آموزش جذاب نقاشی به کودکان

نقاشي كودكانه ساده: آموزش با 15 روش متنوع (زیبا و جدید)

bestkid b

در این مطلب نقاشی کودکانه ساده جذاب را با کمک ویدیو و نکات آموزشی به کودکان یاد می دهیم. به این صورت که ابتدا فهرستی از ایده‌ های جالب و ساده نقاشی برای کودکان را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت و زیر هر کدام ویدیوی آموزشی شون درج میشه که تا حد امکان ساده، زیبا و جدید هستن و بعد هم چند نکته آموزش نقاشی به کودکان رو یاد می گیرید.

15 ایده ساده نقاشی برای کودکان

1-حیوانات بامزه

 

حیوانات بامزه مثل گربه‌ ها، سگ ‌ها، فیل‌ ها یا پروانه ‌ها را بکشید. جزئیات جالبی مثل لکه‌ ها، خطوط راه‌راه یا گوش‌ های شل و آویزان فیل را اضافه کنید. ما نقاشی ببر  و زنبور را پیشنهاد می کنیم (روی هر کدام که مدنظرتان است کلیک کنید)

2- اسب تک شاخ

 

یک اسب تک شاخ زیبا، فانتزی و دوست داشتنی، شاخ رنگی و طرح‌ های رنگارنگ بکشید. اجازه دهید تخیل تان هر کاری می ‌خواهد؛ بکند! آموزش این نقاشی با چندین روش در اینجا (کلیک کنید)


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

3- نقاشی قلب

 

ترسیم اعضای بدن به کودک یاد می دهد که عملکرد و اهمیت آنها را تشخیص دهد و همیشه از انها مواظبت کند. یک قلب ساده ترسیم کنید با روشهای مختلف (کلیک کنید)

4- جهان زیر آب

 

به سراغ اعماق اقیانوس بروید و ماهی‌ های رنگارنگ، دلفین‌ های بازیگوش و صخره ‌های مرجانی زیبا را بکشید.

5- وسایل نقلیه جاده

 

طرح اتومبیل، کامیون یا دوچرخه ‌ای را بکشید که در امتداد یک جاده پیچ در پیچ در حال رفتن است. فراموش نکنید مسافران و منظره پس‌ زمینه را هم اضافه کنید!

6- رنگین کمان و آفتاب

 

رنگین کمان رنگارنگ که در سر تا سر آسمان کشیده شده و ابر های پنبه ‌ای و خورشید خندان را بکشید. از رنگ ‌های شاد در رنگ ‌آمیزی ‌اش استفاده کنید.

7- پرنده های مختلف

 

نه فقط نقاشی بطور کلی، بلکه بطور خاص نقاشی پرندگان و سایر حیوانات برای کودکان فواید جالبی دارد که از نظر علمی و روانشناسی کاملا ثابت شده است. آموزش چندین مدل پرنده ساده زیبا و جدید در اینجا (کلیک کنید)

8- سونیک دوست داشتنی

 

سونیک یکی از محبوب ‌ترین شخصیت‌ های بازی‌ های ویدئویی تمام دوران است. طراحی بسیار آسانی دارد که همین باعث می ‌‌شود یک انتخاب عالی برای بچه‌ هایی باشد که می ‌خواهند کشیدن شخصیت ‌های بازی ‌های ویدئویی مورد علاقه ‌شان را یاد بگیرند.  آموزش ترسیم سونیک ساده و با چند روش اینجا

9- ورزش

 

عشق تان به ورزش موردعلاقه ‌تان را با رسم توپ فوتبال، حلقه بسکتبال یا راکت تنیس نشان دهید. با کشیدن ژست ‌های ورزشی پرانرژی به‌ آن جان ببخشید.

10- جنگل جادویی

 

با رسم یک جنگل رمزآلود با درختان بلند، حیوانات دوست‌ داشتنی و جن و پری‌ های پنهان به نقاشی جان بدهید. اجازه بدهید خلاقیت شما در این قلمرو جادویی خودش را نشان دهد. ترسیم طبیعت و جنگل با چند روش در اینجا

8 درس نقاشی فانتزی ساده با مداد (دخترانه و پسرانه)

11- شخصیت کارتونی مورد علاقه (بتمن)

 

شخصیت ‌های کارتونی محبوب تان مثل ابرقهرمانان، شاهزاده خانم ‌ها یا حیوانات را بکشید. ویژگی‌ های منحصر به فردشان را هم اضافه کنید. طراحی بتمن به چند روش در اینجا

12- طبیعت فصول مختلف

 

زیبایی هر فصل را با عناصر خاص آن به تصویر بکشید. به طور مثال بهار را با شکوفه گل، تابستان را با ساحل آفتاب، پاییز را با افتادن برگ درختان و زمستان را با مناظر پوشیده از برف نقاشی کنید.

13- طراحی بی‌ هدف

قلم تان را آزادانه بر روی کاغذ بگذارید و طرح‌ های جالب و غیر معمولی را بکشید. خطوط و اشکال تصادفی را به هم وصل کنید تا الگو ها و طرح‌ های منحصر به فردی ایجاد شود.

14- تعطیلات رویایی

می ‌توانید مقصد تعطیلات رویایی تان که می‌ تواند یک ساحل گرمسیری، یک کوه برفی یا یک شهر شلوغ باشد را ترسیم کنید. کشیدن بنا های معروف آن را خاص ‌تر می ‌کند.

15- پرتره خودتان

برای کشیدن یک پرتره از خودتان، مشخصه‌ های ظاهری و کاراکترتان وقت بگذارید. منحصر به فرد بودن تان را بر روی کاغذ جشن بگیرید!

این نقاشی ‌ها به کودکان در مورد موضوعات مختلفی ایده می ‌دهد و به هنرمندان جوان اجازه می‌ دهد تا ضمن این که مهارت ‌های هنری و تخیل شان را تقویت می ‌کنند، سرگرم هم شوند.

ویژگی های کودک رو از نقاشی ش بفهمید با این چند نکته ساده روانشناسی

نکاتی برای آموزش نقاشی به کودکان

در این بخش به چند نکته برای والدین در مورد نحوه آموزش نقاشی به فرزندان شان می ‌پردازیم.

1-انواع متریال نقاشی را در اختیار کودکان بگذارید: طیف وسیعی از ابزار نقاشی مثل مداد رنگی ، ماژیک، مداد رنگی و آبرنگ را در اختیار کودکان بگذارید، این کار به آن ها امکان می ‌دهد تا ترکیب ‌ها و جلو‌ه های مختلف را آزمایش کنند.

2- تکنیک ‌های نقاشی را نشان شان دهید: به بچه‌ ها نشان دهید که چطور اشکال، خطوط و الگو های اساسی را بکشند. تکنیک ‌هایی مثل سایه زدن، هاشور زنی متقاطع یا ترکیب رنگ ‌ها را به آن ها یاد بدهید. این کار به آن ها کمک می ‌کند تا با عناصر سازنده نقاشی آشنا شوند.

3- قوه خلاقیت شان را تحریک کنید: اجازه دهید کودکان ایده‌ های مختلف را کشف و خارج از چارچوب فکر کنند. از این که تمرکزتان را روی بی ‌نقص بودن و تکرار دقیق تصاویر بگذارید، پرهیز کنید . در عوض، تخیل و سبک هنری منحصر به فرد خود آن ها را پرورش دهید.

4- با موضوعات ساده شروع کنید: با موضوعات آسان و آشنا مثل دایره ‌ها، مربع ‌ها یا اشیاء ساده شروع کنید. همان طور که مهارت‌های شان پیشرفت می‌ کند، به تدریج کشیدن سوژه‌ های پیچیده‌ تر را بر اساس علایق شان به آن ها یاد بدهید.

5- طرح‌ ها را به صورت گام به گام تجزیه کنید : طرح ‌های پیچیده‌ تر را طی مراحل ساده ‌تر رسم کنید. این کار باعث می ‌شود که بچه‌ ها راحت ‌تر نقاشی را دنبال و احساس موفقیت کنند، زیرا آن ها مراحل ساده ‌تر را تکمیل می ‌کنند.

40 روش تشویق کودک برای کار خوب (40 ایده جایزه دادن به کودک)

6- به آن ها منابع الهام نشان بدهید: سبک‌ های هنری مختلف، هنرمندان مشهور یا حتی طبیعت را به آن ها نشان دهید. از موزه ‌های هنری بازدید یا کتاب ‌های هنری را با هم مرور کنید و آن ها را در معرض جلوه‌ های هنری مختلف قرار دهید تا به بچه‌ ها الهام بدهد.

7- به طور منظم تمرین کنید: بچه ‌ها را به تمرین نقاشی به طور منظم تشویق کنید. بازه زمانی خاصی را به فعالیت‌ های هنری کودکان اختصاص ندهید بلکه این کارها را به بخش سرگرم‌ کننده و منظم روتین زندگی شان تبدیل کنید.

8- تنظر مثبت بدهید: برای ایجاد انگیزه و بهبود مهارت‌های شان بازخورد مثبت و سازنده بدهید . بر روی آن نقاشی که به خوبی انجام داده ‌اند، تمرکز کنید و سوژه ‌هایی که می‌ توانند بر روی آن ها کار کنند را پیشنهاد بدهید.

9- اجازه بدهید تم‌ های مختلف را کشف کنند: از تم‌ های مختلف مثل حیوانات ، طبیعت یا فانتزی استفاده کنید. این کار به بچه‌ ها اجازه می ‌دهد تا سوژه‌ های مختلف را کشف و خلاقیت شان را تقویت کنند.

10- با هم نقاشی بکشید: با هم به صورت خانوادگی نقاشی بکشید. ایده‌های تان را به اشتراک بگذارید، در کنار هم نقاشی بکشید و آثار مشترکی را به وجود بیاورید . این نه تنها ارتباط بین تان را صمیمانه ‌تر بلکه عشق به هنر را در شما تقویت می ‌کند.

یادتان باشد، هدف این است که نقاشی یک تجربه لذت ‌بخش و اکتشافی برای کودکان باشد. با استفاده از این نکات، والدین می ‌توانند کودکان را راهنمایی و از آن ها پشتیبانی کنند و در عین حال به فرزندان شان این فرصت را بدهند تا استعداد هنری شان را تقویت کنند.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا