تربیت کودکان

چگونه برای کودکان پس انداز کنیم؟ (و آموزش روش پس انداز به کودک)

bestkid b

شاید تصور کنید کودک هزینه ای ندارد و با این تفکر که کودکان غذای زیادی نمیخورند و با شما زندگی میکنند بنابراین هزینه چندانی ندارند. اما این یک تصور کاملا اشتباه است کودکان بسیار پرهزینه هستند. ما در این مقاله بهترین روش های پس انداز برای کودکان و روش های آموزش به آن ها را به شما خواهیم گفت.

ترفندهای پس انداز برای کودک

۱-از نقدینگی خود اطلاع داشته باشید

اساسی ترین جنبه پس انداز برای آینده فرزند شما درک عمیق و اطلاع از میزان نقدینگی خودتان است. با این کار درک می کنید که چگونه پول به زندگی شما وارد و از آن خارج می شود و می توانید آگاهانه در مورد هزینه هایی که می خواهید پرداخت کنید و درنهایت تصمیم خواهید گرفت این هزینه اجباری است و یا خیر.

۲-استوار و ثابت قدم باشید

وقتی نوبت به مدیریت پول و پس انداز می رسد، بسیار مهم است که به طور مداوم از آن پیروی کنید. همیشه هزینه های خود و اهدافتان را هفته به هفته و ماه به ماه کنترل کنید، و اجازه ندهید که از برنامه ریزی مالی خود خارج شوید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

من فقط می خواهم مردم عادت کنند که بدانند پولشان به کجا می رود تا بتوانند به طور مداوم برای اهداف خود پس انداز کنند، زیرا این امر تنها با مداومت امکان پذیر است.

۳-سرمایه گذاری زود هنگام

منطقی است که هر چه در طول سال های مختلف بیش تر صرفه جویی کنید، پول بیش تری خواهید داشت، اما وقتی صحبت از هزینه های آینده می شود، مانند دانشگاه رفتن، این مسئله از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. پول نقد برای او سرمایه گذاری نکنید بلکه آن را تبدیل به سهام، زمین و … کنید.

۴-کارها را جداگانه اداره کنید

راه اندازی یک حساب پس انداز جدا از حساب هایی که مرتبا از آن ها استفاده می کنید می تواند به پس انداز پول کمک کند. او هم چنین پیشنهاد می دهد به حساب خود یک نام مستعار اختصاص دهید، مانند ” My Baby Fund (صندوق کودک من)”. تحقیقات نشان می دهد که دادن نام معنی دار به حساب پس انداز شما می تواند به ایجاد یک ارتباط عاطفی کمک کرده و شما را برای ادامه پس انداز تحریک کند.

چطور کودکی اجتماعی تربیت کنیم؟ (مهم ترین نکات)

۵-همان طور که رشد می کنند، بفروشید

بخشی از دلیل هزینه بر بودن بچه ها این است که آن چه شما برایشان خریداری می کنید، بعد از مدتی به دلیل رشد کردن بچه ها برایشان قابل استفاده نیست. مثلا صندلی اتومبیل مخصوص کودکی که خریداری کرده اید و آن چکمه های برفی فوق العاده گرم که برای فصل گذشته به بازار آمده بودند، ماندگاری بالایی دارند. خوشبختانه خدمات بسیاری وجود دارد که به والدین اجازه می دهند تا وسایلی را که با بزرگ شدن فرزندانشان برایشان قابل استفاده نیست، بفروشند. تخت خواب، کالسکه و یا تجهیزات زمستانه گزینه های خوبی برای فروش هستند. همچنین با درآمد خود می توانید وسایل جدید یا دست دوم مورد نیاز بچه ها را بخرید یا آن را پس انداز کنید.

۶-بیمه کنید

وقتی در حال خرید بیمه هستید، به دنبال شرکتی باشید که مزایای اضافی ارائه دهد و بتوانید از آن ها استفاده کنید. هنگام خرید بیمه و قبل از تعهد، در مورد کارهایی که شرکت بیمه گذار می تواند برای شما انجام دهد سوال کنید.

۷-مزایای کار

گاهی اوقات کارفرمایان مزایایی را ارائه می دهند که می تواند برای پس انداز شما مفید باشد. Jordan Sowhangar، عضو کار گروه ویژه اقدامات مالی و مشاور دارایی در شرکت Univest Investments Inc. پیشنهاد می کند نگاهی دقیق به مزایای موجود برای خودتان داشته باشید. او می گوید: “این مزایا می تواند شامل یک حساب پس انداز سلامت یا تخفیف در مواردی مانند مهد کودک باشد.” “اگر حتی فرزند شما در سن دبیرستان یا دانشگاه است، حتی در مواردی مانند خرید لپ تاپ نیز می توانید تخفیف بگیرید.”

۸-هدایای مالی

اعضای خانواده ممکن است در موقعیتی باشند که بتوانند در هزینه های بزرگ مانند شهریه کمک دریافت کنند. اما قبل از قبول هر گونه هدیه مالی، مطمئن شوید که از قوانین آگاهی دارید.

تربیت کودک مودب و حرف گوش کن با ۱۲ روش علمی موثر

۹-به کودک حود آموزش دهید

تلاش برای پس انداز حتی می تواند فرصت هایی را برای آموزش در مورد پول برای کودک شما فراهم کند. فرزندان شما قرار است در مقطعی خودشان کارهایشان را انجام دهند، پس چرا آن ها را برای رسیدن به موفقیت آماده نکنید؟ Sowhangar پیشنهاد می کند که با آموزش ارزش پول و تعیین انتظارات واقع بینانه، آن ها را زود درگیر کنید. او می گوید: “کودکان می توانند ارزش یک دلار را متوجه شوند، و یاد بگیرند که پول روی درختان رشد نمی کند و امیدوارم که با این یادگیری، در سال های نوجوانی کم تر والدین را تحت فشار قرار دهند.”

کودکان آن قدری بزرگ نبستند که بتوانند روش های پس انداز و سرمایه گذاری عاقلانه را یاد بگیرند. در حقیقت، روش های زیادی برای پس انداز کردن بچه ها وجود دارد که باعث می شود آن ها احساس قدرت کنند و پس از رسیدن به بزرگسالی زمینه پیشرفت خود را فراهم کنند.

 

روش های آموزش پس انداز در کودکان

۱-به کودک خود کمک هزینه بدهید و او را تشویق کنید تا بخشی از آن را پس انداز کند و پس انداز کردن را برای او یک هدف تعیین کنید.

۲-خودتان پس انداز کنید. کودکان دوست دارند از والدینشان تقلید کنند. با این روش شما پس انداز کردن را غیرمستقیم به او آموزش میدهید.

۳-حساب های پس انداز راهی آسان برای سرمایه گذاری کودکان است.

۴-شما میتوانید حساب مالی کودک خود را تطبیق دهید. در این روش اگر کودکتان مقداری پول پس انداز کرد شما به همان اندازه به او دهید. این کار موجب تشویق بیشتر او به پس انداز است.

۵- به آن ها کمک می کنند پول نقد به دست آورند، بنابراین آن ها می توانند اهمیت پولی را که به سختی به دست آمده بیاموزند. این کار را می توان علاوه بر کمک هزینه با “پرداخت پول” به آن ها برای انجام کارهای خانه و درست انجام دادن وظایف محوله انجام داد.

۶-هم چنین می توانید بچه ها را تشویق کنید که کارهای اضافی در طول تابستان انجام دهند، حتی کودکان بزرگ تر ممکن است به انجام یک کار نیمه وقت ترغیب شوند.

۷-یکی از مهم ترین روش های پس انداز، سرمایه گذاری است. کودکان بالای ۱۲ سال بسیار باهوش هستند و می توان به آن ها در مورد کارگزاران سرمایه گذاری ها و بازده طولانی مدت آموزش داد. صندوق های سرمایه گذاری مشترک یک گزینه عالی هستند، زیرا درک آن ها آسان تر است و به بچه ها فرصت می دهد تا در روند کار شرکت کنند.

۸- قلک ها هنوز هم راهی محبوب برای پس انداز کردن کودکان است.

 

آموزش دفاع از خود به کودکان: ۸ ترفند تربیت کودک شجاع

روش های زیادی برای پس انداز کردن بچه ها وجود دارد و در نهایت، هر آن چه برای کودک مفید باشد روش صحیحی است. نکته مهم این است که زود شروع کنید و بچه ها را تشویق کنید که به طور منظم پس انداز کنند تا بتوانند ارزش پس انداز و سرمایه گذاری را یاد بگیرند.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا