آموزش جذاب نقاشی به کودکان

نقاشی با دایره: آموزش صفر تا صد با 8 روش (ساده زیبا)

bestkid b

برای کشیدن خیلی از طرحها به یک دایره کامل نیاز داریم. خیلی اوقات پرگار به کمکمان می آید و به ما اجازه می دهد تا یک دایره کامل و بی نقص بکشیم؛ اما اگر پرگار در دسترسمان نبود چه؟ در طراحی و نقاشی اینکه بدانید چطور باید یک دایره کامل بدون استفاده از ابزار بکشید خیلی مهم است، چون بسیاری از اشیاء و حیوانات با استفاده از دایره رسم می شوند.

با دایره چه نقاشیهای می شود کشید؟

حالا که یاد گرفتید چطور یک دایره کامل و بی نقص رسم کنید وقتش رسیده به این فکر کنید که با این دایره چه شکلهایی می شود کشید؟ شاید دلتان بخواهد دایره تان را تبدیل به یک خورشید پرنور کنید، یا از آن برای کشیدن صورت یک دخترک زیبا استفاده کنید.

اشیاء زیادی دور و بر ما وجود دارند که دایره ای شکل و گرد هستند. به اطرافتان نگاهی بیندازید و ببینید با این دایره چه چیزی را می توانید نقاشی کنید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

نقاشی با مداد شمعی: آموزش صفر تا صد نقاشی مداد شمعی با 8 درس رایگان

تا حالا به ایموجی ها و شکلک هایی که در پیامها می فرستید دقت کرده اید؟ همه آنها با دایره درست شده اند. پس می توانید دایره خودتان را تبدیل به ایموجی مورد علاقه تان کنید! یک راه دیگر هم این است که داخل دایره را با شکل های مورد علاقه خودتان پر کنید و بعد یکی یکی آنها را رنگ کنید. به این ترتیب یک نقاشی پویا و جذاب خواهید داشت.

آموزش کشیدن اشکالی مثل دایره به بچه ها نه تنها آنها را با فرم های هندسی مختلف آشنا می کند، بلکه کمک می کند تا کودک شما به پیرامونش دقت بیشتری کند و سعی کند بفهمد اشیاء و چیزهای مختلف دور و برش با چه شکلهای ساخته شده اند. این تمرین کشیدن دایره را همراه با کودک دلبندتان در خانه انجام بدهید و بعد از او بخواهید دایره ای که کشیده را به چیزی که دوست دارد تبدیل کند. این می تواند نقاشی یک حیوان بامزه باشد یا شکل یکی از اشیاء خانه؛ مهم این است که تفکر خلاق کودک به کار گرفته و شکوفا شود.

دروس ویدیویی نقاشی با دایره

 

 

ویژگی های کودک رو از نقاشی ش بفهمید با این چند نکته ساده روانشناسی

 

 

نقاشی کارتونی: آموزش صفر تا صد با 9 روش متنوع (ساده زیبا)

 

 

در کنار این مطلب دانلود کنید: ۲۰ نمونه نقاشی کودکانه فانتزی بسیار جذاب

 

 

یکبار برای همیشه نقاشی با همه شکل ها نه فقط دایره رو یادش بده: نقاشی با اشکال هندسی برای کودکان: آموزش با 7 روش

اگر بلد نیستید بدون خط کش دایره بکشید اینجا توضیح میدیم

برای اونایی که کشیدن دایره با دست سختشون هست، ما اینجا 9 مرحله راحت و آسان برای ترسیم یک دایره بی نقص را در اختیارتان می گذاریم. تنها چیزی که لازم دارید یک تکه کاغذ و یک مداد است. بیایید با هم شروع کنیم.

با دنبال کردن مراحل زیر متوجه می شوید که کشیدن یک دایره کاملا گرد و بی نقص آنقدرها هم کار سختی نیست. مطمئن باشید در آخر از نتیجه کارتان شگفت زده می شوید!

مرحله 1- وسط کاغذ نقاشیتان یک خط عمودی صاف رسم کنید.

C:\Users\123\Downloads\Circle-DRAWING-–-STEP-1.jpg

طول این خط باید به اندازه دایره ای باشد که می خواهید بکشید. اگر کشیدن خط صاف برایتان سخت است از خط کش استفاده کنید. حواستان باشد برای رسم خطوطی که گفته می شود مداد را زیاد فشار ندهید و خطها را کمرنگ بکشید تا بعدا به راحتی بتوانید آنها را پاک کنید.

مرحله 2- یک خط افقی متقاطع با این خط عمودی رسم کنید

C:\Users\123\Downloads\Circle-DRAWING-–-STEP-2.jpg

حالا باید یک خط افقی که خط عمودی قبلی را از وسط قطع کند بکشید. این دو خط طول و عرض دایره شما را شکل می دهند. حواستان باشد که هر دو خط را هم اندازه هم بکشید تا دایره گردی داشته باشید.

40 روش تشویق کودک برای کار خوب (40 ایده جایزه دادن به کودک)

مرحله 3- در سمت چپ بالا یک خط مورب بکشید

C:\Users\123\Downloads\Circle-DRAWING-–-STEP-3.jpg

در فاصله بین دو خط افقی و عمودی در سمت چپ و بالای شکلتان یک خط مورب بکشید. اندازه این خط مورب باید نصف خط عمودی یا افقی باشد.

مرحله 4 – در سمت چپ پایین هم خط مورب دیگری بکشید

C:\Users\123\Downloads\Circle-DRAWING-–-STEP-4.jpg

حالا سمت چپ و پایین شکلتان یک خط مورب درست مثل قبلی بکشید. این خط هم باید بین خط افقی و عمودی و به اندازه نصف آنها باشد.

مرحله 5 – یک خط مورب در سمت راست پایین بکشید

C:\Users\123\Downloads\Circle-DRAWING-–-STEP-5.jpg

توی اینها هم نقاشی جذاب زیاد هست: 8 درس نقاشی فانتزی ساده با مداد

حالا بین خط عمودی و افقی در سمت راست و پایین شکلتان هم یک خط مورب مثل خطهای قبلی بکشید. این خط مورب باید هم تراز و هم راستای خط سمت چپ بالایی باشد. به این ترتیب یک خط مورب از سمت چپ بالا به سمت چپ پایین تشکیل می شود.

مرحله 6- در سمت راست بالا هم یک خط مورب بکشید

C:\Users\123\Downloads\Circle-DRAWING-–-STEP-6.jpg

بین خط عمودی و خط افقی سمت راست و بالای طرح هم یک خط مورب بکشید تا به خط مورب سمت راست و پایین وصل شود. خب، در این مرحله همه خطوط لازم برای ترسیم شکل دایره را کشیدید.

مرحله 7- خطوط سمت چپ را به هم وصل کنید

C:\Users\123\Downloads\Circle-DRAWING-–-STEP-7.jpg

هدف از کشیدن این خطوط، راهنمایی شما برای ترسیم یک دایره کامل بود. حالا باید از این خطوط راهنما استفاده کنید و دایره تان را شکل بدهید. برای این کار، از سمت چپ شروع کنید. فاصله بین خطوط را نقطه به نقطه با نیم خط های منحنی و قوس دار به هم وصل کنید. حواستان باشد که تناسب و اندازه ها را رعایت کنید.

مرحله 8- همین کار را با سمت راست هم انجام بدهید

C:\Users\123\Downloads\Circle-DRAWING-–-STEP-8.jpg

نقاشی اسب تک شاخ: آموزش با 6 روش (آسان زیبا و جدید)

برای اینکه شکل دایره تان کامل شود باید نقاط طرف راست را هم به هم وصل کنید. درست مثل سمت چپ، سر خطوطی که از قبل رسم کرده اید را به هم متصل کنید تا دایره تان کامل شود.

مرحله 9- خطوط وسط دایره را پاک کنید

C:\Users\123\Downloads\Circle-DRAWING-–-STEP-9.jpg

حالا که شکل دایره تان کاملا شد دیگر نیازی به خطوط مرجع وسطی ندارید. پس پاک کن را بردارید و آنها را پاک کنید. موقع پاک کردن خطوط مراقب باشید که اشتباهی دایره را پاک نکنید.

بعد از ترسیم یک دایره گرد و کامل، نوبت به هیجان انگیزترین بخش ماجرا یعنی رنگ کردن آن می رسد! این مرحله جاییست که باید توانایی هنری خودتان و به خصوص توانایی ترکیب و تطبیق رنگ های مختلف را به کار بگیرید و شکل دایره را رنگ آمیزی کنید.

C:\Users\123\Downloads\Circle-DRAWING-–-STEP-10.jpg

نقاشی انیمه ساده: آموزش کامل با 10 روش (برای کودک و نوجوان)

همانطور که در تصویر می بینید، ما برای رنگ کردن دایره از رنگ زرد استفاده کرده ایم. شما می توانید شکلتان را با هر رنگی که دلتان می خواهد رنگ آمیزی کنید. حتی می توانید به جای یک رنگ از چند رنگ مختلف برای این کار استفاده کنید. همه چیز به سلیقه و علاقه خودتان بستگی دارد. این دایره مال شماست، پس خلاقیت به خرج بدهید و به بهترین شکل رنگش کنید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا