آموزش ساخت کاردستی (رایگان)

آموزش ساخت ربات ساده برای کودکان (5 ربات راحت)

bestkid b

این روزها شاهد حضور رباتها در بسیاری از عرصه های زندگی روزمره هستیم. آموزش ساخت رباتهای ساده به کودکان نه تنها برای آنها سرگرم کننده است، بلکه تجربه ای عالی برای آینده شان هم محسوب می شود. فرض کنید بخواهید یک مهارت مثل آموزش برنامه نویسی php را با کودک همراه شوید، این کار باعث می شود ذهن کودکان با مسائل مربوط به STEM (رویکردی بر مبنای علم، فناوری، مهندسی و هنر) آشنا شود و پایه ای برای تحقیقات و مطالعات آنها در این زمینه ایجاد می کند.

اما حالا این سوال پیش می آید که چطور در خانه ربات بسازیم؟ ساخت ربات در خانه کار چندان سخت و پیچیده ای نیست. ما اینجا نحوه ساخت سه نوع ربات ساده را به شما یاد می دهیم که می توانید آنها را در خانه با فرزندانتان بسازید.

1- بریستل بات

بریستل بات (Bristlebot) یک ربات ساده و کوچک است که بچه ها می توانند آن را در خانه و با استفاده از یک مسواک بسازند. برای این کار، قسمت برس مسواک را ببرید و یک موتور کوچک (که قبلا از یک وسیله دیگر جدا کرده اید) را با چند باتری سکه ای روی آن بچسبانید. با اینکه ساختن این ربات خیلی ساده است، اما بچه ها از این کار خیلی خوششان می آید و برایشان سرگرم کننده و جالب است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

how to make a robot

آموزش کامپیوتر برای دانش آموزان ابتدایی (6 مهارت ضروری)

2- ربات چرخ دار

ساخت ربات چرخ دار نسبت به بریستل بات به مواد و کار بیشتری نیاز دارد؛ اما مطمئن باشید که نتیجه کار انقدر هیجان انگیز و جالب است که به زحمتش می ارزد. توصیه می کنیم که موقع ساخت این ربات به بچه ها کمک کنید، چون بعضی از مراحل ساخت آن کمی سخت است. در ضمن موقع ساخت ربات چرخ دار باید از عینک محافظ چشم استفاده کنید.

how to make a robot

3- ربات قایق پارویی

از اینکه رباتهایتان فقط روی زمین حرکت کنند خسته شده اید؟ خب، پس وقتش رسیده یک ربات قایق پارویی بسازید! این ربات از یک موتور و جریان مستقیم و دو باتری ساخته شده است و می تواند روی آب شناور بماند و حرکت کند. مطمئنا بچه ها از داشتن چنین رباتی خوششان می آید و می توانند تابستانها آن را با خودشان به استخر ببرند و سرگرم شوند.

How to make a robot

4- ام بات(mBot): ربات کدنویس STEM

رباتهایی که تا الان معرفی کردیم راحت ساخته می شوند و برای بچه ها مناسبند. اما سادگی این رباتها باعث می شود فرزند شما زود از بازی کردن با ربات خسته شود و دلش بخواهد چیزی بسازد که کمی پیچیده تر باشد. اگر دنبال چنین رباتی می گردید، ام بات گزینه مناسبی برای شماست.

ام بات رباتی با قابلیت برنامه نویسی و مناسب برای مبتدیان است. فقط با در دست داشتن یک پیچ گوشتی و طی کردن دستور العملهای گام به گام و مرحله به مرحله که در کیت خود ربات وجود دارد کودک شما می تواند یک ربات را از ابتدا بسازد و لذت خلق کردن را بچشد.

همه دروس کاردستی ما: کلیک کنید

ام بات انعطاف پذیری زیادی در شکل گیری دارد و قطعات آن شبیه لگو هستند. علاوه بر این، ام بات توسط یک اپلیکیشن قدرتمند به نام Makeblock پشتیبانی می شود. این اپلیکیشن به کودک شما امکان می دهد فقط با لمس یک دکمه ام بات خودتان را کنترل کنید یا روی آن تنظیمات از کنترل پیش تعیین شده اعمال نمایید.

How to make a robot

ام بات بچه های شما را با انواع ماشین آلات رباتیک و قطعات الکترونیکی آشنا می کند و اصول برنامه نویسی را به آنها یاد می دهد و باعث می شود تا تفکر منطقی و مهارت های طراحی آنها پرورش پیدا کند.

مطلب مهم :۵ روش برای تربیت یک کودک دانشمند عاشق علم

5- ربات جنگجو

 

6- ربات  با مقوا

 

دانلود رایگان ۶ فیلم کاربردی آموزش رباتیک برای کودکان 

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا