سلامت کودکان

شربت سفیکسیم 100 برای کودکان، دوز مصرف و نکات مهم

در این مطلب مقدار مصرف شربت سفیکسیم برای کودکان را توضیح می دهیم برای بیماری های مختلف. البته می دانید که شربت سفیکسیم 100 کودکان به‌صورت یک سوسپانسیون مایع است که برای درمان عفونت‌های باکتریایی توسط متخصص اطفال تجویز می‌شود. سفکسیم کودکان برای درمان عفونت گوش در کودکان، گلودردهای چرکی و عفونی تجویز می‌شود اما مصرف دقیق آن با دوز مناسب بسیار مهم است.

بلد باشید: 5 بهترین خمیر دندانها برای بچه ها (ایرانی و خارجی)

دوز مصرف شربت سفیکسیم 100

  • برای عفونت:
    • بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال که وزن بیشتر از 50 کیلوگرم دارند: 400 میلی ‌گرم یک بار در روز یا 200 میلی ‌گرم هر 12 ساعت
    • دوز مصرفی برای کودکان 6 ماهه تا 12 ساله بر اساس وزن بدن است و باید توسط پزشک تعیین شود. دوز معمولا 8 میلی ‌گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در روز است که به عنوان یک تک دوز مصرف می ‌شود یا به دو دوز (4 میلی‌ گرم در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در هر 12 ساعت) تقسیم می ‌شود.
    • دوز و شیوه مصرف برای کودکان تا 6 ماهگی باید توسط پزشک تعیین شود.

دوز فراموش ‌شده

اگر یادتان رفت یک دوز از این دارو را مصرف کنید، به محض این که یادتان آمد آن را بخورید. البته اگر زمان دوز بعدی شما نزدیک است، قید دوز فراموش ‌شده را بزنید و دارو را طبق برنامه و در ساعت ‌های مشخص شده مصرف کنید. برای جبران، دوز بعدی را دو برابر نکنید.

شربت آموکسی کلاو برای کودکان: میزان مصرف و عوارض آن

نحوه نگهداری

  • دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید.
  • دارو های قدیمی یا دارو هایی که دیگر مورد نیاز نیستند را دور بریزید.
  • از یک متخصص بپرسید که دارو های غیرقابل استفاده را چطور باید دور بریزید.
  • دارو را در یک ظرف بسته در دمای اتاق، به دور از گرما، رطوبت و نور مستقیم نگهداری کنید. از یخ زدن دارو جلوگیری کنید.
  • شربت را در دمای اتاق یا در یخچال نگهداری کنید. هر دارویی که بلااستفاده مانده را بعد از 14 روز دور بریزید. بعد از هر بار مصرف، درب شربت را هم محکم ببندید. (منبع)

شربت سفیکسیم 100 کودکان چیست؟ عوارض جانبی و منع مصرف


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا