آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکان

12 بهترین بازی هوشی برای کودکان زیر 8 سال (اندروید آیفون)

bestkid b

در این مطلب و در ادامه بازی ها و سرگرمی های کودکان، با کمک مجله معتبر پرنت مپ، 12 بازی هوشی-فکری ویژه کودکان زیر ۵ سال را برای اندروید و آیفون به شما معرفی می کنیم تا به کمک آنها کودکی باهوش تر داشته باشید. حتما این مطلب را هم بخوانید که چطور اثرات منفی استفاده از موبایل و تبلت برای کودکان را به مثبت تبدیل کنیم؟

۳ روش افزایش هوش کودکان

۱-بالا بردن احساس امنیت در آنها

جالبترین نکته درمورد افزایش هوش در کودکان ایجاد احساس امنیت در آنهاست. هنگامی که کودک شما تازه متولد شده، شما با بی خوابی در جنگ هستید، از اجتماع دور افتاده اید و وظایف جدیدی روی شانه های شما سنگینی می کند، ایجاد احساس امنیت در کودک بیشتر از هر زمان دیگر اهمیت دارد. اما داشتن یک رابطه قوی با شریک زندگی خود نیز یکی از بهترین راه ها برای دادن احساس امنیت به کودک است. شاید نوزاد متوجه کلمات شما نشود اما به خوبی می تواند احساساتی که میان شما و همسرتان وجود دارد را درک کند. برای بالا بردن احساس امنیت در کودکان به استراحت، ورزش در آنها دقت بیشتری داشته باشید.

۲-تغذیه سالم و ابراز محبت برای افزایش هوش کودکان

در دوران بارداری با جنین خود حرف بزنید و او را صدا کنید و کولین مصرف کنید، این ماده مغذی در گوشت، تخم مرغ و حبوبات وجود و از نوشیدن قهوه و خوردن دارو بدون تجویز پزشک اجتناب کنید. همچنین تیروئیدتان را آزمایش کنید زیرا کم کاری خفیف تیروئید در خانم های باردار سبب کاهش معنی داری در هوش کودکان می شود.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

بعد از بارداری هم ، تغذیه با شیر مادر به مدت حداقل یک سال، جلوگیری از مواجهه زودرس شیرخوار با تلویزیون و سعی در آموزش استفاده از ابزارآلات ساده موسیقی به بچه‌ها باعث بالا رفتن ضریب هوشی آنها می شود. البته با وجود آنکه موارد فوق همگی منطقی و ثابت شده هستند، ولی برخی از پزشکان آنها را توصیه نمی‌کنند. چراکه معتقدند وظایف والدین به‌اندازه کافی سخت و پیچیده است و نباید بار اضافی دیگری بردوش پدر و مادر قرار داد.

همچنین عشق ورزیدن و بوسیدن کمک می کند در مغز کودک اتصالات عصبی بیشتری توسعه پیدا کند، که در نتیجه باعث باهوش شدنش می شود. یکی از راه های عشق ورزیدن به نوزادان بوسیدن آنهاست. تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته که همگی گویای این مطلب هستند.

۳-مطالعه و پرسش و پاسخ از کودکان

سعی کنید همیشه در حضور کودکتان مطالعه کنید تا آنها هم شما را الگوی خود قرار دهند و مبه مطالعه علاقمند شوند. مطالعه در کوکان باعث می شود مغز آنها تحریک شود تا با جهان ارتباط برقرار کند و دانش پیش‌زمینه‌ای درباره‌ی جهان به‌دست بیاورد. مطالعه پایه و اساس هرگونه یادگیری است و کودک را قادر می‌سازد تا محتوای همه‌ی زمینه‌ها از جمله ریاضی و علوم را جذب کند و آنها را به‌کار بگیرد.

همچنین می توانید از کودک خود پرسش‌های بدون پاسخ مشخص بپرسید. این گونه پرسش‌ها به کودک کمک می‌کند که روی دانسته‌های خود فکر کند و نظرش را بگوید. نگران این نباشید که فهم این پرسش متناسب با سن کم کودک‌تان نیست. به همین ترتیب نیز به‌خاطر به‌کار بردن واژه‌های نسبتا پیچیده نگرانی به دل خود راه ندهید. شاید کودک متوجه پرسش‌ها نشود، اما اگر واژه‌های این پرسش را چند بار در زمینه‌ی مرتبطی به‌کار ببرید، بالاخره متوجه حرف‌تان می‌شود.

۴-سرگرمی های فکری و اسباب ‌بازیهای ذهنی و بازی های گروهی

اسباب ‌بازیها و سرگرمیهای فکری و انجام بازی های گروهی کمک‌ بزرگی به‌ خلاقیتهای بزرگتر وی در آینده‌ خواهند کرد. والدین با ایجاد فضای‌ مناسب‌ و تحریک‌ کننده‌ برای‌ تعلیم‌ روزمره‌ می توانند از این سرگرمی های آموزنده استفاده کنند تا شاهد تإثیر شگرف آن بر ذهن کودک دلبند خود باشند.

بهترین بازیهای هوشی برای کودکان

1- بازی Star Chart

بازی هوشی کودک

یک بازی جالب و فوق العاده آموزنده برای کودکان است تا با کمک آن نام های بین المللی ستارگان کهکشان و محل آنها را یاد بگیرند. این موضوع کمک زیادی به فهم و درک آنها از جهان بزرگتر کهکشانی ارائه می دهد.

2- بازی شیمی و اختراع مواد Little Alchemy 2

بازی هوشی کودک 1

این بازی که میلیون ها نفر از کودکان در سرتاسر دنیا آن را بازی می کنند، به کودک آشنایی اولیه ای از شیمی و اختلاط مواد و نهایتا ساخت مواد جدید می دهد که این روش با متدی جذاب همراه است و خلاقیت و هوش کودک را افزایش می دهد.

3- بازی Flow Free یا جریان آزاد

بازی هوشی

یک بازی نسبتا ساده که تمرینی از رنگ ها و اتصال آنها و سرعت فکر کردن است. حتما این بازی را برای کودک خود نصب کنید و اجازه دهید روزانه بیست دقیقه آن را بازی کند.

4- بازی تمرکز برای کودکان Memory Game for kids

بازی هوشی 1

یک بازی جهانی کودکانه است که هدف آن تقویت تمرکز کودکان می باشد. در این بازی شما باید موجودات، اعداد و حروف شبیه به هم را با هم مچ کنید.

5- بازی Tornado Time Free- گردباد

Tornado Time Free یکی از بازیهای قدیمی اما خیلی سرگرم کننده و خوب برای بچه هاست. روش بازی هم خیلی راحت است. تنها کاری که کودک باید بکند این است که در نقش گردباد ظاهر شود و تا جایی که می تواند شهر را نابود کند و بالاترین امتیاز ممکن را بدست بیاورد. با اینکه ممکن است بزرگترها پیش خودشان فکر کنند این بازی خیلی خسته کننده و تکراری است، اما بچه ها زیاد متوجه تنوع کم بازی نمی شوند. علاوه بر این، برای خیلی از بچه ها جالب است که بخواهند بارها و بارها یک شهر کوچک را با گردباد خودشان خراب کنند و ببینند چقدر امتیاز می گیرند! این بازی سرعت عمل و دقت کودک را افزایش می دهد.

6- بازی Pokémon Playhouse- پوکمون پلی هاوس

بر خلاف بقیه بازیهای سری پوکمون، بازی Pokémon Playhouse رایگان است و مخصوص بچه های 3 تا 5 ساله طراحی شده. در این بازی بچه ها می توانند در مکانهای مختلف به گشت و گذار و کاوش بپردازند و همزمان با چند پوکمون بامزه بازی کنند. حتی در این بازی قسمتی هم وجود دارد که بچه ها باید از پوکمون خودشان نگهداری و مراقبت کنند. طراحی جذاب و جلوه های بصری زیبای این بازی آن را به گزینه خوبی برای بچه ها تبدیل کرده است.

7- بازی Toca Kitchen 2- آشپزخانه توکا 2

آشپزخانه توکا یکی از آن بازیهای جذاب است که آشپزی کردن را به بچه ها یاد می دهد. این بازی بامزه بدون خرید درون برنامه ای است و برای جنس خاصی هم طراحی نشده؛ بنابراین همه بچه ها می توانند از آن لذت ببرند. در آشپزخانه توکا هر چیزی که دلتان می خواهد می توانید درست کنید، از برگر گرفته تا سالاد و ماکارونی! فقط کافیست سری به یخچال بزنید و با استفاده از وسایل آشپزخانه یک غذای لذیذ و خوشمزه درست کنید!

8- بازی PLAYMOBIL Mars Mission- اکتشاف در مریخ

بازی PLAYMOBIL Mars Mission یکی دیگر از آن بازیهای ماجراجویانه و اکتشافی مخصوص بچه هاست که مطمئنا از آن لذت می برند. در این بازی کودک شما در نقش یک محقق ظاهر می شود که باید روی سیاره مریخ گشت و گذار و آیتم های مختلف بازی را پیدا کند. البته باید حواسش باشد که خیلی نمی تواند بیرون باشد و باید خیلی زود به سفینه اش برگردد! این بازی جذاب و پر ماجرا بچه ها را با فضا و اکتشاف در سیارات دیگر آشنا می کند.

9- بازی Townscaper- شهرساز

Townscaper نام یکی از جذابترین و خلاقانه ترین بازیهای تفننی موبایل است که با وجود حجم کمش، بسیار جذاب و سرگرم کننده است. بازیکنان در این بازی می توانند به سادگی و فقط با چند لمس مختصر شهر زیبایی بسازند. از آنجایی که Townscaper بازی خیلی راحتی به حساب می آید، گزینه ای عالی برای سرگرم کردن بچه های خردسال است. هیچ دستورالعمل خاصی وجود ندارد و هیچ هدف خاصی هم برای رسیدن در بازی گنجانده نشده. این بازی نه فقط برای بچه ها، بلکه برای تمام سنین مناسب است و گرافیک جذاب، جزئیات بصری فوق العاده و آرامش تحسین برانگیزی که با خودش به ارمغان می آورد باعث می شود هر کسی از آن لذت ببرد.

10- بازی Deep Loot- پیدا کردن گنج در اعماق اقیانوس

پیدا کردن گنج همیشه کار جالب و هیجان انگیزی بوده و بازی Deep Loot هم به خوبی توانسته ماجراجوییهای جالبی را برای یافتن گنجی در اعماق اقیانوس رقم بزند. هدف کلی بازی این است که شما با موجودات عجیب و غریب اعماق اقیانوس بجنگید و به اشیاء قیمتی دست پیدا کنید تا بتوانید قایق بزرگتر و لباسهای غواصی مجهزتری بخرید. فقط حواستان باشد که خیلی نمی توانید زیر آب بمانید و باید از وقتتان نهایت استفاده را بکنید!

11- بازی های عالی دیگر

حتما بخوانید: ۳ نرم افزار برتر کامپیوتر و گوشی، برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

اگر سوالی در زمینه بازی های فکری-هوشی کودکان دارید در بخش نظرات مطرح کنید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا