آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکان

3 بازی برای نگهداری از نوزاد (سرگرم کردن بچه تا 2 سال)

bestkid b

در این پست ۳ بازی سرگرم کننده که بتوانید از کودک به راحتی نگهداری کنید را به شما معرفی می کنیم تا به کمک آنها بتوانید کودک خود را مشغول کنید.

مقدمه:

نوزادان همواره با بی قراری ها و نا آرامی های خود مادرشان را کلافه و خسته می کنند و مادران از این موضوع شاکی هستند. کاری که تمام افراد برای ساکت کردن بچه های بهانه گیر انجام می دهند بازی کردن با آنهاست . کودکان اغلبت مایل بیشتری به بازی با مادرشان دارند اما معمولا مادران وقت کافی برای بازی با کودکان را ندارند.

پس ما بازی هایی را به شما معرفی میکنیم که توانند این باز یها را به تنهایی یا با دوستانشان انجام دهند. روانشناسان تأکید زیادی به این نکته دارند که والدین باید ساعات بیشتری را به بازی با کودکان بپردازند و برای آنها وقت بگذارند. در ادامه با ۳ تا از بازی های سرگرم کننده برای کودکان آشنا می شوید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

فیلم پنج روش سرگرم کردن کودک دلبندتان:

پست مشابه : دانلود رایگان کتاب های بازی با کودک برای دختران و پسران کوچولو

۱- بازی قایم‌موشک:

بازی-قایم-موشک

کودکان علاقه زیادی به بازی قایم موشک دارند. بازی قایم موشک را می توان بصورت گروهی یا دونفره هم انجام داد. در مدل سنتی این بازی یک نفر چشم می‌گذارد و بلندبلند شروع به شمردن می‌کند تا بقیه افراد قایم شوند. به محض پایان یافتن شمارش، فرد، گشتن به دنبال دیگر بازیکن‌ها را شروع می‌کند. آخرین فردی که پیدا می‌شود باید در دور بعدی بازی چشم‌ بگذارد. بزرگترها می‌توانند این بازی را در فضایی تاریک انجام دهند تا هم هیجان بازی بیشتر شود هم فضای شادتری برای همه ایجاد شود. البته از ایمن بودن فضا مطمئن شوید. حتی می‌توانید به کسی که چشم می‌گذارد اجازه دهید از یک چراغ‌قوه استفاده کند تا در تاریکی بهتر بتواند در فضای خانه حرکت کند.

۲- بازی معما و پازل:

بازی-پازل

یکی از بازی هایی که برای جزو بازی های فکری هم محسوب می شود بازی پازل است. معماهای خلاقانه، شناختی و سرگرمی‌های حل مسئله، روشی مناسب برای لذت‌بردن و استفاده از وقت است. می‌توانید از فروشگاه چند بازی مناسب سن بچه‌ها بخرید یا خودتان معما و پازل‌‌ بسازید. از بچه‌ها بخواهید تصویری روی کاغذ یا تخته بکشند. سپس با استفاده از یک مداد طرح کلی از پازل بکشید. بعد با قیچی بخش‌هایی از طرح را جدا‌ کنید و از بچه‌ها بخواهید با کنار هم قراردادن تکه کاغذهای قیچی‌شده دوباره آن طرح را بسازند.

شاید به مطالعه این مطلب علاقمند باشید : آموزش ۵ تا از بهترین بازیهای گروهی کودکان زیر ۹ سال +فیلم

۳-رقصاندن نوزاد:

تحقیقات نشان داده است : وقتی ” ابراز محبت” به نوزاد همراه با ” آواز خواندن” و ” تکان دادن ” او باشد، اتصالات عصبی فراوانی را در مغز او به وجود می آورد که می تواند به رشد نوزاد در آینده کمک کند.

رقصاندن-نوزاد

روش بازی:

این شعر را برای کودکتان بخوانید و حرکت های گفته شده را انجام دهید. کودکتان حتما از این بازی خوشش می آید. نوزادتان را محکم با دستانتان بگیرید و بلند کنید. بعد او را با ملایمت روی سطح نرمی برقصانید.

شعر زیر را برایش بخوانید و کارهای گفته شده را انجام دهید:

  • نی نی کوچولو رو برقصون، (او را تکان دهید)
  • آروم بذار رو دامنت، (نوزاد را روی پاهایتان بگذارید)
  • یواش یواش نازش کن. (آرام گونه او را نوازش کنید)
  • نی نی کوچولو را برقصون، (دوباره او را بلند کنید و تکان دهید)

پیشنهاد ما این است که با ۱۰ تا از بازی های مفید کودکان از تولد تا ۲ سالگی آشنا شوید. چنانچه شما بازی بهتری را پیشنهاد می کنید آنرا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا