تغذیه کودک

رژیم لاغری برای کودکان 6 تا 11 ساله (بدون عوارض)

bestkid b

کودکان 6 تا 11 ساله به انرژی و مواد مغذی زیادی نیاز دارند زیرا آن ها همواره در حال رشد هستند. مقدار انرژی غذا و نوشیدنی ها هم بر حسب کیلوژول (KJ) و هم کیلو کالری (Kcal) که همان میزان “کالری” است ، اندازه گیری می شود.

کمیته مشورتی علمی تغذیه میانگین انرژی مورد نیاز برای کودکان 7 تا 10 ساله را به این صورت تخمین زده است:

سن پسر دختر
7 6900 کیلو ژول یا 1649 کیلو کالری 6400 کیلوژول یا 1530 کیلو کالری
8 7300 کیلوژول یا 17459 کیلو کالری 6800 کیلوژول یا 1625 کیلو کالری
9 7700 کیلوژول یا 1840 کیلو کالری 7200 کیلوژول یا 1721 کیلو کالری
10 8500 کیلوژول یا 2032 کیلو کالری 8100 کیلوژول یا 1936 کیلو کالری

اما این آمار و ارقام میانگین انرژی لازم هستند و کودکان بسته به عوامل متعددی مثل این که از نظر فیزیکی چه قدر فعالیت دارند، به مقدار کم تر یا بیشتری از انرژی نیاز دارند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

با این که توجه به مقدار انرژی که فرزندتان نیاز دارد، مهم است، اما باید تغذیه سالم و رژیم متعادلی در نظر گرفته شود.

دانلود کنید: ۳ تا از بهترین کتاب های رایگان آموزش تغذیه کودکان 

رژیم غذایی متعادل و سالم

یک رژیم سالم و متعادل برای کودکان 6 تا 11 ساله باید شامل موارد زیر باشد:

  • حداقل 5 سهم از میوه و سبزیجات مختلف برای هر روز
  • وعده های غذایی شامل غذاهای نشاسته دار مثل سیب زمینی ، نان، پاستا و برنج (در صورت امکان از انواع غلات کامل استفاده شود )
  • مقداری شیر و محصولات لبنی ( نوع کم چرب را تهیه کنید )
  • مواد غذایی که منابع غنی پروتئین هستند مثل گوشت ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و عدس.

حواس تان باشد که کودک تان غذا های بیش از حد شیرین یا چربی مثل شیرینی جات، کیک، بیسکوئیت نخورد یا نوشیدنی ها قندی گازدار ننوشد. این غذا ها و نوشیدی ها کالری بالا اما مواد مغذی کمی دارند . (منبع کمکی)

حتما بخوانید: بهترین ویتامین ها برای افزایش قد (کودکان و نوجوانان)

ویدیوی زیر رو تماشا کنید

 

5 فایده رژیم های لاغری برای کودک

برای دادن رژیم به کودکتان به این نکته توجه کنید که  قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی کودکان، بهتر است با یک متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید. تغییرات ناپایدار در رژیم غذایی کودکان ممکن است تأثیرات منفی داشته باشد.

دقت کنید اگر کودکان در محدوده سنی 6 تا 11 سال دچار اضافه وزن یا چاقی هستند و نیاز به کاهش وزن دارند، رعایت یک رژیم لاغری مناسب ممکن است به آنها کمک کند. اما باید توجه داشت که در این موارد اهمیت به سلامت کلی کودکان بیشتر از تنظیم وزن آنها دارد.

در اینجا 5 مزیت گرفتن رژیم لاغری برای کودکان 6 تا 11 سال ذکر شده است:

  1. سلامت قلبی: رژیم لاغری که باعث کاهش مصرف چربی و شکرهای اضافی می‌شود، می‌تواند به بهبود سلامت قلبی کودکان کمک کند. مصرف مواد غذایی با اندازه‌گیری متوازن از گروه‌های مختلف غذایی، می‌تواند در کاهش فشار خون و کلسترول خون کودکان مؤثر باشد.
  2. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2: کاهش مصرف شکر و انجام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آینده کودکان کمک کند.
  3. تقویت سیستم ایمنی: رژیم غذایی حاوی مقدار مناسبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک کند و آنها را در مقابل بیماری‌ها مقاومت بخشد.
  4. تحسین خود و افزایش اعتماد به نفس: کاهش وزن و حفظ وزن سالم می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و تحسین خود در کودکان شود.
  5. تحول به عادت‌های غذایی سالم: رژیم لاغری می‌تواند به کودکان کمک کند تا عادت‌های غذایی سالمتری را ایجاد کنند که به طولانی مدت برای حفظ وزن سالم مفید است.

همچنین، حوصله و توانمندی کودکان در انجام فعالیت‌های روزانه و تحصیلات نیز بر اثر وزن سالمتر و سلامتی بیشتری که از رژیم مناسب به دست می‌آید، افزایش خواهد یافت.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ، دختر هشت ساله دارم ، شکمش بزرگ شده ، تحرک نداره ، علاقه شدیدی به برنج و ماکارونی داره ، بقیه غذاهارو زیاد تمایلی نداره
    انگشتانش پوسته پوسته میشه وگاهی زخمش عمیق تر میشه .
    ناخنهاش رشد نداره بعد دوهفته خییلی کم بصورت نامنظمی بلند میشه ،که اونم خیلی کم و گاهأ خودش میشکنه
    همیشه پوست کناره های ناخن هاشم زخم و پوسته شده است ، خواهش میکنم راهنماییم بفرمایید
    ممنون میشم از لطفتون ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا