آموزش جذاب نقاشی به کودکان

نقاشی صورت: آموزش صفر تا صد با 5 روش (ساده زیبا)

bestkid b

برای نقاشی صورت روشهای مختلفی وجود دارد و نمی شود گفت کدام روش از همه بهتر است؛ اما این وسط یک سری اصول اساسی برای طراحی صورت وجود دارد که دانستن و رعایت کردنشان باعث می شود بتوانید یک پرتره واقعی و زیبا بکشید.

یکی از مهمترین نکاتی که موقع طراحی صورت باید در نظر داشته باشید این است که اجزای صورت ما یک اندازه نیستند؛ مثلا معمولا چشمها از بینی خیلی کوچکترند. نکته کلیدی دیگر رعایت تناسبهای موجود در چهره است؛ به عنوان مثال، فاصله بین دو چشم به اندازه یک چشم و فاصله بین لب پایین تا چانه فرد هم برابر با طول یک چشم است. مطلب امروز ما را تا انتها مطالعه کنید تا با نحوه ترسیم چهره آشنا شوید.

انتخاب لوازم نقاشی مناسب

معمولا یکی از اولین مواردی که هنرجوهای طراحی و نقاشی مشتاق یادگیری آن هستند طراحی چهره است. با اینکه نقاشی چهره یکی از سخت ترین کارها محسوب می شود، اما هر کسی با تمرین مداوم و استفاده از لوازم مناسب می تواند از پس این کار بربیاید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

اولین قدم برای طراحی چهره انتخاب لوازم مناسب است. برای این کار به دفترچه طراحی، مداد و پاک کن نیاز دارید. استفاده از زغال نقاشی و محو کن هم به شما کمک زیادی می کند.

واسه کودک دانلود کن: کار با آبرنگ برای کودکان (آموزش کامل با 10 ویدیو و 7 نکته)

دفترچه طراحی شما باید کاغذ با کیفیتی که مناسب طراحیست داشته باشد. مداد طراحیتان هم باید یک مداد گرافیتی نرم مثل H یا B باشد. پاک کن طراحی هم باید با کیفیت و مناسب باشد. زغالهای طراحی در انواع و اقسام مختلف وجود دارند، ولی شما باید از زغال گرافیتی نرم استفاده کنید که به راحتی قابل ترکیب شدن باشد. محو کن یا همان blending stump نیز یک تکه کاغذ مخروطی شکل است که از آن برای محو کردن اثر ذغال یا مداد در طراحی استفاده می شود.

حتما واسه کودک دانلود کنید: نقاشي كودكانه ساده: آموزش با 15 روش متنوع

آموزش مرحله به مرحله نقاشی چهره

وقتی لوازم مناسب را تهیه کردید وقت آن می رسد که دست به کار شوید. مراحل زیر به شما نشان می دهند که چطور یک پرتره زیبا و اصولی بکشید:

1- کارتان را با کشیدن یک دایره شروع کنید. این دایره طرح کلی سر چهره شما خواهد بود.

2- حالا یک خط عمودی در وسط دایره بکشید. این خط به شما در ترسیم جزییات چهره کمک می کند.

3- طرح کلی چهره را بکشید. چهره باید بیضی شکل و قسمت بالاییش کمی پهنتر از پایین باشد.

4- در مرحله بعد ابروها را بکشید.

5- چشمها را بکشید. فرم چشمها باید بادامی شکل رسم شوند. برای کشیدن عنبیه داخل این بیضی دایره ای بکشید که حدود سه میلی متر از خط بیضی بالاتر باشد.

6- حالا بینی را بکشید. بینی باید به شکل یک مثلث متساوی الاضلاع که نوک آن در وسط دو ابرو است کشیده شود. دو راس دیگر مثلث هم جای سوراخ های بینی هستند.

7- دهان را بکشید. این قسمت را با یک خط منحنی رسم کنید که قسمت بالایی آن درست زیر بینی است. دهان باید کمی بازتر از بینی باشد و باید به شکل “O” یا “U” کشیده شود.

8 درس نقاشی فانتزی ساده با مداد (دخترانه و پسرانه)

8- در مرحله آخر گوشها را ترسیم کنید. گوشها را باید درست بالای ابروها و زیر خط رویش مو به صورت کوچک و کمی خمیده طراحی کنید.

وقتی قسمتهای اصلی چهره را کشیدید نوبت ترسیم جزییات می شود. مراحل زیر نحوه انجام این کار را به شما نشان می دهند:

1- برای مردمک چشمها دایره های کوچک و گردی در مرکز عنبیه بکشید.

2- سوراخهای بینی را کوچک و مثلثی شکل بکشید.

3- برای کامل کردن دهان دندانها را بکشید. دندانها باید کوچک و مربعی شکل باشند. هر چه بیشتر تمرین کنید چهره هایی که ترسیم می کنید واقعی تر به نظر خواهند رسید. مهم این است که وقت بگذارید و مرتب تمرین کنید.

نقاشی پرنده: آموزش نقاشی پرندگان با 8 درس (کودکانه زیبا)

ویدیوهای ساده روشهای مختلف ترسیم صورت

 

 

ویژگی های کودک رو از نقاشی ش بفهمید با این چند نکته ساده روانشناسی

 

 

40 روش تشویق کودک برای کار خوب (40 ایده جایزه دادن به کودک)

 

 

نقاشی چشم کودکانه: آموزش صفر تا صد با 7 روش (زیبا جدید)

آشنایی با تناسبات اصلی چهره

برای کشیدن پرتره ای که واقعی به نظر برسد باید تناسبات چهره را بلد باشید. به طور معمول صورت هر کسی به پنج قسمت تقسیم می شود: : پیشانی، چشم ها، بینی، دهان و چانه. با اینکه نسبت های بین این قسمتها در هر کسی متفاوت است؛ اما یک سری اصول کلی وجود دارد که موقع طراحی چهره باید آنها را رعایت کنید.

طول پیشانی باید یک سوم طول صورت باشد. طول چشمها هم باید یک ششم طول صورت و فاصله بین چشم ها یک سوم طول صورت باشد. اندازه بینی باید به اندازه یک چهارم صورت و طول دهان یک سوم طول صورت باشد. طول چانه هم یک ششم طول صورت است.

نقاشی آدم کودکانه: آموزش صفر تا صد با 7 روش (زیبا جدید)

وقتی این نسبتها را کاملا متوجه شدید می توانید شروع به طراحی چهره کنید. همانطور که قبلا هم گفتیم، اول باید یک طرح ساده و کلی از صورت بکشید و بعد جزییات را به آن اضافه کنید. موقع ترسیم قسمتهای مختلف صورت، حتما نسبتهای گفته شده را در نظر داشته باشید.

چشمها باید در وسط پیشانی و بینی هم در وسط صورت قرار بگیرند. دهان درست زیر بینی و چانه در وسط یک سوم پایینی صورت کشیده می شود. موقع کشیدن هر نوع چهره ای می توانید از این نسبتها استفاده کنید و بعد در صورت نیاز اجزای مختلف صورت را به شکلی که با خصوصیات چهره فرد مطابقت داشته باشند تنظیم نمایید.

ترسیم طرح کلی چهره

برای کشیدن طرح کلی صورت، اول یک خط افقی در وسط کاغذ بکشید. این خط مشخص کننده جای چشمها خواهد بود. بعد در دو طرف این خط افقی دو خط عمودی بکشید تا جای گوشها مشخص شود. سپس از گوشه پایینی سمت چپ کاغذ به گوشه بالا و سمت راست یک خط مورب بکشید. این خط برای ترسیم بینی است. در نهایت هم یک خط مورب از گوشه سمت چپ بالای کاغذ به گوشه پایین سمت راست برای دهان بکشید.

حالا که طرح کلی صورت را کشیدید می توانید اجزای آن را نقاشی کنید. اول چشمها را بکشید. چشم ها باید بیضی شکل و عنبیه ها دایره ای باشند. با دایره های کوچک سیاه رنگ در مرکز عنبیه ها، مردمک چشمها را بکشید.

بعد نوبت ترسیم ابروها می شود. ابروها باید درست بالای چشم ها و به صورت قوس دار رسم شوند. موقع کشیدن ابروها چند نکته را در نظر داشته باشید. اول اینکه ابروها را در ابتدا با خطوط کمرنگ بکشید تا در صورت نیاز به راحتی پاک شوند. دوم اینکه ابروها از قسمت داخلی پهن کشیده می شوند و هر چه به سمت دم می روند باریکتر می شوند. نکته آخر اینکه ابروها را باید در همان جهتی که موهای سر را می کشید رسم کنید.

نقاشی کامیون: آموزش صفر تا صد با 8 روش (ساده زیبا)

برای کشیدن مژه ها اول یک خط کمرنگ در زیر پلک بکشید. سپس بالای همین خط یک خط کمرنگ دیگر بکشید و بعد این دو خط را به هم وصل نمایید تا مژه ها کشیده شوند. توجه داشته باشید که مژه ها در پایه پررنگ هستند و هر چه به نوک می رسند کمرنگتر می شوند.

گوشها به صورت مثلثی و نوک آنها هم راستا با خطوط عمودی کناره های صورت کشیده می شوند. بینی را به شکل یک مثلث با نوک گرد و دهان را هم با یک خط خمیده کوچک بکشید.

بعد از ترسیم تمام قسمت ها می توانید چشم ها، ابروها و موها را رنگ کنید. هر رنگی که بخواهید می توانید به این قسمتها بزنید ولی رنگ قهوه ای و مشکی رایجتر هستند.

اضافه کردن موهای سر

بعد از اتمام طراحی چهره نوبت اضافه کردن موهای سر می شود تا پرتره شما واقعی تر به نظر برسد. اول باید فرم دلخواه مو و قسمتهایی که قرار است مو داشته باشند را مشخص کنید. یادتان باشد برای کشیدن موها آنها را به صورت دسته ای بکشید، نه انفرادی و تار به تار. با استفاده از تکنیک سایه روشن قسمتهایی که نور خورده اند را نشان بدهید.

نقاشی چراغ راهنمایی: آموزش با 4 روش+ توضیح رنگها برای کودک

موهای ما هیچ وقت یکدست و یکرنگ دیده نمی شوند و شما باید این مورد را در طراحی مدنظر داشته باشید. به منبع نور و نحوه اثرگذاری آن روی موها دقت کنید و بعد از هر بار سایه زدن با دستمال کاغذی، پنبه یا محو کن سایه هایی که می زنید را محو و ترکیب کنید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا