تغذیه کودک

5 بهترین غذا برای گلو درد کودکان (و بهترین معجون)

bestkid b

بسیاری از والدین در مورد این که فرزندشان در دوران سرماخوردگی و وقتی که سرفه می ‌کند چه باید بخورد نگران هستند؛ زیرا معمولا کودک در این مرحله اشتها ندارد. اما خوردن یک وعده غذایی سالم و پیروی از رژیم غذایی که به راحتی قابل هضم باشد برای مبارزه با عفونت و بهتر شدن حال بیمار لازم است . با پزشک کودک در مورد غذا هایی که او می ‌تواند بخورد؛ صحبت و از یک رژیم غذایی خوب پیروی کنید تا سریع ‌تر خوب شود. بیایید غذا هایی که می ‌توانند در طول سرماخوردگی، سرفه و تب داده شوند را با هم بررسی کنیم.

هنگام سرماخوردگی و سرفه به کودک چه غذا هایی باید به کودک بدهیم؟

  • برای نوزادان زیر شش ماه فقط تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک در طول سرما خوردگی، سرفه و تب توصیه می ‌شود.
  • به نوزادان بالای شش ماه هم باید وعده‌ های غذایی کوچکی را در چندین وعده بدهید. معمولا توصیه می‌ شود غذا های قابل هضم که چرب و تند نباشند را به کودک بدهید.
  • کودک را مجبور به خوردن نکنید. در عوض، سعی کنید غذا هایی که دوست دارد را به او بدهید.
  • حتما مایعات کافی مثل آب، سوپ ‌های گرم و آبمیوه‌ های تازه (که با آب ولرم درست شده ‌اند) را برای جلوگیری از کم‌ آبی بدن، به کودک وجود دارد.
  • اگر متخصص اطفال هم تجویز کرده است ، به کودک نوپا محلول ORS (محلول آب رسانی ‌کننده خوراکی ) بدهید.

۴ تا از بهترین دارو و شربت های درمان سرفه و سرماخوردگی کودکان

نوشیدنی‌ هایی که در طول دوره سرماخوردگی و سرفه می‌ توان به کودک داد

1-شیر مادر ( نوزادان تازه به دنیا آمده)

تغذیه با شیر مادر برای مواقعی که کودک بیمار است به شدت توصیه می ‌شود. علتش هم این است که آنتی‌بادی ‌های موجود در شیر مادر به کودک در مبارزه با بیماری کمک می ‌کنند و به راحتی هضم می ‌شوند. اگر کودک شما کم تر از شش ماه دارد، حتما به او شیر مادر بدهید.

اگر کودک آبریزش بینی داشته باشد، تغذیه با شیر مادر کمی دشوار است. به همین خاطر توصیه می ‌شود به کودک در حالت ایستاده شیر بدهید و سعی کنید از قطره‌ های سالین (پس از مشورت با پزشک ) برای پاک کردن بینی قبل از شیر دادن استفاده کنید. این کار می‌ تواند به کودک در مکیدن بهتر شیر کمک کند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

2- آبجوی غیر الکلی (6 ماه به بالا)

آبی که جو در آن جوشانده می ‌شود، یک داروی شناخته شده جهانی برای سرماخوردگی ، سرفه و تب است. اما حواس تان باشد که در حد اعتدال به کودک از این نوشیدنی بدهید و مطمئن شوید که خانواده شما هیچ سابقه آلرژی به گلوتن ندارد . برای تهیه این نوشیدنی کافیست کمی آب به مقداری جو اضافه کنید و بجوشانید . سپس آبش را به کودکی که دچار سرماخوردگی یا تب است بدهید.

بخونید جالبه: مضرات موبایل برای چشم کودکان + ۱۰ روش حل مشکل

3- شیر برنج (6 ماه به بالا)

شیر برنج ، حریره برنج یا سوپ برنج یکی دیگر از دارو های خانگی رایج برای درمان سرماخوردگی و تب است، زیرا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌ کند. همچنین یک ماده انرژی ‌زای طبیعی برای کودکی است که با عفونت مبارزه می ‌کند.

4- شیر زردچوبه با فلفل و آبنبات شیره نخل خرما (1 سال به بالا)

زردچوبه و فلفل بهترین آنتی ‌بیوتیک‌ های طبیعی هستند که به از بین بردن سرماخوردگی ، سرفه خشک و عفونت گلو کمک می ‌کنند. البته اگر کودک شما آنتی ‌بیوتیک مصرف می‌ کند از دادن شیر زردچوبه به او خودداری کنید.

5- قهوه زنجبیل خشک یا قهوه زنجبیل خشک (2 سال به بالا )

قهوه زنجبیل خشک دوای خانگی مادربزرگ ‌ها برای سرماخوردگی، گرفتگی بینی و گلو درد است. همیشه جواب می ‌دهد و بدون شک یک تسکین ‌دهنده فوری است. برگ ریحان را به این قهوه زنجبیل خشک اضافه کنید تا تاثیرش روی سرماخوردگی و سرفه بیشتر شود. (منبع)

این روشها رو هم بلد باشید: 3 تا از بهترین راه های درمان گلو درد کودکان

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا