آموزش کودکان

کتاب هوش مالی کودکان (بهترین کتاب موجود+دانلود رایگان)

bestkid b

در دنیای امروز فرزندان ما علاوه بر تحصیل، چیز های مختلفی می آموزند. بسته به علاقه کودک و خواسته والدین ، کودکان به ورزش، هنر های زیبا، کد نویسی، آشپزی و غیره روی می آورند و در یک یا چند مورد از آن ها پیشرفت می کنند. هدف این مقاله معرفی یکی دیگر از زمینه ‌های یادگیری یعنی دانش مالی است که کودکان را قادر می ‌سازد تا از نظر مالی زندگی خوب و موفقی داشته باشند.

ما در جایگاه والدین، همیشه با این دو راهی روبرو هستیم که چه زمانی باید آن ها را با یک موضوع “جدی” مثل امور مالی آشنا کنیم. آیا نباید اجازه دهیم آن ها از کودکی شان لذت ببرند؟ زندگی بزرگ سالان به هر نحوی به پول، حقوق ، هزینه، وام مسکن، قسط و . . . ختم می شود، آیا لازم است آن ها را از الان درگیر این مسائل بکنیم؟

روش تربیت کودک مودب و حرف گوش کن با ۱۲ نکته ساده

با این که ممکن است بحث در مورد جنبه های فوق ضروری نباشد، اما باید آن ها را با جنبه های ساده تری که به سن شان مربوط می شود، آشنا کنیم . بی سواد نگه داشتن آن ها نسبت به مسائل مالی، به خصوص وقتی بزرگ شوند، بیشتر به آن ها آسیب می رساند تا فایده.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

چرا باید زود شروع کنیم؟

جهان در 20 سال گذشته خیلی تغییر کرده و اخیرا سرعتش افزایش یافته است . با معرفی آمازون، پلتفرم ‌هایOTT، گزینه‌ های آموزش آنلاین و بزرگ تر شدن بازار، نسل فعلی در انتخاب دچار سر در گمی شده است. پس لازم است آن ها عاقلانه انتخاب کنند و تصمیم بگیرند زیرا می توان یک خدمات یا محصول را با قیمت بسیار متفاوت خرید.

ما ” خواسته های نا محدود و منابع محدودی ” داریم. برای بالا بردن ارزش چیزی که می خواهیم به دست بیاوریم یا تجربه کنیم ، باید از نظر مالی هوشمند باشیم.

هر قاعده ای که کودک در سنین پایین یاد می گیرد، به یک عادت تبدیل می شود. پس به او بیاموزید که ممکن است بعضی وقتها جواب “نه” بشنود . در این صورت وقتی بزرگ شد، آمادگی بیشتری برای رویارویی با دنیای پیرامونش پیدا می‌کند.

برآورده شدن خواسته یا انتظارات کودک با رشد آن ها به تدریج کاهش می یابد . مسلما خرید فراری اسباب بازی آسان تر از خرید یک فراری واقعی است!

چگونه انضباط مالی را القا کنیم؟

هر چه زودتر آن ها را در معرض مواجهه با دنیای واقعی قرار بدهیم برایشان بهتر است. آن ها را به خواربار فروشی نزدیک خانه تان بفرستید و اجازه دهید قبض ها را ببینند . به آن ها بیاموزید که برای وسایل مورد نیازشان مثل لباس فرم مدرسه، لوازم التحریر ، تجهیزات ورزشی، راکت، کفش های کتانی و حتی سرویس مدرسه برآورد هزینه کنند. این کار باعث می شود که آن ها مسئولیت پذیری را یاد بگیرند. به آن ها اجازه بدهید تا رویداد هایی مثل جشن تولدشان را در طبق بودجه سازماندهی کنند. آن ها یاد خواهند گرفت که در مورد تعداد مهمان ها، گیفت ها، کیک ، غذا، جشن و غیره تصمیم بگیرند.

ما به عنوان والدین وظیفه داریم روی فرزندمان سرمایه گذاری کنیم تا یک مهارت را بیاموزد ، کتاب بخرد و کمتر برای اسباب بازی، لباس، سرگرمی، غذا و سایر خوش گذرانی ها ” خرج ” کنید.

۱۸ روش آموزش مسئولیت پذیری کودکان در دوران مدرسه

بچه ها از ما شیوه کم نیاوردن در برابر سایر همسالان را یاد می گیرند. این که همسایه یا همکلاسی وسایل بهتر یا زندگی فانتزی تر داشته باشد یا به تعطیلات خارجی برود، امری اجتناب ناپذیر است . مهم این است که با کودک تان در مورد به دست آوردن چیز هایی صحبت کنید که سایر بچه ها به دست نمی آورند.

دانلود کتاب هوش مالی کودکان

  دانلود پی دی اف کتاب هوش مالی کودکان

وقتی آموزش می دهیم چه انتظاری باید داشته باشیم؟

طبیعی است که کودک با شنیدن یک ” نه ” نا امید شود. نا امید کردن آن ها امروز نسبت به زمانی که بزرگ می شوند، کم تر نگران کننده است. آن ها در این سن و سال قدرت ، هوشمندی و انعطاف پذیری بیشتری برای غلبه بر نا امیدی ها را دارند.

مثل هر فرآیند یادگیری دیگری، کودک در این یادگیری هم دچار اشتباه می شود . به عنوان مثال، کودک ممکن است بقیه پول را از مغازه ای که خرید می کند، نگیرد یا وسایلش را گم کند و به آن ها آسیب برساند…

حتما بخوانید: ۶ مفهوم اصلی سواد مالی کودکان و در هر سن چه آموزشی دهیم؟

این حقیقت را نباید فراموش کرد که هر کودکی سرعت یادگیری خاص خودش را دارد و تمایلاتش متفاوت خواهد بود . به همین دلیل بسیار مهم است که ما فرزندمان را با هیچ کودک دیگری حتی خواهر یا برادرش مقایسه نکنیم.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا