سلامت کودکان

شربت سالبوتامول برای سرفه کودکان+ مقدار مصرف

قبل از مصرف این شربت، بطری را تکان دهید. توصیه می‌ شود از یک سرنگ برای اندازه‌ گیری دوز های کم تر از 5 میلی ‌لیتر استفاده کنید.

بزرگسالان

دوز معمول برای بزرگسالان (4 میلی‌ گرم) دو قاشق غذاخوری 5 میلی ‌لیتری (در کل 10 میلی ‌لیتر) برای 3 یا 4 بار در روز است که ممکن است به حداکثر (8 میلی ‌گرم) چهار قاشق غذاخوری 5 میلی ‌لیتر (در کل 20 میلی ‌لیتر) برای 3 یا 4 بار در روز افزایش یابد. حداقل دوز برای شروع (4 میلی ‌گرم) یک قاشق 5 میلی‌ لیتری برای 3 یا 4 بار در روز است.

راهکارهای درمان سرفه های خشک کودکان را در این پست بخوانید: بهترین و جدیدترین روش درمان سرفه خشک در کودکان چیست؟ (قطعی-سریع)

سالمندان

در بیماران مسن و بیمارانی که به این دسته از دارو ها حساس هستند، بهتر است با (2 میلی‌ گرم) یک قاشق 5 میلی ‌لیتری در 3 یا 4 بار در روز شروع کنند.

کودکان

  • 2 تا 6 سال: حداقل دوز برای شروع 1 میلی ‌گرم به صورت 2.5 میلی ‌لیتر محلول خوراکی برای سه بار در روز است. این میزان ممکن است به 2 میلی ‌گرم به صورت 5 میلی‌ لیتر محلول خوراکی برای سه یا چهار بار در روز افزایش یابد.
  • 6 تا 12 سال : حداقل دوز برای شروع 2 میلی ‌گرم به صورت 5 میلی ‌لیتر محلول خوراکی برای سه بار در روز است. این میزان ممکن است به چهار برابر در روز افزایش یابد .
  • بزرگ تر از 12 سال: حداقل دوز برای شروع 2 میلی ‌گرم به صورت محلول خوراکی 5 میلی ‌لیتر برای سه بار در روز است. این میزان ممکن است به 4 میلی‌ گرم به صورت 10 میلی ‌لیتر محلول خوراکی برای سه یا چهار بار در روز افزایش یابد.

کودکان معمولا به سالبوتامول حساسیت نشان نمی ‌دهند، طوری ‌که در صورت لزوم می ‌توان این دوز مصرف شربت را البته با احتیاط به حداکثر دوز افزایش داد.

بهترین روش درمان خانگی-گیاهی آسم کودکان چیست؟

نکات مهم مصرف شربت سالبوتامول برای سرفه کودکان

همانطور که پیش تر هم توضیح دادیم سالبوتامول (Salbutamol) یک داروی آنتی-آستماتیک است که به عنوان برونکودیلاتور عمل می‌کند و ممکن است در برخی موارد برای کودکان با سرفه مرتبط با برونشیت و مشکلات تنفسی دیگر توصیه شود. اما همواره باید با دقت و تحت نظر پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

در صورتی که پزشک شما توصیه کرده باشد که سالبوتامول به عنوان درمانی برای کاهش سرفه کودکان استفاده شود، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. دقت در دوز و توصیه‌های پزشک: مهمترین موضوع این است که هرگز دارو را بدون مشورت پزشک تغییر داده یا دوز آن را افزایش ندهید. دقیقاً به دستورات پزشک پیروی کنید.
  2. استفاده از نوع مناسب دارو: سالبوتامول در اشکال مختلف از جمله شربت، آمپول، و اینهالر (نبولایزر) در دسترس است. پزشک تعیین می‌کند کدام یک از این اشکال برای کودک شما مناسب است.
  3. موارد مصرف موقت: سالبوتامول به عنوان یک داروی تسکینی عمل می‌کند و به طور معمول برای مواجهه با حملات آستم یا مشکلات تنفسی به صورت موقت مصرف می‌شود. به هیچ وجه این دارو را به صورت دائمی یا بدون دلیل پزشک استفاده نکنید.
  4. پیگیری علائم و اثرات جانبی: در طول مصرف دارو، هر گونه علائم جانبی یا تغییرات در وضعیت کودک را به پزشک اطلاع دهید.
  5. نکات احتیاطی: از سالبوتامول به عنوان داروی اصلی برای کنترل سرفه استفاده نشود. این دارو بیشتر برای بهبود تنفس در مواجهه با مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴ تا از بهترین و جدیدترین شربت های سرفه کودکان (درمان سریع)

همواره مهم است که در خصوص هر گونه دارویی که به کودکان داده می‌شود، توصیه پزشک را دقیقاً رعایت کنید و از او هر سوالی که دارید بپرسید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا