نکات سلامتی مادران

دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟ (پاسخ به سوالات رایج)

bestkid b

آیا منتظر به دنیا آمدن فرزندتان هستید؟ چیز های زیادی هستند که باید به آنها توجه کنید اما دندان های تان را فراموش نکنید. بارداری ممکن است اثرات جانبی بدی را روی بدن؛ مخصوصاً دهان و دندان شما نشان دهد. پس این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات خوبی را در این مورد در اختیارتان قرار دهیم.

چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

مراجعه به دندانپزشک در سریع ترین زمان ممکن در دوران بارداری توصیه می شود. اجازه دهید که دندان پزشک تان متوجه شود؛ شما چه مدت است که باردار هستید و سوابق پزشکی تان را بداند و همچنین اگر خطری وجود دارد، آن را بررسی کند.
دندانپزشک به شما کمک می کند که سلامت کلی دهان و دندان خود را ارزیابی کنید و برای ادامه بارداری هم برای تان برنامه ‌ریزی می‌ کند. اگر هم برای باردار شدن برنامه ریزی کرده اید، بسیار مهم است که از قبل به دندانپزشک مراجعه کنید و وضعیت نهایی خود را بررسی نمایید تا دندان تان تاثیر منفی روی بارداری شما نداشته باشد.

نکات غذایی در بارداری+ ۲۰ غذای کاملا ضروری

بارداری چگونه روی سلامت دهان و دندان اثرگذار است؟

باردار بودن باعث می شود که شما در معرض خطر بالایی برای پوسیدگی دندان یا بیماری لثه باشید. بعضی از تومور ها در داخل دهان ایجاد می شوند البته این وضعیت ها قابل درمان هستند؛ اما بهتر است به دندان پزشک مراجعه کنید تا از چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

چگونه از خطرات دور باشیم؟

با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به مقابله با بیماری لثه و پوسیدگی دندان بپردازید که می توانید این کار ها را به راحتی در خانه انجام دهید و از تومور های دهانی در دوران بارداری جلوگیری کنید که البته این تومور ها بعد از زایمان از بین می روند یا این که دندانپزشک باید آن ها را خارج کند.

سلامت دهان و دندان چگونه روی کودک اثرگذار است؟

اگر شما به بیماری های معمولی یا شدید لثه دچار هستید، احتمال اینکه زایمان تان دچار مشکل شود یا زودتر از زمان موعد باشد یا کودک وزن پایینی داشته باشد، افزایش پیدا می‌ کند.

چه چیزی نوزاد را باهوش می کند؟ (ترفندهای بارداری و بعد از تولد)

آیا می توان در دوران بارداری جرم گیری کرد؟

جرم گیری عوارض جانبیِ خاصی برای دوران بارداری ندارد و باعث می‌ شود که دندان و لثه ها سالم باقی بمانند؛ بنابراین برای دوران بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد . در کل کار هایی مانند جرم گیری برای خانم های باردار مشکلی ندارد اما بعضی دیگر ممکن است توسط پزشک به تاخیر بیافتد.

آیا عکس برداری از دندان در دوران بارداری اشکال دارد؟

عکس برداری از دندان این روز ها به خاطر پیشرفت تکنولوژی توسط سازمان جهانی آمریکا یک راهکار امن و بی خطر شناخته شده است و می تواند مشکلاتی مثل پوسیدگی دندان، تحلیل استخوان یا مشکلات کانال ریشه دندان را نشان دهد و باعث ایجاد نقص در جنین نخواهد شد؛ اما در بعضی مواقع ؛ خانم هایی که در دوران بارداری تحت این اشعه ها قرار گرفته اند، فرزندشان وزن زیادی نداشته است .

زنان باردار برای صبحانه چه بخورند؟ (5 مغذی و 5 دستور)

آیا استفاده از داروی بی حسی و بیهوشی در دوران بارداری خطرناک است؟

ممکن است که این دارو ها در سه ماهه اول بارداری باعث ایجاد سقط جنین شوند؛ بنابراین اگر نیاز به انجام کار های دندانپزشکی دارید که نیاز به بی حسی دارند؛ به طور مثال می خواهید دندان تان را پر یا عصب کشی کنید، حتماً قبل از آن با پزشک تان صحبت کنید و بگویید که باردار هستید. احتمالاً پزشک تشخیص دهد که این پروسه را به سه ماه دوم بارداری بیاندازد یا این که به طور کل، تا زمان زایمان صبر کنید و دست نگهدارید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا