آموزش کودکان

سقط جنین چگونه انجام می‌ شود؟ (قبل حین و بعد از عمل)

bestkid b

سقط جنین زمانی اتفاق می ‌افتد که حاملگی پایان می ‌یابد. اگر می ‌خواهید سقط جنین انجام بدهید 2 راه وجود دارد؛ سقط جنین با جراحی یا سقط با دارو.

اگر فکر می ‌کنید باردار هستید، اولین کاری که باید انجام بدهید تست بارداری است. می ‌توانید این کار را با مراجعه به پزشک یا خرید بی ‌بی چک از داروخانه انجام بدهید. هر چه زودتر این کار را عملی کنید، بهتر است. اگر قصد سقط جنین دارید، بهتر است هر چه زودتر آن را انجام بدهید. هر چه بیشتر این کار را به تعویق بیندازید، انجامش سخت ‌تر و پرهزینه ‌تر می ‌شود.

۸ تا از رایج ترین مشکلات شایع دوران بارداری که باید بدانید

اگر باردار هستید، می‌ توانید با محاسبه تعداد روز هایی که از اولین روز آخرین قاعدگی تان گذشته است، مرحله بارداری تان را مشخص کنید. پزشک یا کلینیکی که در آن حضور دارید باید این را بدانند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

2 راه برای سقط جنین وجود دارد، یکی از طریق جراحی و دیگری با مصرف قرص (قبل از هفته 9 بارداری ). هر دو راه ایمن و موثر هستند.

سقط جنین با جراحی چگونه است؟

در سقط جنین با جراحی، از ساکشن برای خاتمه دادن به بارداری استفاده می ‌شود. این کار توسط یک پزشک متخصص انجام می‌ شود و برای بیش از 99 درصد زنان جواب می ‌دهد.

دو نوع سقط جنین از طریق جراحی وجود دارد:

  • سقط با ساکشن: این رایج ‌ترین روش سقط جنین است. این روش شامل مکش ملایم برای تخلیه رحم است. این کار تا حدود 14 تا 16 هفته بعد از اولین روز آخرین قاعدگی انجام می ‌شود.
  • دیلاسیون و تخلیه : در این روش (D&E) از ساکشن و ابزار پزشکی برای تخلیه رحم استفاده می ‌شود. این متد معمولا برای حاملگی ‌هایی انجام می ‌شود که مدت بیشتری از آن ها گذشته است ( یعنی بیش از 16 هفته ).

علائم سقط جنین در ماه اول (و همه نکات مهم)

قبل از عمل

قبل از این که سقط جنین از طریق جراحی را انجام بدهید، پزشک یا کلینیک تان اطلاعاتی در مورد گزینه‌ های دیگری مثل فرزند خواندگی و همین طور اطلاعاتی در مورد روش و کار هایی که بعد از آن باید انجام بدهید به شما می ‌دهند.

تصمیم‌ گیری در مورد این که چه طور می‌ خواهید ادامه بدهید ؛ احتمالا احساسی باشد. شما می ‌توانید از یک پزشک متخصص مشاوره بگیرید تا در این فرآیند به شما کمک کند.

اگر تصمیم به انجام D&E دارید، یک روز یا بیشتر قبل از عمل، دارو برای باز کردن دهانه رحم مصرف کنید.

در حین عمل

4 تا 6 ساعت قبل از سقط جراحی نباید چیزی بخورید یا بنوشید. معمولا یک بیهوشی عمومی سبک به شما داده می ‌شود. برخی از زنان برای ایجاد احساس خواب ‌آلودگی، یک بی‌ حسی موضعی همراه با آرام بخش می ‌گیرند.

در طول این عمل، پزشک یک لوله پلاستیکی کوچک را از طریق واژن وارد رحم تان می ‌کند. این کار باعث می ‌شود که آثار حاملگی از بین برود. این پروسه حدود 5 تا 15 دقیقه طول می‌ کشد. در طول عمل هیچ دردی احساس نخواهید کرد.

علائم نزدیک شدن زایمان طبیعی و مراحل آن در رحم

بعد از عمل

احتمالا 1 و نیم تا 3 ساعت بعد از عمل در کلینیک خواهید ماند.

ممکن است گرفتگی در عضلات تان حس کنید، که می ‌تواند مثل درد پریود باشد. حتما چند پد بهداشتی و یک پد حرارتی آماده همراه تان داشته باشید. شما می ‌توانید داروی ضد درد هم مصرف کنید، البته نه آسپرین!

دوش گرفتن اشکالی ندارد و می ‌توانید روز بعد به سر کارتان برگردید. اما به مدت 1 هفته بعد از عمل نباید:

  • حمام یا شنا کنید.
  • هر گونه فعالیت یا ورزش شدید انجام بدهید.
  • رابطه جنسی داشته باشید.

پزشک به شما آنتی ‌بیوتیک می ‌دهد. خیلی مهم است که آن ها را تمام و کمال مصرف کنید. شما می ‌توانید بلافاصله دوباره باردار شوید، بنابراین بهتر است از روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

با پزش کتان تماس بگیرید اگر:

  • خون ریزی بسیار شدیدی دارید (یعنی هر ساعت 2 پد کاملا اشباع می ‌شود)
  • دل‌درد هایی دارید که با دارو خوب نمی ‌شوند.
  • تب دارید.

2 تا 3 هفته بعد از عمل هم باید معاینه شوید.

زایمان در منزل: معایب و مزایا و 12 نکته قبل از انجام

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا