نکات سلامتی مادران

سریع ترین راه برای وزن گیری جنین (بهترین صبحانه + آجیل)

احتمالا به عنوان یک خانم باردار می دانید که کمبود ویتامین‌ ها و مواد معدنی خاص می ‌تواند رشد جنین را متوقف کند و بهمین دلیل در این مطلب ما بهترین و سریع ترین راههای وزن گیری جنین هم با کمک صبحانه، میوه، آجیل و موارد دیگر را یاد می دهیم. روشهای بی خطری که قطعا بهترین زمان اجرای آنها ماه نهم بارداری به بعد است.

میانگین وزنی مناسب برای جنین

چند هفته آخر بارداری زمانی است که وزن و رشد کودک به سرعت افزایش می ‌یابد. نمودار زیر وزن طبیعی یک کودک در ماه نهم بارداری را نشان می ‌دهد.

هفته بارداری میانگین قد جنین (بر حسب سانتی متر) میانگین وزن (بر حسب کیلوگرم)
33ام 43.7 1.9
34‌ام 45 2.1
35ام 46.2 2.4
36‌ام 47.4 2.6
37ام 48.6 2.9
38ام 49.8 3.1
39‌ام 50.7 3.3
40‌ام 51.2 3.5

بهترین میوه برای رشد جنین+ بدترین مواد غذایی رشد جنین

غذاهایی که به افزایش وزن کودک کمک می‌ کنند

برای افزایش وزن جنین در ماه نهم بارداری، می ‌توانید غذا های زیر را در رژیم غذایی تان بگنجانید:

ماست: ماست ‌هایی که حاوی پری بیوتیک‌، پروتئین و کلسیم هستند، نیاز جنین به مواد مغذی و معدنی را تامین می ‌کنند. شما می ‌توانید این ماده غذایی را همراه با جو کامل یا با میوه ‌ها بخورید.

ماهی: ماهی برای کمک به رشد جنین عالی است زیرا اسید های چرب امگا 3 دارد که به افزایش رشد مغز کودک شما کمک می ‌کند. همچنین حاوی پروتئین ضروری برای رشد پوست، مو، عضلات و سایر سلول ‌ها است.

هشدار : قبل از مصرف ماهی را کاملا تمیز بشویید و بعد بپزید. از خوردن ماهی‌ هایی مثل اره‌ ماهی، ماهی تن چشم ‌درشت، ماهی خال مخالی که سطوح جیوه بالایی دارند، خودداری کنید.

میوه‌ های خشک و آجیل : این خوراکی ‌ها، مواد مغذی مثل آهن، پتاسیم ، منیزیم و ویتامین E را به بدن جنین می ‌رسانند.

آووکادو: این میوه منبع ویتامین C، آهن و ویتامین B6 و یک چربی سالم برای اضافه کردن به رژیم غذایی شما است.

مرغ : تخم ‌مرغ و مرغ منابع خوبی از پروتئین هستند. آن ها به خاطر کلسترول پایین و اسید های چرب امگایی که دارند، به افزایش وزن جنین کمک می ‌کنند.

سویا: یک جایگزین پروتئینی برای گیاه خواران است که دارای آهن، چربی‌ های سالم و فیبر و سایر مواد معدنی است.

کلم بروکلی: این سبزیجات چلیپایی سرشار از ویتامین ‌های B، کلسیم و مواد معدنی است که به تولید ویتامین A در بدن هم کمک می ‌کنند.

انواع توت ‌ها: این نوع میوه‌ ها سرشار از آنتی ‌اکسیدان، ویتامین C و کربوهیدرات ‌های سالم هستند که می ‌توان به عنوان تنقلات از آن ها استفاده کرد.

حفظ تعادل در خوردن غذا هایی که وزن جنین را در ماه نهم بارداری افزایش می ‌دهند، بسیار مهم است. رژیم غذایی تان را کنترل کنید و در مصرف هیچ غذای خاصی زیاده‌ روی نداشته باشید.

چکار کنیم فرزندمان پسر شود؟ (طبق جدیدترین تحقیقات پزشکی)

از خوردن مواد غذایی فرآوری ‌شده و غذاهای کنسرو ‌‌‌شده پرهیز کنید. برای خواندن برچسب ‌های مواد غذایی وقت بگذارید و حواس تان به ارزش غذایی چیز هایی که می ‌خرید و مصرف می ‌کنید، باشد.

هر چیزی که مصرف می ‌کنید به طور مستقیم بر سلامت کودک شما تاثیر می ‌گذارد. اگر نمی ‌توانید هر وعده‌ غذایی اصلی را یک جا بخورید یا اشتها ندارید، سعی کنید حدود 5 تا 6 بار در روز به صورت کنترل ‌شده غذا بخورید. (منبع کمکی)


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا