آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکان

بازی علمی برای کودکان (4 بازی رومیزی+ 4 بازی اندرویدی)

bestkid b

بازی کردن یکی از بهترین روشها برای آموزش مسائل مختلف به کودکان است. اگر دوست دارید فرزند دلبندتان درس علوم را به شیوه سرگرم کننده و جذاب یاد بگیرد می توانید از بازیهای علمی جورواجوری که وجود دارد کمک بگیرید. ما اینجا بهترین بازیهای علمی که همه چیز را درباره دنیای طبیعی به بچه ها یاد می دهند را به شما معرفی می کنیم. (منبع)

بازی های علمی با وسایل ساده در خانه

 

بازیهای علمی رومیزی

1- بازی فکری دست چین

یکی از بازی های عالی علمی و خلاقیتی کودکان می باشد. هدف بازی دستچین چهار نفره : افزایش اعتماد به نفس و کنترل هیجان شرح بازی : سرعت عمل و توانایی های شما را مورد ارزیابی قرار خواهد داد. بازیکنان باید هرچه زودتر لیوانهای خودشان را مانند تصاویر روی کارت ها بچینند . هر بازیکنی که زودتر بتواند5 لیوان خودرابه طور صحیح قرار دهدو زنگ را به صدا در آورد، برنده آن دور از بازی خواهد بود. در پایان بازی برنده کسی خواهد بود که کارت های بیشتری جمع کرده باشد.

حتما بخوانید:  ۱۲ بازی مناسب کودکان پیش دبستانی

2- Qurious Space: The Family Card Game – یک بازی خانوادگی جذاب

دلتان می خواهد کهکشانها و دنیایی فراتر از زمین را کشف کنید؟ پس حتما باید بازی فرازمینی Qurious Space را امتحان کنید! بازی Qurious Space: The Family Card Game بچه ها را به کاوش و رقابت با هم تشویق می کند. در این بازی دو طرفه با 90 کارت، شما همه چیز درباره فضا، کهکشانها و حتی حقایق ناسا یاد می گیرید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

خوبی این بازی این است که کل اعضای خانواده را دور هم جمع می کند و حتی این امکان وجود دارد که اجزای بازی را بر اساس سن و مهارتهای بچه ها انتخاب کنید. تعداد بالای بازیکنان و ماهیت سریع بازی یکی دیگر از مزیتهای بازی Qurious Space است. این بازی سرگرم کننده در واقع یک کلاس درس عالی و جذاب برای بچه های شماست.

3- زیست شناسی همراه با سرگرمی (زیست تاس)

اگر بچه هایتان به زیست شناسی علاقمندند می توانید این بازی را به آنها معرفی کنید. زیست تاس بچه ها را با ویروسها، سلول ها، میزبان ها و تکثیر اجزای ویروسی آشنا می کند. با اینکه ممکن است این بازی در ظاهر سخت به نظر برسد، اما یاد گرفتنش آسان است و بچه ها از رقابت با هم برای کسب بالاترین امتیاز ممکن لذت می برند.

با این بازی می توانید به شکلی جذاب و سرگرم کننده مطالب علوم و زیست شناسی را به بچه ها یاد بدهید.

بازی فیزیکی علمی: بازی علمی و آموزنده پیچ و مهره برای کودکان زیر ۸ سال

4- بازی بوم بال

بازی فکری بوم بال یک بازی ساده و هیجان انگیز برای کودکان و بزرگسالان است. مهم‌ترین عملی که در این بازی انجام می‌شود، ترکاندن بادکنک‌های رنگی است. اگر فرزند خردسال داشته باشید، می‌دانید که ترکاندن بادکنک‌های جشن تولد یک تفریح بزرگ برای این موجودات بازیگوش و پرنشاط محسوب می‌شود. اگر برای سرگرمی دورهمی‌های خود به فکری خرید اینترنتی بازی رومیزی هستید، از بازی فکری بوم بال غافل نشوید. مطمئنا با استفاده از این محصول حال و هوای متفاوتی به مهمانی خود اضافه خواهید کرد.

بازیهای علمی مخصوص گوشی

1- Planet Genesis ساخت سیارات

این بازی یکی از بهترین برنامه های علمی مخصوص کودکان و در مورد فضا است که تمام اطلاعات اولیه مناسب بچه ها درباره منظومه شمسی را در اختیارشان قرار می دهد. این بازی می تواند به عنوان سکوی پرتابی برای تشویق کودک شما به یادگیری مطالب مربوط به فضا عمل کند.

این بازی بهترین و زیباترین شبیه سازی از سیاره ها و محیط فضا را برای دستگاه های اندرویدی دارا می باشد که در آن شما قادر خواهید بود سیاره ی مورد نظر خودتان را با گرافیک جذاب 3 بعدی و جاذبه ی شبیه سازی شده بسازید (منبع)

بازی فیزیکی علمی: آموزش سرگرمی جالب و علمی بازی با برگ ها

2- بازی Educational Games for Kids

یکی از پرطرفدارترین بازی های علمی جهانی ست که در ایران هم محبوبیت قابل توجهی داشته است. شامل بازی‌های آموزشی برای کودکان در مهدکودک یادگیری اپلیکیشن‌های رایگان و بازی‌های مهارت‌های حرکتی ظریف سرگرم‌کننده می باشد. دنیایی از 15 بازی یادگیری کودکان. بازی های آموزشی برای کودکان نوپا 3 ماهه تا 5 ساله با اشکال هوشمند نوزاد به موضوعات مختلفی از جمله: اشکال هندسی، رنگ ها، منطق، اندازه ها و غیره می پردازد.

این بازی مناسب بچه ها در سنین پیش‌دبستانی و مهدکودک است و کودک شما را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. این برنامه علمی کودکانه با استفاده از شخصیتهای کارتونی معروف یعنی مکس و روبی، مفاهیم ساده علوم را به بچه ها یاد می دهد.

3- Immerse – یادگیری با واقعیت افزوده

بازی Immerse یکی از پر محتواترین برنامه های واقعیت افزوده (AR) موجود است که موضوعات علمی مختلف را به بچه ها یاد می دهد. در این بازی حقایق و اطلاعات علمی با مدل های سه بعدی حیوانات، ماشین ها، مناظر و موارد دیگر آموزش داده می شوند. خواندن حقایق، بازی کردن، کاوش در مدلها و پاسخ دادن به سوالات برای کسب امتیاز بیشتر باعث می شود Immerse به بازی متنوع و جذابی تبدیل شود که واقعا می تواند علاقه بچه ها به علم را بیشتر کند.

4- بازی های آموزشی به روش علمی از موسسه ذهن زیبا

این برنامه در قالب مجموعه بازی، با همکاری تیم بازی ساز و متخصصین آموزش علمی کودکان (کارشناس کاردرمانی) برای کودکان در رده بندی سنی پیش دبستانی (2 تا 7 سال) تهیه شده است تا بهترین تجربه آموزشی را در قالب بازی و سرگرمی به کودک دلبند شما ارائه دهد.

دانلود کنید: ۹ اپلیکیشن آموزشی برتر همراه با بازی برای کودکان (جهانی)

بازی های علمی آزمایشی عالی برای کودک

 

روش های موثر برای آموزش علوم به بچه ها در خانه (حتی برای آنهایی که از علوم متنفرند!)

  • یک برنامه درسی علوم خانگی سرگرم کننده بچینید و طبق آن پیش بروید.
  • یک کتاب کار بردارید و آزمایش‌های علمی آن را انجام دهید یا دنبال آزمایشهایی باشید که بازی و سرگرمی همراهند.
  • به همراه هم مستندهای علمی جالب، ویدیوهای علمی مخصوص بچه ها و یا برنامه های تلویزیونی علمی مناسب بچه ها تماشا کنید.
  • در کلاسهای علوم سرگرم کننده آنلاین شرکت کنید.
  • کتاب های علمی سرگرم کننده مناسب سن فرزندتان تهیه کنید و برایش بخوانید.
  • در طبیعت بگردید و از گردش در طبیعت و تحقیق در آن برای مشاهده حضور علم در زندگی واقعی استفاده کنید. می توانید یک میکروسکوپ کوچک برای فرزندتان بخرید تا با آن چیزهای مختلف را ببیند.
  • تلسکوپ، میکروسکوپ و سایر ابزارهای جالب و جذاب مرتبط با علم را در اختیار کودکتان بگذارید.
  • بازیهای علمی آنلاین را به کودکتان معرفی کنید.
  • از بازیهای رومیزی و دسته جمعی علمی برای سرگرم شدن و علاقمند کردن کودکان به علوم کمک بگیرید.
  • منابع مختلف (مثل بازیها، کتابها و مطالب علمی) را با هم ترکیب کنید و از آنها برای آموزش علوم به فرزندتان استفاده کنید. (منبع)

در ادامه باز هم بازی: 9 سایت بازی آنلاین کودکانه رایگان (آموزشی سرگرم کننده)

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا