آموزش جذاب نقاشی به کودکان

نقاشی ورزشی کودکانه: آموزش صفر تا صد با 7 روش (زیبا ساده)

در این آموزش سرگرم کننده، روشهای متنوع و جذاب (اما در عین حال ساده و زیبا) برای ترسیم نقاشی با موضوعات ورزشی برای کودکان را به اشتراک می گذاریم، نقاشی هایی که کودک عاشقشان خواهد شد! اما ابتدا 2 نکته جالب و خواندنی درباره سنین مختلف کودکی و نکات نقاشی کردن که حتما باید بلد باشید:

1-دو تا پنج ساله

آموزش نقاشی به پیش ‌دبستانی ‌ها ممکن است کار دشواری به نظر برسد، اما هدف از این کار بیشتر تشویق کودک به کشف چیز های مورد علاقه ‌اش از طریق هنر و نقاشی است. چند نکته که بهتر است هنگام آموزش نقاشی به کودکان 2 تا 5 ساله مد نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • هنر و نقاشی را به صورت بازی انجام دهید. کاری کنید که کودک علاوه بر یادگیری در آن مدت سرگرم هم بشود.
  • با از بین بردن هر گونه عامل ناامید کننده راه را برای موفقیت کودک هموار کنید. یک لباس مخصوص نقاشی به کودک بدهید و روی زمین هم روزنامه یا زیرانداز بیندازید تا دیگر نگران کثیف‌ کاری بعد از آن نباشید.
  • کودک شما از هر چیز جدیدی در این سن هیجان ‌زده خواهد شد. فرزندتان را فقط به طراحی با ابزار خاص نقاشی محدود نکنید، به او اجازه بدهید از گچ ، شن و ماسه و رنگ برای بیان افکارش و همین طور شناخت اشیاء استفاده کند.
  • به کودک تان نقاشی کردن را دیکته نکنید، اجازه بدهید خودش تمام تصمیمات را بگیرد. اگر می ‌خواهد خودش را با مو های صورتی بکشد، جلویش را نگیرید. در عوض، کارهایش را تحسین کنید و با او در مورد آن چه کشیده است، صحبت کنید.
  • به نقاشی که کودک کشیده است نگاه کرده و از او سوال کنید. این کار کودک را ترغیب می‌ کند تا داستانی در مورد نقاشی ‌اش بگوید و حتی ممکن است تجدید نظر یا چیزی به آن اضافه کند.
  • هنر می ‌تواند یک راه عالی برای مقابله با احساساتی باشد که بیان یا پردازش آن ها برای کودک شما خیلی دشوار است. اگر کودک تان عصبانی است، از او بخواهید که یک نقاشی با مضمون عصبانیت بکشد.
  • نقاشی ‌های کودک را در معرض نمایش قرار دهید، این کار تشویقش می ‌کند. یادتان باشد این نتیجه نهایی نیست که ما به دنبالش هستیم ، فقط این کار برای ایجاد حس بهتر نسبت به هنر در بچه انجام می ‌شود.

ویژگی های کودک رو از نقاشی ش بفهمید با این چند نکته ساده روانشناسی

2- پنج تا نه ساله

در این سن، کودک شما می ‌تواند آنچه که می ‌بیند را نقاشی کند. حالا او بر اساس تفسیر خودش و دانش قبلی طراحی خواهد کرد. با توجه به نکات زیر می ‌توانید با مشاهده یک شی یا منظره به تقویت مهارت‌ نقاشی در کودک کمک کنید :

  • اشیای جدیدی را در اختیار فرزندتان قرار بدهید تا آن ها را بکشد. اشیایی را انتخاب کنید که شکل هندسی ساده ‌ای دارند و کودک به آن ها علاقه نشان می ‌دهد. چیزی مثل فنجان یا اسباب بازی مورد علاقه او بهترین انتخاب است.
  • از کودک بپرسید که چه شکل ‌هایی را در اشیاء مختلف می ‌بیند و تشخیص می ‌دهد. هنگام کشیدن کنارش بنشینید و قبل از این که شروع به نقاشی کند، در مورد اشکال با او صحبت کنید .
  • به کودک آموزش بدهید که هنگام نقاشی بیش از حد به کاغذ نگاه نکند. به او بفهمانید که یادگیری تکنیک‌ های مناسب بیشتر از نتیجه اهمیت دارد.
  • سوالاتی در مورد نقاشی ‌هایش از او بپرسید. این کار باعث می ‌شود که او بیشتر در مورد سوژه فکر کند و چیز هایی که قبلا نمی ‌دیده است را ببینید.
  • در این سن، کودک را به استفاده از یک رسانه تشویق کنید. این به کودک شما حق انتخاب می ‌دهد و باعث می ‌شود تا با طیف گسترده‌ ای از رسانه‌ ها آشنا ‌شود.
  • نقاشی ‌های کودک تان را در یک دفتر خاص نگه دارید. در این صورت می‌ توانید او را تشویق کنید تا یک پروژه نقاشی که داستان کاملی را در قالب یک کتاب تصویری می ‌گوید را شروع کند.
  • برای توضیح یک تکنیک، روی کاغذ های نقاشی کودک چیزی ننویسید یا نکشید. بهتر است که او گزینه ‌های مختلف را خودش به تنهایی بررسی کند .
  • او را مجبور نکنید که با دیدن اشیا و مناظر نقاشی کند. فقط از او بخواهید هفته ‌ای یک نقاشی بکشد. تنها چیزی که مهم می باشد؛ این است که او مفاهیم مختلف این سبک نقاشی را درک کند.

نقاشی هندوانه: آموزش صفر تا صد با 7 روش (ساده زیبا)

آموزش های ویدیویی روش های مختلف نقاشی ورزشی کودکانه

 

 

حتما واسه کودک دانلود کنید: نقاشي كودكانه ساده: آموزش با 15 روش متنوع

 

 

10 بهترین ورزش کودکان 4 ساله و 5 ساله (بازی ورزشی)

 

نقاشی آدم کودکانه: آموزش صفر تا صد با 7 روش (زیبا جدید)


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا