بهترین روش های آموزش سریع کامپیوتر به کودکان

آموزش کامپیوتر برای دانش آموزان ابتدایی (6 مهارت ضروری)

bestkid b

کامپیوتر به یکی از پرکاربردترین ابزار های اکثر مردم دنیا تبدیل شده است. شاید هر یک از ما یکی از آن ها را در خانه داشته باشیم یا از اتاق کامپیوتر مدرسه استفاده کنیم؛ حتی اگر کامپیوتر هم نداشته باشید، باز هم باید یک سری چیز ها را مثل آموزش اکسل یاد بگیرید تا در مواقع لزوم بتوانید راحت نیازهای تان را بر آورده کنید. بعد از تسلط بر چند مهارت که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، می توانید به راحتی برای انجام همه کار ها از کامپیوتر موجود در خانه خود یا مدرسه استفاده کنید!

6 مهارت زیر طبق تجربه 14 ساله تیم ما و همچنین پیشنهاد دانشگاه معروف Maryville عبارتند از:

1-تایپ کردن با صفحه کلید

یکی از مهم ترین مهارت هایی که باید یاد گرفت؛ نحوه تایپ کردن با کامپیوتر است. تایپ کردن بسیار مهم است زیرا از این طریق است که اطلاعات را وارد کامپیوتر می کنیم. اگر بخواهید تحقیقی را انجام بدهید، باید بتوانید آنچه که به دنبالش هستید و یا انشا های مدرسه را تایپ کنید. توانایی تایپ خوب به شما کمک می کند تا کار ها را با سرعت بیشتری انجام دهید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

چند بازی و آموزش مخصوص تایپ:

  • Text Type 2: یادگیری تایپ می تواند مشکل باشد، اما این بازی آموزشی راه را به بچه ها نشان می دهد.
  • Dance Mat Typing: با این بازی کامپیوتری مهارت های تایپ را بیاموزید. همان طور که در این مهارت بهتر می شوید، می توانید به سطوح جدیدتری برسید و شاهد پیشرفت خود باشید .
  • Keyboarding Skills: با انجام این بازی سرگرم کننده به یک تایپیست ماهر تبدیل شوید.
  • Keyboarding Zoo: اگر با انجام این بازی هر حرف را درست تایپ کنید، حیوانی ظاهر می شود که نامش با همان حرف شروع می شود و جایزه می گیرید.
  • KeyboardBuilder: این بازی که مضمونش ساختمان سازی است را می توانید برای تقویت توانایی تایپ بازی کنید !

2-تمرین کار با موس

یادگیری نحوه استفاده از موس ابتدایی ترین مهارت کامپیوتری است، اما در عین حال یکی از مهم ترین مهارت های یادگیری هم است. تسلط بر موس مثل تایپ کردن، به شما کمک می کند تا به کامپیوتر بگویید چه کاری انجام دهد. در ابتدا ممکن است کنترل این وسیله کمی سخت باشد، اما تمرین باعث می شود تا در کم ترین زمان روی هر جایی از صفحه کلیک کنید!

  • Mousecise: با کلیک کردن روی جایی که دستورالعمل ها به شما می گویند، مهارت های کار با موس تان را به چالش بکشید.
  • My Computer Mouse: این بازی با آهنگ و فعالیت های سرگرم کننده در مورد موس کامپیوتر به شما آموزش می دهد.
  • Peg + Cat: 3-2-1 Snack: از موس تان برای کلیک کردن در اطراف و کمک به Peg برای دادن خوراکی به گربه استفاده کنید!
  • I See You!: موس را در اطراف صفحه حرکت بدهید تا چشمان بیبی رز را ببینید.

3-کد نویسی مبتدی

کد نویسی کامپیوتری یکی از مهارت های محبوب این روز ها به حساب می‌ آید. حتی به شما کمک می کند تا شغل خوبی پیدا کنید و درآمد داشته باشید! کدنویسی یادگیری و کار با زبانی است که نحوه عملکرد یک کامپیوتر را کنترل می کند. اگر یاد بگیرید که چطور کد بزنید، می توانید کار هایی که کامپیوتر انجام می دهد را کنترل کنید. اگر می خواهید کارتون یا بازی های ویدیویی بسازید، لازم است کدنویسی کامپیوتری بلد باشید .

  • Code Monster: هیولا شما راه و چاه آموزش کدنویسی را به شما یاد می دهد. دستورالعمل هایش را دنبال کنید و ببینید تغییر کد ها چه طور تصویر روی صفحه را عوض می کند.
  • Challenge: Waving Snowman: ببینید در این بازی آیا می توانید آدم برفی را حرکت دهید!
  • Intro to Code Studio Video: این ویدیو را تماشا کنید تا همه چیز را در مورد نحوه یادگیری مهارت های کدنویسی بیاموزید . روی گزینه ادامه کلیک کنید تا جلوتر بروید و تمرین را شروع کنید.
  • Scratch: Catch Game: در کنار یادگیری کدنویسی از بازی اشیاء در حال سقوط لذت ببرید.

دانلود ۱۰ فیلم آموزش اینترنت برای کودکان ۲ تا ۸ ساله

4-انجام کار های هنری با کامپیوتر

حالا می‌ توانید با کامپیوتر هم آثار هنری خلق کنید. بسیاری از اوقات، پوستر ها و تبلیغاتی که مشاهده می کنید با استفاده از نرم افزار های هنری مثل فتوشاپ و با کامپیوتر ساخته شده اند. تمرین ساخت آثار هنری ابتدایی با کامپیوتر می تواند اولین قدم برای یادگیری کار های هنری پیچیده تر باشد.

  • Picassohead: از مهارت های کامپیوتری تان برای به وجود‌ آوردن چهره های جالب استفاده کنید.
  • Art Lab: نقاشی هایی که در این بازی خراب شده اند را اصلاح کنید.
  • Sand Painting Game: با کلیک کردن روی المان های پایین صفحه بازی کارایی قلم موی تان را تغییر دهید و نقاشی متحرک بسازید.
  • Build your Snowman!: با استفاده از موس تکه های آدم برفی را انتخاب و سر هم بندی کنید تا یک آدم برفی کامل شود .
  • Pattern Pictures: با این بازی تصاویر رنگارنگ طراحی کنید. بعد از ایجاد تصویری که دوست دارید ، می توانید آن را ذخیره و چاپ کنید.

5-فرستادن ایمیل

ایمیل یک روش محبوب برای ارسال پیام به دوستان یا اعضای خانواده است. وقتی بزرگ تر می شوید، ممکن است از ایمیل برای ارتباط برقرار کردن با افرادی که با آن ها کار می کنید هم استفاده کنید. یادگیری نحوه استفاده از ایمیل مهم است، اما این هم مهم است که یاد بگیرید چه طور هنگام نوشتن ایمیل آداب نگارش و ارتباط برقرار کردن را رعایت کنید.

  • Teaching Email Etiquette: رعایت ادب در ایمیل بسیار مهم است و این ویدئو می تواند در مورد آداب ایمیل به شما اطلاعات بیشتری بدهد.
  • Email Etiquette and Safety Tutorial: در این صفحه با امنیت ایمیل آشنا شوید.
  • Spam and Scam Email: همه چیز را در مورد انواع ایمیل هایی که می توانند به کامپیوترتان آسیب بزنند و نحوه شناسایی آن ها برای اطمینان از امنیت را یاد می گیرید.

حتما بخوانید: ۹ تا از مضرات اصلی اینترنت برای کودکان +راهکارها

6-ساخت یا تعمیر کامپیوتر

اگر از ساخت ربات ها یا چیز های دیگر لذت می برید، ممکن است از یادگیری نحوه ساخت کامپیوتر هم لذت ببرید. بخش ‌های زیادی در کامپیوتر وجود دارد که اول باید در موردشان یاد بگیرید، اما وقتی متوجه شدید که آن ها چه هستند و چه طور کار می ‌کنند، می ‌توانید شروع به جمع ‌آوری قطعات مختلف کامپیوتر کنید. گاهی اوقات کامپیوتر ها حتی زمانی هم که درست ساخته شده اند با مشکل مواجه می شوند، بنابراین یادگیری نحوه رفع مشکلات اساسی کامپیوتر هم برای تان مفید خواهد بود.

  • My First Computer: با این بازی آنلاین نحوه ساخت کامپیوتر را یاد بگیرید.
  • Parts of the Computer: یک کامپیوتر قطعات زیادی دارد. در این راهنما همه چیز در مورد مهم ترین بخش ها و کار هایی که آن ها انجام می دهند را یاد می گیرید.
  • How to Fix the Most Common Computer Problems : گاهی اوقات، کامپیوتر در اجرا با مشکل مواجه می شود. این راهنما می تواند همه چیز در مورد مشکلات رایجی که ممکن است پیش بیاید و کار هایی که اکثر افراد برای رفع آن ها انجام می دهند را یاد بگیرید.

ویدیوهای آموزشی

از پیج خدیجه مشایخی:

جلسه اول

جلسه دوم

جلسه سوم

جلسه چهارم

جلسه پنجم

جلسه ششم

جلسه هفتم

جلسه هشتم

جلسه نهم

جلسه دهم

جلسه یازدهم

جلسه دوازدهم

جلسه سیزدهم

جلسه چهاردم (به زودی)

تاثیرات منفی استفاده از موبایل، تبلت و لپتاب در کودکان

نکته نهایی: آنلاین شدن با خیال راحت

استفاده از اینترنت می تواند حسابی سرگرم تان کند. می توانید به صورت آنلاین بازی کنید، به دوستان تان ایمیل بزنید و برای یادگیری چیز های جدید تحقیق کنید . کودکان هر چه بزرگ تر می شوند؛ باید یاد بگیرند چه طور اطلاعات لازم برای پروژه های مدرسه شان را به صورت آنلاین پیدا کنند. اما حواس تان باشد که در این فضا افراد و سایت هایی هستند که اصلا ایمن نیستند. برخی از وب ‌سایت ‌ها می ‌توانند ویروس‌ هایی را وارد کامپیوترتان کنند و در عملکردش اختلال ایجاد کنند و برخی از افرادی که به صورت آنلاین با آن ها ارتباط برقرار می کنید؛ ممکن است افراد خطرناکی باشند که دروغ می ‌گویند. مهم این است که بدانید چطور از اینترنت به طور ایمن استفاده کنید و همان طور که در زندگی واقعی از غریبه ها دوری می کنید، از افراد غریبه در این فضا هم دوری کنید.

  • Doing Internet Research at the Elementary Level: اگر یک پروژه تحقیقاتی دارید ؛ اما باید طریقه انجام تحقیق آنلاین را یاد بگیرید، این راهنما جای خوبی برای شروع یادگیری است.
  • Safe Cyberspace Surfing: این جا همه چیز را در مورد نحوه گشت و گذار ایمن در اینترنت یاد می گیرید.
  • The Kid’s Guide to How the internet Works: این راهنما اصول اولیه اینترنت از تحقیق ایمن تا استفاده از رسانه های اجتماعی را به بچه ها نشان می دهد .
  • Wise Kids: Guide to Net Etiquette: در این جا همه چیز را در مورد خطرات درگیری های آنلاین و نحوه اجتناب از آن ها بخوانید.
  • Basic Internet Safety: همه چیز در مورد آن چیز هایی که باید به صورت آنلاین مراقب شان باشید را متوجه می شوید.
  • KidRex: از این سایت برای جستجوی امن اطلاعات یا بازی‌ استفاده کنید .

چطور اثرات منفی استفاده از موبایل و تبلت برای کودکان را به مثبت تبدیل کنیم؟

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا