تربیت کودکان

چطور کودکی اجتماعی تربیت کنیم؟ (مهم ترین نکات)

bestkid b

پدرو مادر باید به تربیت اجتماعی کودکان توجه کنند بچه ها زمانی که وارد اجتماع می شوند ممکن است با هر فردی سرو کار داشته باشند با این حال باید این خصلت را آنها به وجود آورد که توانسته باشند در برابر شرایط بیرون از خانه ایستادگی کنندو توانایی پذیرفتن شخص مقابل را داشته باشند.کودکان روزی از محیط خانه جدا می شوند و به محیط اجتماع روی می آورند ان روز است که باید بتوانند از خود محافظت کنند و در گیر مشکلات اجتماعی نشوند. 

مقدمه

پدر و مادر باید از همان ابتدا به اجتماعی بار آوردن کودک  توجه کنند زمانی که فرزند وارد مدرسه می شود تا با مشکلاتی همچون دعوا ، قهر ، فرار از مدرسه و … مواجه نشود کودکی که مستقیما زیر نظر پدر و مادر است کمتر توانایی تصمیم گیری دارد و اصولا اراده ی ضعیفی دارد . ولی کودکی که استقلال بیشتری دارد توانایی تصمیم گیری بهتری داردوبهتر می تواند می تواند استعداد های خود را شکوفا کند .

در این لینک مطالبی گفته می شود که شما می توانید با استفاده از آنها کودک مستقل تربیت کنید:چگونه کودکی مستقل تربیت کنیم؟ (از زبان دکتر فوق تخصص)

 

اجتماعی تربیت کردن کودک یعنی چه ؟

کودک که همیشه در منزل نمی ماند بیرون می رود ، با افراد مختلف سرو کار دارد حرف می زند حرف می شنود پس باید پدر ومادر این قدرت را در اوایجاد کنند تا بتواند در مقابل افراد مختلف جامعه ساز گار باشد و به نحوی باید چگونه رفتار کردن را بلد باشد .در صورتی که اجتماعی بار نیاید در برابر شرایط جامعه شکننده و ضعیف خواهد بود و در مقابل هر صدمه ای که می خورد توانایی ایستادن ندارد و زود از پا در می آید.یکی از مشکلاتی که خانواده های قدیمی دارند این است که اجازه حرف زدن را به کودک نمی دادند  و اجازه نمی دادند کودک از خود استقلال داشته باشد در این صورت کودک فردی بی جان و بی روح پرورش داداه می شود و توانایی ندارد که بتواند برای خودش فکر کند و نمی تواند استعدادی که درونش نهفته است را شکوفا کند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

اجتماعی تربیت کردن به معنایی زور گو و قلدر تربیت کردن نیست اگر کودکی دارید که اینگونه رفتار می کند این مطلب را حتما بخوانید.نحوه برخورد با کودک قلدر از زبان متخصص(همراه با فیلم آموزشی)

تربیت اجتماعی کودک را در این فیلم ببینید.

 

چگونه مهارت اجتماعی را به فرزاندمان یاد دهیم؟

  • سلام کردن
  • پیش قدم شدن در گفت‌وگو‌
  • درک احساس شنونده
  • همدلی کردن
  • یافتن نقاط مشترک
  • پیش‌بینی کردن
  • شیوه حل مسئله
  • عذرخواهی کردن

بسیاری از محققان بر این باورندکه مهارت های اجتماعی آموختنی است شاید شما دیده باشید که در یک محیط بچه ای هست که از محبوبیت خاصی برخوردار نیست که می تواند ناشی از عوامل مختلف باشد :

  • علل ارثی: که به همراه ژن و از طریق والدین به آن ها منتقل می شود.
  • علل زیستی: نقص عضو، اختلال بینایی و شنوایی و …
  • علل عاطفی: مانند احساس محرومیت از والدین.
  • علل روانی: وجود فشارهای درونی.
  • علل اجتماعی: مانند نا به سامانی، اختلاف و در گیری اعضای خانواده و …
  • علل تربیتی: عدم یا افراط تربیت، ناهماهنگی بین عاملان تربیت در خانواده و مدرسه و جامعه

کودکان خود را به خوبی بشناسید و از خصوصیات اخلاقی آنها کاملا آگاه باشید اجازه ندهید فرزندتان در تنهایی خود به سر ببرد که این موضوع باعث گوشه گیری بچه ها و بعد ها هم افسردگی می شود. کودک به توجه زیادی از طرف پدرو مادرش نیاز دارد این توجه را از او دریغ نکنید .

اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا