشد و بخوبی روی صورت نوزاد بنشیند.
  • امکان نصب بند گیره و حتی وسایل دیگری مثل عروسک را داشته باشد.
  • طراحی ساختار کلی بگونه ای باشد که از بالا برای بینی و از کناره ها برای لپ های بچه مزاحمت ایجاد نکند.
  • قابلیت استریل کردن چه با آب جوش یا دستگاه های استریل را داشته باشد.
  • بعضی مدل ها حتی برای قرارگیری در ماشین ظرفشویی نیز مجاز هستند.
  • جذابیت ظاهری پستونک نقش موثری در پذیرش توسط کودک بخصوص در برخورد اولیه خواهد داشت.
  • برای بازه های سنی مختلف تولید شده باشد مثلا برای بدو تولد تا ۶ ماه یا ۶ الی ۱۲ یا ۱۸ و حتی بعد از هجده ماهگی.

حتما سر شیشه و پستانک ارتودنسی بخرید

پستانک شاید در برخی مواقع جایگزینی برای سینه مادر باشد اما استفاده مکرر از آن توصیه نمی شود. مکیدن برای نوزادان نیاز اساسی است که به آن ها اجازه می دهد تا ارتباط مستقیمی با مادر برقرار کنند. به همین علت، پستانک نوک پستان مادر را به یاد آورده و می تواند برای نوزاد مفید باشد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

توصیه دندانپزشکان، این است که برای کودک‌ خود حتما سر شیشه و پستانک ارتودنسی بخرید. این وسیله‌ها در اندازه‌های گوناگون موجود هستند و سر آنها به گونه‌ای است که مکیدن آن باعث آسیب به دندان‌ها و فک کودک‌ نمی‌شود. پستانک‌های ارتودنسی، تاشو و متقارن با توجه به شیوه طبیعی رشد کام، دندان‌ها و لثه ساخته می‌شود. حتی چنانچه در دهان به حالت واژگون قرار گیرند، این ویژگی‌ها را حفظ می‌کنند. برخی پستانک‌ها از سیلیکون تهیه شده‌اند. پستانک‌های سیلیکونی بدون بو و مزه بوده و بادوام‌تر از پستانک‌های لاتکس هستند.

به منظور رعایت بهداشت، همه پستانک‌ها با درپوش‌های حفاظت‌کننده ارائه می‌شوند و از آنجا که منفذدار هستند، قابلیت استریل شدن با بخار را دارند. این پستانک‌ها دارای دسته حلقوی ایمنی و سوراخ‌های هوا در بدنه هستند تا از تحریک پوست حساس کودک جلوگیری کنند.

۱- پستانک فیلیپس اونت:

تولیدات فیلیپس اونت عموما” بعنوان برندی معروف و جهانی در نزد مادران در کشورهای مختلف از جایگاه و اعتماد بالایی برخوردارند و تعدادی از تولیدات Avent با انتخاب متخصصین حوزه کودک و سایت های بین المللی برنده جوایز جهانی شده و رضایت بسیار بالایی را در بین مادران پدید آورده اند. مجموعه اونت ایران فروشگاه تخصصی فیلیپس اونت در گستره کشوری است که چندین سال است بصورت تخصصی به فروش محصولات Philips avent در سراسر کشور از پنجره وبسایت خود می پردازد.
ویژگی های خرید از سایت اونت ایران aventiran.ir:

  • طیف نسبتا” کامل و متنوع از محصولات فیلیپس Avent در ایران
  • داشتن نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی
  • ارائه توضیحات انحصاری همراه با عکس ها و فیلم های متنوع برای هر محصول
  • انعطاف درنحوه پرداخت متناسب با نیاز مشتری (ازجمله شیوه پرداخت در محل در سراسر ایران)
  • برگزاری جشنواره ها فروش در برهه های مختلف
  • عرضه مستمر برخی از اجناس جدید تولیدی توسط کمپانی مادر
  • سیستم توزیع و تحویل متنوع برای ارسال کالاها متناسب با نیاز مشتری بطوریکه تحویل ۲ تا ۳ ساعته پس از ثبت سفارش در تهران برای مشتریان اونت ایران در ساعات کاری امکان پذیر است

این برند توانسته نظر مساعد خریداران را هم جلب کرده و در میان پرفروش ترین ها و بهترین مارک پستانک برای نوزادان قرار گیرد.

۲- پستانک چیکو:

چیکو

دیگر برند شناخته شده محصولات کودک یعنی چیکو chicco ایتالیا هم با مدل ارتودنسی یکپارچه سیلیکونی نرم خود موسوم به نچرال فیت در این بخش از بهترین های ما حضور دارد . چیکو روی طراحی این پستونک بخصوص بخش سرپستانکی با مشورت متخصصان امر بسیار متمرکز شده و مدل خوبی را ارائه کرده است تا همانطور که از اسم اش پیداست بتواند یک قرارگیری طبیعی را در دهان کودک داشته باشد .

بخش عقبی متصل به بدنه باریک بوده و در ادامه هر چه به داخل دهان می آئیم با انحنا کمک می شود قرارگیری طبیعی این پستانک برای نوزاد در دهان اش در تعامل بخصوص با زبان بچه راحت باشد . چیکو بجای درپوش تکی این مدل خود را بمانند همقطارانش در کمپانی های اونت و مام هر دو را در یک باکس نگهداری کلی با قابلیت استریل نمودن جایگزاری کرده است . مادرانی که در لیست سیسمونی خود علاقه به این برند ایتالیایی دارند می تواند خرید پستانک ارتودنسی حدودا” ۶ دلاری نچرال فیت را در دستور کار خود قرار دهند

۶ تا از معایب استفاده از پستانک برای نوزادان

۳- پستانک مام(MAM):

mam

در مقام بعدی باز هم با مدل دیگری از برند MAM یعنی پستانک ارتودنسی مدل Air می رسیم که در طرح های جذاب و زیبایی ارائه می شود و با ۲ حفره متوازن بزرگ روی بدنه خود اجازه تنفس مناسب را به پوست کودک برای ساعت های طولانی می دهد. اگر از ابتدای مطلب با ما همراه بوده باشید خاطرتان هست که در اول مقاله که ابتدا ویژگی های مورد نظر برای خرید پستانک خوب را برشمردیم یکی از موارد مورد توجه تعبیه مجاری تردد هوا روی بدنه برای نفس کشیدن پوست بچه بود. خوب از این منظر شاید بتوان این مدل از مارک مام را بهترین در بازار دانست چرا که کمپانی سازنده با هوشمندی توانسته بزرگترین سوراخها را در دو طرف میانه بدنه فراهم آورد در عین حالی که به زیبایی و کارآیی هم لطمه ای نخورده و بدین ترتیب میتواند برای پوست هایی که به تماس این وسیله حساسیت نشان می دهند بهترین انتخاب باشد چرا که کمترین اصطکاک را بنوعی ایجاد می کند و اپیدرم براحتی تنفس خواهد کرد.

بخش مهم سری بمانند دیگر مدلهای این برند سیلیکونی بادامی شکل بوده و برای شش ماهگی به بالا توصیه گردیده است . این مدل هم همراه با باکس استریل اهدا می شود و نکته جالب این است که avent هم بعد از پرده برداری mam از این لاین خود، مدتی بعد همین تازگی ها مدلی موسوم به ultra air را روانه مغازه های سیسمونی نوزاد ساخته تا رقابت تنگاتنگ این دو تولیدکننده سرشناس شانه به شانه و مدل به مدل در این حوزه پرمصرف و پرتوجه محصولات کودک ادامه داشته باشد.

۴- پستانک مام لاو(mumlove):

مام-لاو

درب پروانه ای این محصول مانع آلوده شدن پستانک می شود. ضد گرد و غبار و ضد حساسیت است و بدون ماده مضر BPA می باشند. مانند سایر پستانک ها انواع مختلفی دارند که با سری های مختلف سیلیکونی و ارتدنسی تعبیه شده اند و مناسب برای همه نوزادان، مخصوصا سه ماه به بالا طراحی شده اند.

۵- پستانک یومی(Umee):

پستانک-یومی

پستانک یومیی در رنگ و طرح های متنوع به بازار عرضه شده است . پستانک یومیی دارای جنس سری سیلیکون و مناسب برای ۶ تا ۱۸ ماه می باشد. از دیگر مشخصات این پستانک یومیی سر گرد می توان به منفذ روی بدنه پستانک جهت جریان داشتن هوا روی پوست نوزاد اشاره کرد.

تا زمانی که فرآیند شیردهی به طرز صحیح انجام نشده است، از دادن پستانک به کودک اجتناب کنید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا فرآیند شیردهی به طرز صحیح انجام شود. بنابراین به طور کلی توصیه می شود که تا ۱ ماهگی به نوزاد پستانک ندهید.

نوزادان که تازه متولد شده اند میل به مکیدن دارند، آن ها حتی قبل از تولد نیز انگشت خود را می مکند. در حالت کلی مکیدن به راحت تر خوابیدن کودک نیز کمک می کند به این دلیل که به نوزاد حس آرامش می دهد. معمولا آماده شدن مادر برای شیر دادن به نوزاد خود و یا آماده کردن شیر خشک کمی زمان بر است و در این مدت زمان معمولاً نوزاد بی تابی می کند. پستانک وسیله مناسبی برای سرگرم کردن و پرت کردن حواس نوزاد در این زمان، می باشد و نوزاد را آرام می کند. استفاده از پستانک در هنگام خواب خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید: ۳تا از بهترین شیرخشک ها در ایران برای وزن گیری نوزادان کدامند؟

چند توصیه مهم برای دادن پستانک به نوزاد

اگر تصمیم به استفاده از پستانک برای نوزاد خود دارید، مواردی را باید مد نظر قرار دهید. این موارد عبارتند از:

نکته ۱- برای شستن شیشه شیر پلاستیکی از ماشین ظرف‌شویی استفاده نکنید یا با مواد شوینده قوی نشویید؛ چون باز هم موجب شکستن مولکول «بیسفنول A» می‌شود و این ماده راحت‌تر جذب بدن کودک می‌شود. بهتر است شیشه شیر کودک را به وسیله دست و با مواد شوینده ملایم بشویید.

نکته ۲- شرکت‌های سازنده شیشه شیر و سایر وسایل پلاستیکی کودکان، روی محصولات خود برچسب «بدون BPA» را نصب کرده‌اند. این محصولات پلاستیکی فاقد ماده «بیسفنول A» هستند و شما می‌توانید این محصولات را خریداری کنید.

نکته ۳- خرید پستانک می تواند در برخی شرایط کاملا” به کمک شما آید مثلاً بعد از واکسیناسیون نوزاد، کمک به خواب رفتن، در مسافرت بخصوص با هواپیما، در مکان های عمومی که بچه بی حوصلگی بخرج می دهد.

نکته ۴- امروزه اکثر برندهای تولیدکننده بهترین مارک پستانک ها محصولات خود را در پک های ۲تایی با کمی تفاوت در طراحی عرضه می کنند که این امر کمک می کند هم تنوع حفظ شود و هم حداقل همیشه یکی تمیز و آماده بکار باشد و البته یکی هم بدلیل استفاده مکرر زود مستهلک نگردد.

نکته ۵- یک پستانک ارتودنسی مناسب انتخاب کنید

نکته ۶- پستانک را به طور مرتب پاکسازی و استریل کنید.

نکته ۷- به محض اینکه شاهد بروز ترک و یا زخم روی لب و دهان نوزاد شدید، نوع پستانک را تغییر داده و یا با پزشک مشورت کنید.

نکته ۸- کودک خود را مجبور نکنید تا پستانک را به دهان گیرد و برای پذیرش پستانک توسط نوزاد، هرگز پستانک را با شکر یا عسل مزه دار نکنید.

نکته ۹- هنگامی که کودک گرسنه است، از پستانک استفاده نکنید.

نکته ۱۰- هرگز پستانک را  با دهان خود پاک نکنید زیرا دهان بزرگسالان حاوی باکتری هایی است که برای سلامت نوزاد مضر است.

مخاطبان ارجمند! لطفاً چنانچه سؤال یا ابهامی در مورد این مطلب دارید در بخش نظرات از ما بپرسید تا پاسخ دهیم.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام من ۴ماه به دوقلوهام باشیشه شیر پلاستیکی پنبه ریز شیر دادم که حاوی بیسنفول ا بوده چیکارکنم از بدن نوزادام دفع بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا