نکات سلامتی مادران

علت چرب شدن پوست و مو در بارداری و 5 درمان بیخطر

bestkid b

به گفته بهترین کلینیک زبیایی تهران همه ی زنان، بارداری را به یک شکل تجربه نمی کنند. برخی از زنان در این دوران پوستی شفاف دارند درحالیکه برخی دیگر با پوستی چرب و براق روبرو می شوند که گاهی اوقات با جوش و آکنه نیز همراه است. برخی زنان عنوان می کنند که علاوه بر پوست چرب، موهای آنها نیز بسیار چرب و براق می شود.

اگر شما هم در بارداری با این مشکل مواجه شده اید، اصلا نگران نباشید چون چرب شدن پوست و موها در بارداری به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق می افتد و در نهایت از بین می رود.

غذاهایی که در بارداری حتما باید بخورید

خوشبختانه درمان این وضعیت اصلا کار سختی نیست و با چند ترفند ساده که در این مطلب به آنها اشاره شده است، می توانید به راحتی از شر پوست چرب خود خلاص شوید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

دلیل چرب شدن پوست و مو در دوران بارداری چیست؟

این مشکل به دلیل هورمون پروژسترون ایجاد می شود. پروژسترون یکی از هورمون های مهم بارداری است و در درجه اول توسط جفت تولید می شود.

با پیشرفت بارداری سطح پروژسترون در بدن افزایش می یابد. افزایش پروژسترون ممکن است منجر به افزایش تجمع سبوم در داخل مو و فولیکول های چربی شود. این می تواند منجر به ایجاد جوش های سرسیاه و در برخی افراد موجب ایجاد آکنه شود.

دردهای زایمان را از زبان مادران بشنوید!

جالب اینجاست که برخی زنانی که در حالت معمول پوستی چرب و پر از آکنه دارند، حالتی کاملا متفاوت را تجربه می کنند و در دوران بارداری، پوستی خشک، صاف و بهتر خواهند داشت.

چگونه می توان بدون آسیب رسیدن به جنین، پوست و موی چرب را درمان کرد؟

برای درمان پوست چرب دوران بارداری، می توانید از تکنیک های ساده زیر استفاده کنید:

  • ما توصیه می کنیم که برای خلاص شدن از چربی های اضافه ی پوست، از یک پاک کننده و ماسک خاک رس استفاده کنید. خاک رس به تحریک گردش خون، پاک کردن سموم پوست و پاکسازی عمیق پوست کمک می کند و برای افرادیکه دارای پوست چرب هستند، بسیار توصیه می شود. ماسک های خاک رس، برای کاهش منافذ باز پوست بسیار مفید هستند و در “شستن” چربی های اضافی پوست، عالی عمل می کنند. برخی از این محصولات، به کنترل جوش های پوستی کمک کرده و فاقد سالیسیلیک اسید هستند و حاوی موادی مانند سولفات روی و نیاسین آمید هستند. همچنین می توانید از مرطوب کننده های فاقد چربی با SPF بالای 30، استفاده کنید.
  • شستن صورت دو تا سه بار در روز، راهی عالی برای خلاص شدن از چربی های اضافی پوست است. برای شستن پوست از پاک کننده های ملایم و بدون بو بهمراه آب گرم استفاده کنید.
  • اگر امکان این میزان شست و شو را ندارید، می توانید از دستمال های پنبه ای نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از تشدید چربی های پوستی، از کرم های فاقد چربی استفاده نمایید.
  • قرار دادن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه و داشتن برنامه ی غذایی متعادل نیز راهی عالی برای شفافیت پوست است. همچنین برای خارج کردن سموم از طریق پوست و هیدراته کردن بدن، مصرف میزان کافی آب را فراموش نکنید.
  • مصرف غلات، آجیل ها و نخود نیز به افزایش سطح ویتامین B2 و شفاف شدن پوست کمک می کند.

توجه: بسیاری از محصولاتی که برای درمان پوست چرب استفاده می شوند، حاوی سالیسیلیک اسید یا بتاهیدروکسی اسید (BHA) هستند و استفاده از آنها در دوران بارداری توصیه نمی شود مگر اینکه استفاده از آنها، از نظر متخصص زنان و زایمان، مانعی نداشته باشد. محصولات دیگری که باید از آنها اجتناب کنید، محصولات حاوی رتینول و مشتقات آن و همچنین بنزوئیل پراکسید است. همچنین توجه داشته باشید که در سه ماهه اول بارداری، از روغن های ضروری خالص استفاده نکنید.

چه زمانی از شر چربی های اضافه ی پوست خلاص می شویم؟

به محض اینکه سطح هورمون های بدن به سطح نرمال بازگردد، پوست شما نیز به حالت عادی باز خواهد گشت. تعیین زمان دقیق این امر دشوار است چون پوست برخی زنان پس از زایمان به حالت عادی بر می گردد و در برخی دیگر چند ماه پس از دوران شیردهی، به حالت ابتدایی خود باز میگردد.

چرا در بارداری دهان تلخ می شود؟ (مزه فلزی در دهان)

توجه داشته باشید که همیشه برای اطمینان از بیخطر بودن محصولات درمانی، قبل از خرید هر محصول یا دارو، ابتدا با متخصص زنان و زایمان خود مشورت کنید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا