آموزش جذاب نقاشی به کودکان

نقاشی جنگل کودکانه: آموزش صفر تا صد با 6 روش (ساده زیبا)

bestkid b

بدون شک بچه ‌ها عاشق کشف و یادگیری در مورد جهان اطرافشان هستند و کشیدن جنگل یک روش عالی برای این منظور است. این مقاله با آموزش نقاشی جنگل نشان خواهد داد که چطور به بچه‌های تان کمک کنید تا با استفاده از اشکال هندسی ساده و دنبال کردن چند مرحله، نقاشی یک جنگل را بکشند.

در واقع وقتی که صحبت از نقاشی جنگل می‌ شود، بچه ‌ها باید اصول اولیه را در نظر بگیرند. هنگام کشیدن این مکان فرقی نمی ‌کند که بچه ‌ها یک پوشش گیاهی سرسبز یا یک شکارچی را بکشند، به هر حال اِلمانی از جنگل را کشیده ‌اند و این برای شروع خوب است. نقاشی جنگل می‌ تواند یک راه عالی برای آموزش جغرافیا، زندگی حیوانات و اکوسیستم به بچه‌ ها باشد.

نقاشی پرنده: آموزش نقاشی پرندگان با 8 درس (کودکانه زیبا)

جنگل یک منطقه گرمسیری نسبتا مرطوب است که درختچه و درختان زیادی هم دارد. این شرایط برای رشد بسیاری از گونه ‌های گیاهی برای حیواناتی مثل میمون ‌ها، گوزن ‌ها و ببر ها مناسب است. آشنایی با این ویژگی ‌ها کمک تان می ‌کند تا یک جنگل را برای بچه‌ ها بهتر ترسیم کنید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

نکاتی در مورد نقاشی جنگل برای کودکان و نوجوانان

شما می ‌توانید با طرح اولیه گیاهان شروع کنید و سپس جزئیات را به آن اضافه کنید. به عنوان مثال بهتر است با بلندترین گیاهان شروع کنید و بعد سراغ کوتاه‌ترین شان بروید. یادتان باشد که گیاهان شامل برگ، شاخه ، گل و سایر جزئیات هستند. در مورد حیوانات جنگل مثل شیر، یوزپلنگ، فیل و غیره هم هر چه اطلاعات بیشتری کسب کنید، نقاشی جنگل برای کودکان واقع ‌بینانه ‌تر هم خواهد بود. چند نکته برای ترسیم صحنه وجود دارد:

  • با یک تکه کاغذ بزرگ شروع کنید و خطوط مشبک بکشید. این کمک تان خواهد کرد که تصمیم‌ گیری در مورد صحنه ‌های مختلف جنگل سریع ‌تر پیش برود.
  • از رنگ ‌های روشن برای ایجاد یک جلوه بصری در جنگل استفاده کنید. این کار باعث می ‌شود جنگل زنده و هیجان ‌انگیز به نظر برسد.
  • از درختان و انگور ها برای ایجاد مسیر در صحنه استفاده کنید. این کار عمق و جذابیت جنگل را بیشتر خواهد کرد.
  • حیوانات و پرندگان را به جنگل تان اضافه کنید. این به کودکان کمک می ‌کند تا در مورد انواع مختلف گیاهان و حیوانات یاد بگیرند.

دانلود کنید برای کودک: 8 درس نقاشی فانتزی ساده با مداد (دخترانه و پسرانه)

دروس ویدیویی آموزش ترسیم انواع جنگل ساده و زیبا با فیلم

 

 

ویژگی های کودک رو از نقاشی ش بفهمید با این چند نکته ساده روانشناسی

 

 

نقاشی اسب تک شاخ: آموزش با 6 روش (آسان زیبا و جدید)

 

 

رنگ آمیزی کودکان: روش آموزش و 30 الگوی رایگان برای دانلود

اهمیت جنگل ‌ها (به کودک توضیح دهید)

جنگل‌ ها نوعی پوشش گیاهی هستند که در آب و هوای گرمسیری و نیمه ‌گرمسیری یافت می‌ شوند. در حقیقت جنگل ‌ها برای سیاره ما حیاتی هستند. آن ها نقش مهمی در بازسازی اکو سیستم دارند و می‌ توانند منابع ارزشمندی مثل غذا و آب را برای انسان و حیات وحش فراهم کنند. جنگل‌ ها نقش مهمی در آب و هوای جهانی هم دارند و بخش مهمی از اکوسیستم زمین هستند. آن ها برای حیوانات مختلف غذا و سرپناه فراهم و به کنترل مقدار آب از دست رفته از محیط زیست کمک می‌ کنند. جنگل ‌ها در جلوگیری از آلودگی محیط زیست و ترویج تنوع زیستی نقش مهمی دارند.

جنگل ‌ها را می ‌توان در اکوسیستم ‌های مختلف به چشم دید. در مناطق معتدل، این مناطق اغلب در نزدیکی آب هستند. محیط مرطوب و بدون باد برای رشد گیاهان و حیوانات مفید است. این مکان ‌ها پناهگاهی برای موجوداتی هستند که با خوردن سایر گونه ‌های زنده مثل پستانداران، پرندگان و خزندگان زندگی می ‌کنند.

آموزش نقاشی خلاق برای کودکان با 5 موضوع خلاقانه نقاشی و 20 ویدیو

جنگل‌ ها می‌ توانند نقش مهمی در چرخه کربن جهانی داشته باشند . درختان در این محیط‌ ها نسبت به سایر نقاط جهان کربن بیشتری را از بین می ‌برند. این ویژگی کمک می‌ کند تا جو زمین را از گاز های مضر مثل CO2 دور نگه داشته شود.

مزایای جنگل‌ ها

جنگل‌ ها مزایای متعدی دارند. آن ها برای تنوع زیستی و آب و هوای سیاره ما ضروری هستند و به حفاظت از موجوداتی که ممکن است آسیب ‌پذیر یا در معرض خطر باشند، کمک می ‌کنند.

جنگل ‌ها برای بسیاری از گونه ‌های گیاهی و حیوانی که اکثرشان در معرض خطر یا تهدید هستند، یک زیستگاه حیاتی به حساب می ‌آیند. آن ها همچنین به عنوان بخش حیاتی از چرخه آب جهانی و یک راهنما برای تشخیص تغییرات در الگو های بارش عمل می ‌کنند. علاوه بر این، جنگل‌ ها مملو از گنجینه‌ های متنوع زیستی، از جمله گونه‌ های نمادین مثل فیل و ببر هستند.

خیلی جالب: ۱۰ تا از بهترین اپلیکیشن های بازی برای کودکان

پس جنگل ‌ها هم به عنوان جایی برای از بین بردن کربن و هم به عنوان خانه بسیاری از گونه‌ های حیوانات، نقش مهمی در محیط زیست ما ایفا می‌ کنند. بنابراین بهتر است حتی با کشیدن نقاشی هم که شده ، بچه ‌ها را با این محیط آشنا کنیم.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا