سلامت کودکان

شربت آموکسی کلاو برای کودکان: میزان مصرف و عوارض آن

bestkid b

در این مطلب ابتدا روش مصرف شربت آموکسی کلاو برای کودکان را توضیح می دهیم و سپس میزان مصرف و نهایتا هم عوارض جانبی آن که باید حتما مطلع باشید را در اختیارتان قرار می دهیم.

روش مصرف قرص آموکسی کلاو

قرص‌ ها باید با یک لیوان آب یا آبمیوه بلعیده شوند. فرزند شما نباید قرص را بجود.

روش مصرف شربت آموکسی کلاو

  • شربت را خوب تکان دهید.
  • مقدار مناسب را با استفاده از یک سرنگ یا قاشق مخصوص شربت اندازه ‌گیری کنید. شما می ‌توانید این پیمانه را از داروخانه تحویل بگیرید. از قاشق چای ‌خوری استفاده نکنید زیرا دوز مناسب را به شما نمی ‌دهد.

این دارو زمانی که معده خالی است بهتر عمل می ‌کند، بنابراین سعی کنید آن را حدودا یک ساعت قبل از غذا به کودک تان بدهید. با این حال، اگر کودک ناراحتی معده دارد، می ‌توانید آن را با مقدار کمی غذا به او بدهید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

یکی از بهترین آنتی بیوتیک ها: آموکسی سیلین برای عفونت دندان کودکان

دارو از چه زمانی اثرش را می ‌گذارد؟

حال کودک شما باید پس از مصرف دارو و در عرض 2 تا 3 روز بهتر شود . باید دوره مصرف دارویی که تجویز شده است، کامل شود و زود مصرفش را قطع نکنید.

اگر حال فرزندم بد شد (مثلا استفراغ) چه کار باید بکنم؟

  • اگر حال کودک شما در عرض کم تر از 30 دقیقه پس از مصرف آموکسی کلاو بد شد، دوباره همان دوز را به او بدهید.
  • اگر حال کودک شما بیش از 30 دقیقه پس از مصرف این دارو بد شد، دوز دیگری به او ندهید. صبر کنید تا زمان مصرف دوز بعدی فرا برسد.

اگر حال کودک تان همچنان بد است، از پزشک خانواده، پرستار یا داروساز مشاوره بگیرید. آن ها تصمیم می‌ گیرند که بر اساس شرایط فرزند شما و دارو های خاصی که مصرف کرده است، چه کاری انجام بدهند.

عفونت ادراری کودکان: علائم، علت، پیشگیری و بهترین داروهای گیاهی درمان

اگه یادم برود به فرزندم دارویش را بدهم، چه؟

  • اگر تا 1 ساعت پس از زمان مصرف دارو، یادتان آمد می ‌توانید آن را به کودک بدهید.
  • اگر بعد از این مدت یادتان افتاد (بیشتر از 1 ساعت)، دوز فراموش ‌شده را به او ندهید. صبر کنید تا زمان مصرف دوز بعدی برسد.

اگر فراموش کردید این دارو را قبل از خوردن غذا به کودک تان بدهید، آن را در حین خوردن یا بلافاصله بعد از آن بدهید.

اگر بیشتر از دوز مشخص از این دارو را به کودک بدهم، چه می‌ شود؟

اگر سهوا کمی بیشتر از دوز تجویز شده به کودک بدهید، بعید است مشکلی ایجاد کند. اما اگر نگران هستید با پزشک مشورت کنید. برای گرفتن مشاوره از پزشک یا داروساز، دارو یا جعبه آن را همراه تان داشته باشید.

آیا این دارو عوارض جانبی احتمالی دارد؟

ما از دارو ها برای بهبود حال فرزندانمان استفاده می ‌کنیم، اما گاهی اوقات آن ها عوارض جانبی دارند که خوشایندمان نیستند. آموکسی کلاو به طور کلی یک داروی بی ‌خطر است. با این حال، گاهی اوقات عوارض جانبی جدی دارد.

عوارض جانبی که باید در موردشان با پزشک مشورت کنید:

اگر کودک شما تنگی نفس یا خس ‌خس سینه دارد، صورت، لب ‌ها یا زبانش متورم شده است یا جوش یا تاولی روی پوستش ایجاد شده است، احتمالا به آموکسی کلاو آلرژی دارد. کودک تان را به بیمارستان ببرید یا بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.

اگر پوست کودک شما دچار هر گونه مشکلات پوستی مثل تاول، لک، پوسته ‌پوسته شدن، قرمزی یا تغییر رنگ شد با پزشک مشورت کنید و دیگر به او آموکسی کلاو ندهید.

حتما بخوانید: درمان کم خونی در کودکان با تغذیه: بهترین غذاها و مکملها

اگر کودک تان دچار اسهالی شده که بیش از یک یا دو روز طول کشیده و با خون همراه است، رنگش خیلی پریده، ادرارش تیره شده یا پوست و قسمت سفید چشمش زرد شده است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

گاهی اوقات ممکن است عوارض جانبی دیگری وجود داشته باشد که در اینجا ذکر نشده است. اگر متوجه چیز غیر عادی شدید، با پزشک تان تماس بگیرید.

آیا می ‌توان هم زمان با آموکسی کلاو دارو های دیگری هم مصرف کرد؟

  • شما می‌ توانید دارو های حاوی پاراستامول یا ایبوپروفن را به کودک تان بدهید، مگر این که پزشک به شما گفته باشد که این کار را نکنید.
  • آموکسی کلاو نباید با برخی از دارو ها مصرف شود. به پزشک یا داروسازتان در مورد هر داروی دیگری که فرزندتان قبل از خوردن این دارو مصرف می ‌کند، اطلاع دهید.
  • با پزشک یا داروسازتان قبل از دادن دارو های دیگر به کودک مشورت کنید. این شامل دارو های گیاهی و مکمل ‌ها هم می ‌شود. (منبع1 منبع2)

سیستم ایمنی کودک خیلی مهمه برای اینکه همیشه سالم بمونه: با این 12 غذا تقویت کنید

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا